تبیان، دستیار زندگی
در اکثر آکواریوم ها از گیاهان استفاده می شود. دلیل آن بسیار ساده است. گیاهان محیط طبیعی را در آکواریوم ایجاد و امنیت بیشتر را برای ماهی ها فراهم می کنند. در حقیقت، اکثر انواع ماهی ها نمی توانند مدت طولانی در یک آکواریوم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در آکواریوم ها چه می بینید؟
چرا در آکواریوم ها گیاه وجود دارد؟

در اکثر آکواریوم ها از گیاهان استفاده می شود. دلیل آن بسیار ساده است. گیاهان باعث ایجاد محیط طبیعی در آکواریوم و ایجاد امنیت بیشتر برای ماهی ها می شوند. در حقیقت، اکثر انواع  ماهی ها نمی توانند مدت طولانی در یک آکواریوم بدون گیاه دوام بیاورند.

اگر در یک آکواریوم سنگ وجود داشته باشد موجب امنیت ماهی ها می شود، اما سنگ ها قادر به تولید اکسیژن نیستند، بنابراین قراردادن گیاهان در آکواریوم ضروری است.

نگه داشتن گیاهان در آکواریوم مشکلات خودش را دارد، ممکن است ماهی ها آن ها را بخورند یا آن ها را از ریشه دربیاورند، اما برای این مشکلات هم راه حل هایی وجود دارد. شما می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که نیاز به تکیه گاه ماسه ای ندارند و همیشه در آب شناورند. همچنین می توانید از گیاهانی استفاده کنید که ماهی ها مزه ی آن ها را دوست ندارند. حتی می توانید از گیاهان مقاوم تر استفاده کنید.

گیاهان علاوه بر این که موجب امنیت ماهی ها می شوند، محیط آکواریوم را زیبا می سازند. آن ها همچنین کیفیت آب را بالا می برند. در واقع، در طبیعت گیاهان و ماهی ها دوست دارند در کنار هم باشند. چون فضولات ماهی ها غذای گیاهان می شود.

چرا در آکواریوم ها گیاه وجود دارد؟

مسئولیت شما با قراردادن گیاهان در آکواریوم به پایان نمی رسد. شما باید همیشه مراقب آن ها باشید و قسمت های پژمرده  را جدا کنید و حتی هرسشان کنید. گیاهان اکسیژن موردنیاز ماهی ها را فراهم می کنند و دی اکسید کربن موجود در آب را جذب می کنند و به این روش کیفیت آب را بالا می برند.

از آن جایی که منبع غذایی گیاهان و جلبک ها مشابه است، گیاهان مانع تولید جلبک می شوند. گیاهان بعضی از باکتری های مضر و معلق در آب را جذب می کنند و نقش مهمی در ایجاد و پایداری اکوسیستم آکواریوم ایفا می کنند.

ترجمه و تنظیم:نعیمه درویشی_تصویر:مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

طبقه بندی گیاهان

رشد کندتر درختان،گرمای بیشتر زمین

چرخه نیتروژن چیست؟

جنگل های آمازون

آیا ماهی ها می توانند بو بکشند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.