تبیان، دستیار زندگی
مصرف ماده صنعتی شیشه توسط بازیکنان لیگ برتر فوتبال ، دستگیر فوتبالیست پیشین به دلیل فروش کراک و سیگاری بودن تعدادی از فوتبالیست ها و ...... تنها نمونه ای از خبرهایی بود ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستارگان شیشه ای!

ستارگان شیشه ای

بخش ورزشی - مصرف ماده صنعتی شیشه توسط بازیکنان لیگ برتر فوتبال ، دستگیر فوتبالیست پیشین به دلیل فروش کراک و سیگاری بودن تعدادی از فوتبالیست ها و  ......  تنها نمونه ای از خبرهایی بود که در هفته های گذشته منتشر شد تا بیش از گذشته نگران آینده فرهنگ ورزش کشورمان شویم .

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ شروع این خبر ها از آنجایی بود که بازیکنان لیگ برتر در کمال تعجب مربیان بدنساز اضافه وزن های خود را در طول یک هفته به طور چشمگیری کاهش می دادند تا نظر مربیان را برای حضور در تیم مورد علاقه شان جلب کنند.

این روزها آنقدر گوش هایمان به خبر های نادرست و اتفاقات حاشیه ای عادت کرده است که دیگر شنیدن خبرهای حاشیه ای نگران مان نمی کند.  اما مصرف مواد مخدر آن هم توسط ورزشکار خبری بود که مو به بدنمان سیخ شد. آخر ورزشکار جماعت را چه به اعتیاد؟

 فوتبال ایران

شاید در اولین گام بتوان به راحتی از کنار مطلب گذشت اما پس از اندکی تفکر به این نتیجه خواهیم رسید که چنین اتفاقاتی در ورزش کشورمان چندان کمیاب به نظر نمی رسد و در صورت رسیدگی نکردن به این اتفاقات باید منتظر روزهای سیاه تری باشیم.

وقتی یک بار به مسئله به خوبی نگاه می کنیم اولین سوالی که به ذهن مان می رسد این است که چرا ورزشکاران ما به اینجا رسیده اند؟ ورزشکارانی که نوجوانان فراوانی آنها را عاشقانه دوست دارند و دیوارهای اتاق آنها از پوسترهای همین ورزشکاران پوشیده شده است.

ورزش کشورمان که روزی از  تختی ها، قایقران ها ، پوریای ولی ها و .... پر بوده است و بوی پهلوانی و جوانمردی در آن به استشمام می رسید این روزها آنقدر چرک و کثیف شده است که حتی خانواده هایمان را به دلیل فرستادن فرزندانشان به سمت ورزشی که هدف ایجاد سلامتی است نگران کرده است.

جهان پهلوان تختی

روزهایی که هنوز به خاطر آوردن آنها زیاد هم سخت نیست و مردمانی که تنها و تنها به خاطر مردانگی جهان پهلوان تختی به سمت مکان های ورزشی حرکت می کردند تا عشق و مرادنگی را به خوبی احساس کنند.

اما این روزها حاشیه آنقدر آسمان ورزش کشورمان را تاریک کرده است که دیگر خبری از روح ورزش نیست و ورزشکاران تنها به پول فکر می کنند بی آنکه ظرفیتش را داشته باشند.

ورزشکاران به خصوص فوتبالیست ها به یک چشم برهم زدن سوپر استار می شوند بدون آنکه پله های آن را به ترتیب طی کنند و این بزرگترین معضلی است که آنها را به سمت اعتیاد که نامش کاملا از ورزش جداست می کشاند.

به هر حال امیدواریم ورزشکاران بیشتر از گذشته در مورد موقعیت اجتماعی خود بیاندیشند و الگوی مناسبی برای فرزندان این مرز و بوم باشند.

نویسنده- رضا سیگاری

گروه جامعه و ارتباطات