تبیان، دستیار زندگی
كریمی، ستون فوتبال ایران كره را به زانو درآورد برانكو پیش از دیدار با كره‌ی جنوبی: با وجود چند مصدوم آماده‌ی پیروزی هستیم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار امروز گفت: آماده‌ی پیروزی مقابل كره‌ی جنوبی هستیم. سایت‌ خبری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با مربیان ایران و کره جنوبی قبل از بازی


كریمی، ستون فوتبال ایران كره را به زانو درآورد

برانكو پیش از دیدار با كره‌ی جنوبی:

با وجود چند مصدوم آماده‌ی پیروزی هستیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار امروز گفت: آماده‌ی پیروزی مقابل كره‌ی جنوبی هستیم.

سایت‌ خبری «دونگا» كره‌ی جنوبی در آستانه‌ی دیدار ایران و كره‌ی جنوبی به نقل از برانكو ایوانكوویچ نوشت:« در كنار ایران و ژاپن، كره‌ی جنوبی قدرتمندترین تیم آسیاست. اگرچه برخی از بازیكنان ما مصدوم هستند. اما با اعتماد به نفس هستیم و آماده‌ایم كه این دیدار را پیروز شویم.»

همچنین در ادامه‌ی این گزارش آمده است تقدیر فوتبال كره‌ی جنوبی به دستان دیك ادوكات افتاده است و حال پرسش این است: او آزمایش اول را چگونه می‌گذراند؟

ایران تیم هجدهم رده‌بندی فیفا بالاتر از كره‌ی جنوبی كه بیست و ششم است، قرار دارد، اضافه بر این كه علی كریمی «جادوگر تهران» از بایرن مونیخ به همراه وحید هاشمیان از هانوفر و محرم نویدكیا از بوخوم، تیم رویایی آسیا را همراهی می‌كنند. كریمی ستون فوتبال ایران است كه با هت تریك خود در جام ملت‌های آسیا، كره را به زانو درآورد.

وی همچنین در كنار پارك جی سانگ از كره‌ی جنوبی كاندیدای بهترین بازیكن سال آسیا است.

اگرچه علی دایی و مهدی مهدوی‌كیا به دلیل مصدومیت این تیم را همراهی نمی‌كنند اما ایران از معدود تیم‌های آسیایی است كه در سطح فوتبال اروپا بازی می‌كند كه خصوصیات این تیم در قدرت و سرعت حریف سرسختی برای كره‌ی جنوبی است.

ایران و كره‌ی جنوبی صاحب 7 پیروزی، 3 تساوی و 7 شكست برابر یكدیگر هستند.

ادوكات پیش از دیدار تیمش برابر ایران:

ایران را شكست می‌دهیم

هدفم تكرار نتایج جام جهانی 2002 است

دیك ادوكات در كنار تاكید بر پیروزی در دیدار برابر ایران، این دیدار را بخشی از آماده‌سازی تیمش برای حضور در جام جهانی 2006 دانست.

ادوكات سومین سرمربی هلندی است كه طی پنج سال اخیر هدایت تیم ملی فوتبال كره‌ی جنوبی را بر عهده می‌گیرد. وی در گفته‌هایش تمایل بر تكرار افتخارات كره‌ی جنوبی در جام جهانی 2002 و راهیابی به جمع چهار تیم برتر جهان را نمی‌تواند پنهان كند:« هدف من و جام جهانی آلمان رسیدن به نتایجی همانند جام جهانی 2002 است. دیدار برابر ایران نیز بخشی از روند آماده‌سازی تیم برای حضور در آلمان است كه برای شكست ایران بازی می‌كنیم.

همچنین پارك جی سانگ هافبك منچستر یونایتد در رابطه با دیدار برابر ایران می‌گوید:« تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی قدرتمند هستند و من به تشكیل یك تیم واقعا قوی امیدوارم. امیدوارم دیدار با ایران فرصتی باشد تا خود را برای دیدارهای آتی و مبارزه با تیم‌های درجه یك بسنجیم.»

 برانکو ، هاشمیان ، زندی و رضایی از بازی با کره جنوبی می گویند