تبیان، دستیار زندگی
رخانه مجتمع امام رضای مشهد بر پاشد "به من نگاه کن" عنوان نمایشگاهی است که به ارائه آثار نقاشی های 28 کودک4 الی 11 ساله در نگارخانه مجتمع امام رضا(ع) در مشهد می پردازد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ وهنر "مهر" درمشهد، این نمایشگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"به من نگاه کن" در نگارخانه مجتمع امام رضای مشهد بر پاشد


"به من نگاه کن" عنوان نمایشگاهی است که به ارائه آثار نقاشی های 28 کودک4 الی 11 ساله در نگارخانه مجتمع امام رضا(ع) در مشهد می پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ وهنر "مهر" درمشهد، این نمایشگاه با نمایش آثار نقاشیهای کودکان که با وسایلی چون گواش ، مداد رنگی ، ماژیک ، پاستل روغنی و ژل پن نقاشی شده است سعی دارد تا هر چه بهتر خلافیت کودکان را به تصویر بکشد و به ارائه آثاری بپردازد که از درون کودکان نشئت گرفته است.

بهناز وثوقی هنرمندی که بیش از6 سال به کودکان نقاشی کار کرده است و این نمایشگاه نیز به همت او برگزار شده است در گفت وگو با خبرنگار مهر در مشهد اظهار داشت : نقاشی کودکان دریچه ای به دنیای اندیشه و احساس آنهاست و واسطه ایست که توسط آن کودک پیرامون خود را تجزیه و تحلیل می نماید و به وسیله آن تفکر می کند.

وی خاطر نشان کرد : کودک در نقاشی اش درباره اینکه چه باید بکشد و یا اینکه چگونه بکشد و چه طور آنرا کامل کند تفکر می کند و در نتیجه نقاشی برای کودک نماینده یک ارزش خاص در جهت نمودار کردن دنیای درونی اوست.

وی با اظهار این مطلب که سایز کار در پرورش جرات و جسارت در کودکان نقش بسزایی دارد افزود : کودکان در کارهای بزرگ جسارت بیشتری برای ابراز خود پیدا می کند اگر چه جسارت کلا در پسر بچه های ایرانی بیشتر است چرا که به نظر می رسد موقعیت اجتماعی و پیشینه فرهنگی و نحوه تربیت دختر بچه های ما مانع رشد و تقویت روحیه جسارت و ابراز شخصیت در آنها شده است.

شایان ذکر است این نمایشگاه از 16 مهرماه بر پاست و تا 21 مهر ماه به کار خود ادامه می دهد.

منبع : مهر