تبیان، دستیار زندگی
اخلاق پسند و احدی در رنكینگ فدراسیون جهانی پینگ پنگ صعود كردند شاهین اخلاق پسند و مهران احدی دو بازیكن ملی‌پوش پینگ پنگ كشورمان در آخرین رنكینگ فدراسیون جهانی صعود كردند. به گزارش ایسنا، در این فهرست كه هر ماه منتشر می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از ورزش ایران (25مهرماه)


اخلاق پسند و احدی در رنكینگ فدراسیون جهانی پینگ پنگ صعود كردند

شاهین اخلاق پسند و مهران احدی دو بازیكن ملی‌پوش پینگ پنگ كشورمان در آخرین رنكینگ فدراسیون جهانی صعود كردند.

به گزارش ایسنا، در این فهرست كه هر ماه منتشر می‌شود اخلاق پسند و احدی هر كدام با 6 پله صعود به ترتیب در مكان‌های 370 و 415 این جدول قرار گرفتند.

گفتنی است‌ كه این دوبازیكن آبان ماه در مسابقات آزاد پطرز بورگ روسیه شركت می‌كنند كه پیروزی در این تورنمنت می‌تواند موجب ارتقا رتبه آنان در رنكینگ جهانی شود.

با 13 طلا، 3 نقره و 2 برنز؛

تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان و كم بینایان ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان و كم بینایان كشورمان به مقام قهرمانی مسابقات جهانی در جمهوری چك دست یافت.

به گزارش ایسنا، كانادا، روسیه، اوكراین، آفریقای جنوبی، ایران، آمریكا، پرتغال، استرالیا، اتریش، انگلستان و جمهوری چك كشورهای شركت كننده در این تورنمنت بین‌آلمللی بودند.

در ‌52 كیلو سجاد خالدان، قهرمان بزرگسالان و جوانان جهان شد و ‌2 طلای جهان را از آن خود كرد. در همین وزن محمود دهقان، طلای پیشكسوتان جهان و نقره بزرگسالان را به دست آورد.

در ‌56 كیلو نیز حمزه علی قوجالی، طلای پیشكسوتان و نقره بزرگسالان و حجت حمیدی طلا بزرگسالان را كسب كردند.

در ‌60 كیلو سید هادی حسینی، مدال نقره بزرگسالان جهان و مهران پورحسن طلای جوانان جهان و برنز بزرگسالان را به گردن آویخت.

در ‌5/67 كیلو مهدی بهارزاده، ‌2 طلای بزرگسالان و جوانان جهان را به دست آورد. در ‌100 كیلو روحان احمدی با فاصله بسیار زیادی همه رقبایش را شكست داد و طلا گرفت. در ‌110 كیلو جمشید میرشكاری، طلای پیشكسوتان جهان را به دست آورد. در ‌125 كیلو سید ابوالفضل موسوی طلا جوانان و برنز بزرگسالان جهان را از آن خود كرد و در ‌125+ كیلو جهانبخش عسگری به ‌2 طلای بزرگسالان و پیشكسوتان جهان دست یافت.

گفتنی است، ایران در مجموع با ‌13 طلا، ‌3 نقره و ‌2 برنز قهرمان جهان شد.

ایران میزبان نخستین دوره مسابقات شش جانبه واترپلو شد

اعلام آمادگی 5 كشور پرقدرت قاره‌ آسیا

پنج كشور صاحب نام آسیا برای شركت در نخستین دوره مسابقات شش جانبه قاره‌ای واترپلو (جام گرامیداشت دهه فجر) اعلام آمادگی كردند.

به گزارش ایسنا، مسابقات شش جانبه واترپلو كه برای نخستین بار در سطح آسیا برگزار می‌شود، بهمن ماه جاری با حضور شش كشور مدعی قاره آسیا قزاقستان، كره‌ی جنوبی، چین، ازبكستان، سنگاپور و تیم ملی واترپلو ایران به میزبانی كشورمان برگزار می‌شود.

وحید مرادی رییس فدراسیون شنا و دبیر كل كنفدراسیون آسیا امروز با اعلام این خبر اضافه كرد: میزبانی نخستین دوره مسابقات شش جانبه واترپلو جام قاره‌ای بر عهده‌ فدراسیون شنای ایران گذاشته شده است.

وی همچنین ادامه داد: تیم ملی واترپلو برای قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2006 قطر، حریفان قدرتمندی را پیش رو دارد و میزبانی این رقابت‌ها و حضور تیم‌های قدر قاره آسیا می‌تواند تیم ملی را برای حضور در این رقابت‌ها آماده‌تر كند.

مرادی پیرامون برنامه آماده‌سازی تیم ملی واترپلو گفت: ملی‌پوشان واترپلو طبق نظر كواكویچ سرمربی تیم ملی، دی ماه امسال برای برگزاری یك دوره اردوی تداركاتی و شركت در تورنمنت چند جانبه راهی كشور كرواسی خواهند شد و پس از آن در رقابت‌های جام قاره‌ای شركت می‌كنند.

وی ادامه داد: علاوه بر دو برنامه‌ای كه در سال جاری اجرا خواهد شد اردوی تداركاتی در یك كشور اروپایی در نظر گرفته شده است كه احتمالا مجارستان خواهد بود.

رییس فدراسیون شنا اظهار امیدواری كرد كه میزبانی رقابت‌های قاره‌ای واترپلو كه با حضور تیم‌های طراز اول آسیا برگزار می‌شود بتواند تیم ملی واترپلو را به آمادگی مطلوب برای حضور در بازی‌های آسیایی 2006 قطر برساند.

لازم به ذكر است مسابقات شش جانبه جام قاره‌ای واترپلو از هشتم تا سیزدهم بهمن ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

ناراحتی لیندنر، ترك اردو وسفربه تهران

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: در جلسه‌ی این هفته‌ی كمیته‌ی فنی در مورد سه دوچرخه‌سوار تیم جیانت كه از شركت در مسابقات جهانی اسپانیا بازماندند، تصمیم‌گیری می‌شود.

خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: هیچ عجله‌ای برای تصمیم‌گیری درباره‌ی قادر میزبانی، حسین عسگری و احد كاظمی سه دوچرخه‌سوار ملی‌پوش كه نتوانستند در مسابقات اسپانیا تیم ملی را همراهی كنند، نداریم. با توجه به این كه تا قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در هند هیچ تورنمنتی در قسمت استقامت را در پیش نداریم آنها به تیم باشگاهی خود كمك می‌كنند و در جلسه‌ی این هفته‌ی كمیته‌ی فنی در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌كنیم.

وی افزود: نحوه‌ی دعوت از ملی‌پوشان نیز هیچ ارتباطی به این اقدام آنها ندارد. در اردوی آلمان تنها دوچرخه‌سواران پیست دعوت شده‌اند و هیچ دوچرخه سوار استقامت حضور ندارد كه عدم دعوت از میزبانی، عسگری و كاظمی را به مسایل‌شان با فدراسیون مربوط دانست.

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری شركت در مسابقات جام جهانی مسكو روسیه و منچستر انگلیس و مسابقات قهرمانی آسیا در هند را از برنامه‌های آینده فدراسیون عنوان كرد و یادآور شد: به منظور حضور قوی‌تر در مسابقات مسكو كه از سوم تا ششم نوامبر (12 تا 15 آبان) آغاز می‌شود ملی‌پوشان پیست رو پس از اردوی زنجان، دوم آبان با تركیبی 22 نفره راهی اردوی 10 روزه‌ی آلمان می‌شوند. در این اردو 8 دوچرخه‌سوار جوان به كشور بازمی‌گردند و 14 نفر باقیمانده به مسابقات جام جهانی روسیه می‌روند.

وی ادامه داد: پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی منچستر، تركیب تیم‌های ملی استقامت و پیست ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در هند مشخص می‌شود و تنها ملی‌پوشان پیست رو به انگلیس اعزام می‌شوند چرا كه این مسابقات قسمت استقامت جاده ندارد. استقامت روهای ایران نیز مستقیما به هند رفته و 20 آذر ماه مسابقات خود را آغاز می‌كنند. ملی‌پوشان پیست نیز در همین روز از انگلیس به هند اعزام می‌شوند.

خالقی با تاكید بر این كه با وجود این تورنمنت‌ها، تقویم اجرایی فدراسیون در سال 84 تا حدی عقب افتاده است خاطر نشان كرد: برای پیشبرد تقویم فدراسیون پس از مسابقات قهرمانی آسیا، برگزاری لیگ‌های دسته یك، برتر و مسابقات قهرمانی كشور را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهیم تا لیگ به سال بعد كشیده نشود.

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری همچنین از ترك لیندنر سرمربی تیم ملی از اردوی تیم ملی در زنجان خبر داد و گفت: وی دیروز به تهران آمد و مساله‌ی مربوط به عدم حضور علیزاده ملی‌پوش كشورمان و صدور ویزا برای دیگر ملی‌پوشان را بازگو كرد و گمان می‌كرد فدراسیون در این زمینه مقصر است. در نشستی با وی مشخص شد كه علیزاده به دلیل نداشتن دوچرخه در اردو شركت نكرده و برای رفع كم كاری خود به دروغ به لیندنر گفته كه فدراسیون به او زمان اردو را اطلاع نداده است كه با دادن دوچرخه به وی دیروز به اردو پیوست.