تبیان، دستیار زندگی
بخش عفاف و حجاب هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در روز آخر نمایشگاه 14 ربع سكه بهار آزادی به برگزیدگان مسابقه «حریم ریحانه 2» با موضوع عفاف و حجاب اهدا می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

14 ربع سكه طلا جایزه برگزیدگان مسابقه «حریم ریحانه 2»

نمایشگاه قرآن

بخش عفاف و حجاب هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در روز آخر نمایشگاه 14 ربع سكه بهار آزادی به برگزیدگان مسابقه «حریم ریحانه 2» با موضوع عفاف و حجاب اهدا می‌كند.

به گزارش روابط عمومی به نقل از ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم، بخش عفاف و حجاب با هدف ترغیب بازدیدكنندگان این بخش به بهره‌گیری بهتر از مطالب ارائه شده و تشویق و گسترش فرهنگ قرآنی عفاف و حجاب مسابقه‌ای برگزار می‌كند كه با قرعه‌كشی در روز آخر نمایشگاه در 12 شهریور به برگزیدگان 14 ربع سكه جایزه داده می‌شود.

این مسابقه با عنوان «حریم ریحانه 2» و با موضوع عفاف و حجاب به صورت 30 سؤال چهار گزینه‌ای برگزار می‌شود.

این مسابقه با استقبال گسترده بازدیدكنندگان رو به رو شده و نزدیك به 3 هزار نفر در آن شركت كرده‌اند.

* نمایشگاه «تبسم آب» در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن كریم

بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه شیخ بهایی اصفهان، نمایشگاهی با عنوان تبسم آب دایر كرده كه در آن نگاهی تمثیلی به نقش آب و همچنین نقش ائمه(ع) در زندگی انسان شده است.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم، در نمایشگاه آب، بر اساس برخی از آیات قرآن كریم ، ویژگی‌های آب در سه دسته حیات‌، بهداشت و زیبایی و رشد و شكوفایی تعریف شده و تصاویری گرافیكی از آب به همراه آیات مختلف در این رابطه به نمایش در آمده است.

از این مضمون، پرسش‌هایی چون خالق و خلقت و جایگاه معصومان به ویژه حضرت فاطمه (س)، ولایت و انتظار ظهور، مطرح و با نگاهی تمثیلی پاسخ داده شده است. این نمایشگاه در ابتدای درب ورودی شرقی نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم و در بخش دانشگاهی قرار دارد.

* كارگاه سفال در بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم برقرار شد

كارگاه سفال با سرپرستی عشرت سیروس و همراهی دو مربی سفال تا پایان نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم برای علاقه‌مندان برقرار است.

در این كارگاه هنرجویان از تمامی سنین می‌توانند به صورت رایگان كار با گل و طراحی بر روی گل را بیاموزند.

این استاد سفال درباره این كار گاه گفت: در هنر سفال اساتیدی داریم كه برای اولین بار در همین نمایشگاه بین‌المللی كار با گل را آموختند و امروز خود مربیان چیره دستی شده‌اند. به اعتقاد من یكی از معنوی‌ترین كار‌های نمایشگاه قرآن كریم برپایی همین كارگاه‌های رایگان آموزشی است.

بخش هنر تجسمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم تا پایان نمایشگاه پنج كارگاه خطوط قرآنی، خط فارسی، تذهیب، گل و مرغ و سفال را با حضور اساتید چیره‌دست این حوزه برگزار می‌كند.

* اطلس تاریخ اسلام و سفری به شبه جزیره عربستان در زمان پیامبراعظم (ص)

غرفه اطلس تاریخ اسلام كه با قرار دادن نقشه‌های هوایی بازسازی شده از مكه، مدینه و بصره در زمان پیامبر اعظم (ص) بازدید كنندگان را به سفری خیال‌انگیز در تاریخ می‌برد، یكی از پر مخاطب‌ترین غرفه‌های بخش نهادها و سازمان‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم است.

در این غرفه مجموعه‌ای از اطلس‌های تمام رنگی تاریخ اسلام و تاریخ شیعه و تاریخ مكه ارائه شده است، نقشه‌های بزرگی از مكه صدر اسلام و محل قرار گرفتن خانه خدیجه (س) در آن، نقشه شهر بصره كه پیامبر(ص) در كودكی به آن سفر كرده و نقشه هوایی مسیر هجرت از مكه به مدینه آویخته شده است كه اغلب بازدیدكنندگان با اشتیاق به تلاش جغرافی‌دانان و تاریخ‌نگاران اسلامی برای تجسم عینی دوران صدر اسلام می‌نگرند.

بازدید كنندگان می‌توانند توضیحات دقیق كارشناسان این اطلس را كه در راهرو دوم بخش موسسات و نهادها واقع شده است دریافت كنند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه در روزهای تعطیل از ساعت 14 آغاز و تا ساعت 24 به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تنظیم: هومن بهلولی