تبیان، دستیار زندگی
برای منظم كشیدن نوارهای طلایی رنگ بر روی سطح كره ظرف می‌توانید ابتدا ظرف را به صورت یك به اضافه (+) نقاشی كنید و سپس مابین هر ربع ظرف دو خط در نظر بگیرید تا نوارها با فاصله‌های مساوی نقاشی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با شیوه ای نو زیبایی بیافرینید

(نقاشی تک ضربه ای گل بنت القنصور)

موارد مورد نیاز: قلم تخت شماره 18، قلم لاینر شماره صفر یا یك، قلم استنسیل، رنگ‌های اكرلیك مخصوص شیشه" قرمز، سبز تیره و روشن، طلایی، زرد، سفید، مشكی"، رقیق كننده رنگ اكرلیك ، ظرف كیك و یا ظرف مورد نظر

آماده سازی سطح نقاشی:

برچسب‌های روی ظرف را بكنید و سطح ظرف را با پارچه تمیز كنید و سپس با الكل پاك نمایید.

دستورالعمل‌های نقاشی:

نقاشی تک ضربه ای1ـ نوارها: برای كشیدن نوارهای طلایی رنگ قلم تخت را به رنگ طلایی آغشته نمایید و سپس قلم را در رقیق كننده بزنید. با استفاده از قسمت تخت قلم از قسمت پایین كره ظرف نوارها را به سمت بالا نقاشی كنید. باید دقت كنید كه مقدار زیادی رنگ روی قلم وجود داشته باشد تا نوارها در یك حركت كشیده شود.

در صورت تمایل می‌توانید از همان رنگ و قلم برای رنگ كردن دسته ظرف استفاده كنید. اجازه دهید رنگ خشك شود و دسته ظرف را دوباره رنگ كنید.

راهنمایی:

برای منظم كشیدن نوارهای طلایی رنگ بر روی سطح كره ظرف می‌توانید ابتدا ظرف را به صورت یك به اضافه (+) نقاشی كنید و سپس مابین هر ربع ظرف دو خط در نظر بگیرید تا نوارها با فاصله‌های مساوی نقاشی شود.

نقاشی تک ضربه ای
2- با توجه به Work Sheet كشیده شده قلم تخت را در رنگ قرمز بزنید و سپس یك گوشه قلم را در رنگ سفید بزنید به طوری كه روی قلم شما بیشتر رنگ قرمز باشد. برای كشیدن گلبرگ‌ها از سه قلم استفاده كنید به طوری كه رنگ قرمز به طرف بیرون باشد.

با حفظ مركزیت گلبرگ‌ها را دور دایره نقاشی كنید و سپس لایه‌ای از گلبرگ‌هایی مثل گلبرگ‌های قبلی را به همان روش روی گلبرگ‌ها اولیه بكشید.

راهنمایی: یكی از روش‌های رنگ برداشتن در نقاشی تك‌ضربه‌ای این است كه دورنگ را به طور مساوی (نصف ـ نصف) با قلم 9 بردارید.

برای كشیدن گلبرگ‌های داخلی گل كه كمی هم كوتاهتر از بقیه هستند،‌ با قلم تخت دو رنگ سفید و قرمز را به طور مساوی بردارید و طوری بكشید كه رنگ قرمز بیرون گلبرگ باشد.

نقاشی تک ضربه ای

3- برای كشیدن برگ های بزرگ قلم تخت را با دو سبز تیره و روشن آغشته كنید به طوری كه نصف قلم آغشته به رنگ سبز و روشن و نصفه دیگر آغشته به سبز تیره باشد.

به وسیله سطح تخت قلم طبق Work Sheet برگ‌های بزرگ‌تر را كه دور گل قرار دارد بكشید به طوری كه سبز تیره بیرون باشد.

نقاشی تک ضربه ای

4- به همان ترتیب برگ‌های كوچك را اطراف گل در جاهای خالی بكشید. بهتر است برگ‌های كوچك را دو و یا سه تایی در كنار هم نقاشی كنید.

نقاشی تک ضربه ای

برای كشیدن برگ‌های سوزنی شكل از سر قلم استفاده كنید و قلم را هنگام نقاشی فشار دهید تا خط‌های باریك و سوزنی بتوانید بكشید. رنگ سبز تیره را به سمت بیرون بگذارید و از یك مركز بكشید. گاهی هم سبز روشن را به طرف بیرون قلم بگذارید تا تغییر طیف رنگ، حچم و عمق به برگ‌های سوزنی ببخشید بعضی از ساقه‌ها را بلندتر از بقیه بكشید.

نقاشی تک ضربه ای

6- انتهای قلم تخت را در رنگ زرد فرد ببرید و مركز گل را دایره‌های زرد بگذارید و سپس ته قلم را در رنگ سبز و قسمتی از آن در رنگ مشكی بزنید و فواصل بین نقطه‌های زرد را پركنید.

نقاشی تک ضربه ای

8ـ گل‌های سفیدرنگ: قلم استنسیل را در رنگ سفید بزنید و قسمتی از كنار قلم را در رنگ طلایی بزنید یك‌بار روی پالت و یا روزنامه اضافه رنگ را بگیرید و سر برگ‌های سوزنی شكل، گل‌های سفیدرنگ را بكشید. برای كشیدن گل‌ها كافی‌است فقط قلم را روی نقطه مورد نظر یك یا دو بار به صورت ضربه‌ای بگذارید تا گل مورد نظر ایجاد شود.

برای تكمیل طرح با قلم لاینر و رنگ سبز تیره ساقة هر برگ را بكشید قلم لاینر را در رنگ طلایی بزنید و دور گلبرگ‌های داخلی گل و روی برگ‌های سوزنی شكل را كمی با خطوط طلایی پر كنید تا هماهنگی بین نوارهای طلایی رنگ و طرح ل و برگ ایجاد شود.

ماهنامه بانو

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

خلق یک زیبایی کم نظیر

ساده ترین بلوز را بدوزید

نقاشی خانه هرچند ناشیانه

کدبانو های خیاط!

هنر سفره آرایی

با مدل ترک و ماهی آشنا شوید

چگونه شمع‌ شناور بسازیم؟

مانتو خفاشی بدوزید

با هم بدوزیم

تبیانی ها غافلگیر شوید!!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.