تبیان، دستیار زندگی
مردها معروفند به اینکه همه چیز را توی خودشان می ریزند، به اندازه زن ها صحبت نمی کنند و احساسات خود را به زبان نمی آورند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرفهایت را به من بگو!

مرد

چه کار کنید تا همسرتان احساسات خود را با شما درمیان بگذارید؟

مردها معروفند به اینکه همه چیز را توی خودشان می ریزند، به اندازه زن ها صحبت نمی کنند و احساسات خود را به زبان نمی آورند.  زمانی که با یک مرد ساکت ازدواج می کنید، مشکل بتوانید کاری کنید با شما درددل کرده یا سفره دلش را پیش شما باز کند.

این مساله می تواند رابطه را پیچیده و بغرنج کند زیرا بدون برقراری ارتباط ، بین شما فاصله می افتد و مشاجره پیش می آید. هیچ کدام از شما نمی تواند ذهن دیگری را بخواند ، به همین دلیل است که شما دوست دارید او با شما درددل کند. شاید فقط می خواهید او را بهتر بشناسید، از گذشته یا خانواده او بیشتر بدانید. چگونه می توانید بدون آسیب زدن به این رابطه، کاری کنید که او سفره دلش را پیش شما باز کند؟

- صبور باشید

شما از او می خواهید یا تقاضا می کنید تغییر کند. هیچ کس دوست ندارد عوض شود. روابط بر پایه سازش بنا شده اند، پس اگر می خواهید او به خاطر شما کاری انجام دهد، خود شما هم باید به خاطر او همان کار مشابه را انجام دهید. از او انتظار نداشته باشید یک شبه تمام داستان زندگی خود را برای شما تعریف کند. اگر او عادت ندارد درباره خودش صحبت کند، این کار شما ناراحتش می کند. بگذارید او خودش سرعت، زمان و مقدار اطلاعاتی را که می خواهد به شما بگوید، تنظیم کند.

بگذارید او خودش سرعت، زمان و مقدار اطلاعاتی را که می خواهد به شما بگوید، تنظیم کند.

- محیط خوبی را برای صحبت کردن فراهم کنید

هر چه او بیشتر احساس راحتی کند، بیشتر می تواند درددل کند یعنی مکان های پر سر و صدا را کنار بگذارید. بهترین زمان برای گفت و گو می تواند پیاده روی در یک بعدازظهر آرام باشد. پیاده روی، آرام بخش است و به او این فرصت را می دهد که هر زمان خودش می خواهد صحبت کند و از فشار گفت و گوی رودررو کاسته می شود.

در آرزوی ازدواج

- او را مجبور نکنید

اگر به او غر بزنید یا سعی کنید او را به زور وادار به حرف زدن کنید ، ممکن است او پشیمان شود و در نهایت مخالفت کند. اگر به او اجازه ندهید فکر کند، این می تواند آسیب فراوانی به رابطه شما وارد کند و از دست او دلخور شوید. او درددل نمی کند، ساکت می شود. این دیگر به خود او بستگی دارد و اینکه چگونه می خواهد این کار را انجام دهد. شاید او برای حرف نزدن دلیلی دارد. شاید در گذشته از اعتماد کردن به دیگران لطمه خورده است. باید در این باره با او صحبت کنید و بگذارید او بداند چرا می خواهید با شما درددل کند.

اگر به او غر بزنید یا سعی کنید او را به زور وادار به حرف زدن کنید ، ممکن است او پشیمان شود و در نهایت مخالفت کند.

- به صحبت های او گوش کنید

حتی اگر او حرفی می زند که شما را به یاد خودتان می اندازد، باز هم تمرکز باید بر او باشد. اگر او تمایلی به بیان احساسات خود ندارد، زمانی که بالاخره سفره دلش را باز می کند، حرف او را قطع نکنید. به او نشان دهید که می تواند به شما اعتماد کند و به آنچه می گوید توجه داشته باشید .شما می خواهید او حرف بزند. مزایای این کار و سودمندی آن در رابطه تان را به او نشان دهید و اینکه درددل کردن چطور می تواند شما دو نفر را به هم نزدیک کند.

به حرف آوردن مردها کار سختی نیست، اما نیازمند صرف وقت، صبر و تحمل و درک اوست و در نهایت هر دو شاد خواهید بود.

منبع :مجله موفقیت

گروه خانواده و زندگی تبیان - تنظیم :نداداودی

مقالات مرتبط :

با کم حرفی شوهرم چه کنم؟

رفتار بهتر آقایان، چگونه؟

سکوت حق مسلم آقایان

بهترین راه گفتگو میان همسران

چرا مرد ها بی احساس می شوند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.