تبیان، دستیار زندگی
با ارتفاع گرفتن هوا پیما، فشار هوا کاهش می یابد و فشار کابین توسط سیستم تنظیم فشار، تنظیم می گردد و به فشار هوای نرمال در سطح زمین می رسد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایمنی هواپیما

هواپیما یکی از ایمن ترین روش های سفر می باشد. تمامی اجزاء یک هواپیما به مراتب مورد بررسی قرار می گیرند تا از سالم بودن و عملکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل گردد. حتی باند پرواز نیز مرتباً بررسی می شود تا سالم باشد و پرواز به صورت ایمن انجام گیرد. در موارد بسیار کمیابی که مشکلی در هواپیما به وجود آید، خدمه پرواز به مسافران کمک خواهند نمود تا هواپیما را به سرعت و با ایمنی بالا ترک نمایند.

به شکل زیر دقت کنید:

ایمنی هواپیما

نقطه شماره 1، درب خروج اضطراری را نشان می دهد. در مواقع خروج اضطراری سرسره هایی در پشت درب های اضطراری ساخته می شوند تا مسافران بتوانند روی آن ها سر بخورند و به درون آب یا روی زمین منتقل شوند.

نقطه شماره 2 جلیقه های نجات را نشان می دهد.

جلیقه های نجات در زیر صندلی ها قرار دارند و در مواقع فرود اضطراری در دریا به کار خواهند آمد. این جلیقه ها با کشیدن یک ضامن باد می شوند و سرنشینان را روی آب نگه می دارند.

ایمنی هواپیما

با ارتفاع گرفتن هواپیما، فشار هوا کاهش می یابد و فشار کابین توسط سیستم تنظیم فشار، تنظیم می گردد و به فشار هوای نرمال در سطح زمین می رسد. در صورت خرابی سیستم تنظیم فشار داخل هواپیما، ماسک های اکسیژن از بالای سر مسافران آویزان می شود تا مسافران بتوانند با استفاده از آن ها میزان اکسیژن لازم بر نشان را تامین نموده و به راحتی نفس بکشند.

ایمنی هواپیما

جعبه سیاه: بر خلاف نامش معمولاً قرمز رنگ می باشد.

ایمنی هواپیما

این جعبه ضد ضربه و ضد آتش قادر است کلیه اتفاقاتی که برای سیستم های هواپیما می افتد و حتی مکالمات بین خلبان و خدمه را نگهداری نماید. در صورت بروز حادثه اطلاعات موجود در جعبه سیاه دلیل بروز حادثه را روشن می کند و بدین ترتیب راه کار های جلوگیری از حوادث آتی را به ما نشان خواهد داد.

مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: پوریا میرعشقی

تنظیم: سمیرا بادامستانی