تبیان، دستیار زندگی
كارشناس فرق و مذاهب هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم گفت: بیشترین سؤالات مراجعه‌كنندگان و جوانان به غرفه فرق و مذاهب، درباره شباهت و تفاوت‌های اسلام و تشیع با دیگر ادیان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گلزاده: دغدغه جوانان درك شباهت‌ها و تفاوت‌های اسلام با دیگر ادیان است

اتحاد

كارشناس فرق و مذاهب هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم گفت: بیشترین سؤالات مراجعه‌كنندگان و جوانان به غرفه فرق و مذاهب، درباره شباهت و تفاوت‌های اسلام و تشیع با دیگر ادیان است.

صادق گلزاده، كارشناس فرق و مذاهب هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یكی از اقدامات بخش پژوهش هیجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، آثار قرآنی سراسر كشور‌های اسلامی را تهیه تا در معرض دید بازدید كنندگان قرار دهد.

وی افزود: پاسخگویی و مشاوره به سؤالات مراجعان به ویژه نسل جوان یكی از مهمترین اقدامات بخش پژوهشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم است.

رئیس ستاد ساماندهی دینی كشور گفت: حدود 30 كارشناس متخصص در بخش پژوهش نمایشگاه با تحصیلات حوزوی و دانشگاهی به مشاوره و پاسخگویی مراجعه‌كنندگان پرداخته كه شامل حوزهای ادیان و فرق و مذاهب اسلامی، كلام و عقاید، روانشناسی، جوانان، خانواده، نوجوانان، پاسخ‌گویی احكام و مسائل شرعی، علوم قرآن، مأخذشناسی و كتاب‌شناسی علوم اسلامی می‌شود.

گلزاده گفت: بیشترین پرسش مراجعه‌كنندگان در بخش فرق و مذاهب درباره منشأ دین، باور‌های ادیان، شباهت و تفاوت‌های دیگر ادیان با اسلام و تشیع، امتیازات اسلام و تشیع نسبت به دیگر ادیان است.

وی افزود: كارشناسان مركز به اقتضای نیاز و خواسته مخاطبان سعی در پاسخگویی سوالات دارند كه حدود 90 درصد از مراجعه كنندگان راضی غرفه را ترك می‌كنند.

رئیس ستاد ساماندهی دینی كشور گفت: اقدامات دیگری كه در غرفه فرق و مذاهب صورت می‌گیر،د معرفی كتاب‌ها و سایت‌های مفید است كه افراد را دریافتن جواب سؤالاتشان یاری می‌كند كه این سایت‌ها شامل پرس‌وجو، پاسخ‌گو، اندیشه قم، تبیان، حوزه و ... می‌شود از دیگر سایت‌های مفید و مورد توجه مخاطبان سامانه 9640 متعلق به مركز ملی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سامانه 9650 متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است.

تنظیم: هومن بهلولی