تبیان، دستیار زندگی
برنامه طنز برره تعدادی از دانشجویان دانشگاه یاسوج در اطلاعیه‌ای خطاب به رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، پخش برنامه برره را مورد انتقاد قرار دادند. در بخشی از این بیانیه آمده است: این گونه برنامه‌ها منبعث از ادبیات ضدانسانی، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ یاسوج به پخش برنامه طنز برره


تعدادی از دانشجویان دانشگاه یاسوج در اطلاعیه‌ای خطاب به رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، پخش برنامه برره را مورد انتقاد قرار دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: این گونه برنامه‌ها منبعث از ادبیات ضدانسانی، اخلاقی است و هیچ سنخیتی با آموزه‌های دینی، فرهنگی و اخلاقی ما ایرانیان ندارد ضمن آن كه بدآموزی، تنزل شخصیت قومی و قبیله‌ای از اهداف دیگر این برنامه طنز است كه منجر به بازی گرفتن قشر خاص از مردم فهیم جامعه ما می‌شود.

دانشجویان دانشگاه یاسوج در قسمت دیگری از این بیانیه آورده‌اند، طنز "شب‌های برره" اهانت به قشر خاصی از مردم جامعه است و اقوام لر، كرد، ترك، بلوچ و غیره همه با هم برادرند و هیچ قشری ارجحیت بر دیگری ندارد.

این دانشجویان یادآور شده‌اند، آنانی كه منادی و هوادار همه خوبی‌ها و آموزش‌های اسلامی و انسانی هستند نباید رفتارهای زننده و افراطی كه موجب زایل شدن حقوق جمعی یا به تمسخر گرفتن قشر خاصی از جامعه می‌شود را بپذیرند.

دانشجویان دانشگاه یاسوج در پایان خطاب به رئیس صدا و سیما یادآور شده‌اند: انزجار و نفرت خود را از این برنامه اهانت‌آمیز، طنز برره، اعلام می‌داریم و خواستار رسیدگی به این موضوع شده تا از پخش برنامه‌های كه موجب خدشه‌دار شدن احساسات قشری از جامعه توسط رسانه‌ ملی می‌شود، خودداری شود.

منبع : خبرگزاری فارس