تبیان، دستیار زندگی
انا لله و انا الیه راجعون. اهانت به قرآن كریم داغ سنگینی است كه باید این مصیبت را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداه كه قرآن ناطق و صاحب قرآن است تسلیت گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در پي هتك حرمت قرآن‌ در آمريكا؛

احمد خاتمي: انا لله و انا اليه راجعون

اهانت به قرآن

انا لله و انا اليه راجعون. اهانت به قرآن كريم داغ سنگيني است كه بايد اين مصيبت را به محضر حضرت بقيه‌الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداه كه قرآن ناطق و صاحب قرآن است تسليت گفت.

امام جمعه‌ي موقت تهران گفت:‌ گرچه روساي كليسا مي‌گويند جنايتكاري كه به نام كشيش دستور قرآن‌سوزي را صادر كرده است فردي بي‌ارزش و ديوانه است، ولي سخن اين است كه چرا دولت ايالات متحده به اصطلاح آمريكا، به ديوانگان اجازه‌ي ميدان‌داري مي‌دهد؟

آيت‌الله سيد احمد خاتمي در گفت‌وگو با ايسنا در مورد عمل منفور قرآن‌سوزي در آمريكا گفت: انا لله و انا اليه راجعون. اهانت به قرآن كريم داغ سنگيني است كه بايد اين مصيبت را به محضر حضرت بقيه‌الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا لتراب مقدمه الفداه كه قرآن ناطق و صاحب قرآن است تسليت گفت.

وي افزود: اين جنايت جلوه‌اي از جنگ صليبي است كه مدت‌هاست دشمنان اسلام آن را آغاز كرده‌اند و بدون ترديد در اين جنگ، بازنده آنها هستند و خواهند ديد كه توان مقاومت در برابر نور گسترده و رو به افزايش اسلام را ندارند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اين حركت خود نشانه‌ي ديگري است از خيزش جهاني اسلام كه كينه‌ي خود را اين‌چنين در اين جنايت به نمايش مي‌گذارند و بايستي اوباما و هيات حاكمه‌ي آمريكا در اين زمينه پاسخگو باشند؛ زيرا اين جنايت در حوزه‌ي جغرافيايي كشور آنها صورت گرفته و هيچ عذري در اين رابطه پذيرفته نيست.

خاتمي گفت: اميدواريم جهان اسلام با خروش جهاني خود عليه اين جنايت، جنايتكاران و آناني كه جنايت را در خيال خود دارند و فكر مي‌كنند مي‌توانند با اسلام عزيز مقابله كنند را از رفتار خود پشيمان كرده و با اين خروش خود به جهانيان اين پيام را بدهند كه «اي مگس عرصه‌ي سيمرغ نه جولانگه توست، عرض خود مي‌بري و زحمت ما مي‌داري».


تنظیم گروه حوزه علمیه