تبیان، دستیار زندگی
هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد و چند تن دیگر از اعضای هیئت دولت بکار خود پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضایتمندی 95 درصدی از نمایشگاه قرآن

نمایشگاه قرآن

هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد و چند تن دیگر از اعضای هیئت دولت بکار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم حسینی با قدردانی از صدا و سیما برای پوشش برنامه های این نمایشگاه و تشویق مردم برای بازدید از آن گفت:‌ ما سعی کردیم فرقان بودن قرآن در نمایشگاه تجلی پیدا کند ، یعنی حق از باطل مشخص شود.

وی افزود :‌ این امر از مسائل فرهنگی و ‌اعتقادی گرفته تا صهیونیست شناسی دنبال شد.

وزیر ارشاد ضمن قرائت اشعاری از شاعران مختلف ایرانی در بلندی جایگاه قرآن و عترت از همه هنرمندان، شاعران، نویسندگان و اهالی سینما خواست تا کوتاهی های گذشته را جبران کنند و گفت: در قرآن همه چیز هست،‌از مسائل خانوادگی گرفته تا اجتماعی و سیاسی.

وی افزود: اگر آشنایی با قرآن روی دهد دیگر نگران جنگ نرم و ناتوی فرهنگی نباید بود.

حجت الاسلام ابوترابی هم در سخنانی مهمترین، خطیرترین و موثرترین اقدام برای معرفی چهره نورانی قرآن را، مقتدا قرار دادن این کتاب آسمانی به وسیله مدیران خرد و کلان در نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: مدیران باید در فهم قرآن و مبانی آن در حوزه اعتقاد، اخلاق و رفتار خویش از همه ظرفیت خود استفاده کنند که این نزدیک ترین راه برای معرفی قرآن کریم است.

وی افزود: همه موفقیت امام در آن بود که حیات نورانی خود را برای فهم و بهره گیری از آموزه های این کتاب الهی به کار برد.

نایب رئیس اول مجلس روز قدس و شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی در طول سه دهه پس از انقلاب اسلامی را نیز ناشی از قیام امام برای درک درست دین ذکر کرد و گفت:‌ این در حالی بود که در سال 1967 این رژیم در جنگ 6 روزه تا قلب مصر پیشرفت کرده بود.

در این مراسم همچنین حمید محمدی ، رئیس نمایشگاه جمعیت استقبال کننده را قابل توجه و رکوردشکن اعلام کرد و گفت: تنها در پنج شنبه شب این رقم از 2 میلیون نفر عبور کرد ،‌علاوه بر این که رضایتمندی 95 درصدی نیز مشاهده شد.

وی افزود:‌ از 32 بخش عرضه شده در نمایشگاه، 9 بخش آن جدید بود.

محمدی افزایش بودجه فعالیت های قرآنی در دولت نهم و دهم را بیش از 40 برابر گذشته و افزون بر 20 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بیش از هزار موسسه در این زمینه، فقط زیر پوشش وزارت ارشاد قرار دارند.

وی افزود:‌ در دولت دهم رویکرد هنری را مد نظر قرار داده که انتظار می رود، انقلابی در عرصه مفاهیم قرآنی برای نسل کنونی و آینده پدید آید.

محمدی تصریح کرد: در مجموع 300 نمایشگاه قرآنی پیش بینی شده بود که این نمایشگاه پایان یافت، 45 نمایشگاه در حال برگزاری است و بقیه هم برقرار خواهد شد که امید می رود نقشی در توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد.

رئیس هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام بازدید 60 هزار نفر از بیش از 200 اجرای تئاتر و نیز حضور 200 فاضل حوزوی برای مشاوره گفت: در مدت برگزاری نمایشگاه 1400 برنامه خبری و ساعت ها برنامه تلویزیونی داخلی و خارجی تهیه و پخش شد که جای تشکر ویژه از صدا و سیما را دارد.

در ادامه مراسم، به چند تن از نفرات برتر لوح تقدیر اهدا شد، این افراد شامل نفر اول دکتری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علی اوسط باقری، و نفر اول مقطع کارشناسی ارشد حوزوی، حجت الاسلام و المسلمین علی شاه علی زاده.

در بخش دانشگاهی، نفر اول مقطع دکتری: علی اکبر محمدی، نفر اول مقطع کارشناسی ارشد: محمد وحید شیخ بهایی و نفر اول پژوهش دانشگاهی: خواهر حق وردی

در حوزه معارف قرآنی، بخش پژوهش، رتبه اول حجت الاسلام و المسلمین سید یحیی یثربی و نفر اول در بخش پژوهش حوزه علوم قرانی نیز حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قائمی نیا.

در این مراسم هاشمی ثمره، مشاور رئیس جمهور، میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور و همچنین بختیاری، وزیر دادگستری نیز حضور داشتند.

تنظیم: هومن بهلولی