تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان به تازگی یک ترک بزرگ روی سطح ماه کشف کرده اند؛ اتفاقی که باعث به وجود آمدن خبرهای عجیب دیگری شده است. گفته می شود که این ترک بر اثر لرزش ماه به وجود آمده است؛ اما این همه ماجرا نیست. بعد از این کشف منجمان و فیزیکدانان به این نتیج
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماه آب می رود؟
ماه آب می رود؟

دانشمندان به تازگی یک ترک بزرگ روی سطح ماه کشف کرده اند؛ اتفاقی که باعث به وجود آمدن خبرهای عجیب دیگری شده است.

گفته می شود که این ترک بر اثر لرزش ماه به وجود آمده است؛ اما این همه ماجرا نیست. بعد از این کشف منجمان و فیزیکدانان به این نتیجه رسیدند که ماه دارد کوچک می شود.

سرد شدن مرکز ماه و در نتیجه آن انقباض، باعث کوچک شدن تنها قمر زمین خواهد شد، اما بررسی و تحقیق درباره این رویداد ادامه خواهد داشت.

صاعقه مزاحم در انگلستان
صاعقه

یک نوجوان انگلیسی هنگامی که مشغول تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش بود، بر اثر اصابت صاعقه دچار سوختگی شد. به جز این نوجوان 13 ساله، پسر 16 ساله دیگری هم هنگامی که چترش را می بست دچار صاعقه شد و دستش سوخت.

هر سال در انگلستان، نزدیک 50 نفر دچار صاعقه زدگی می شوند که 5 نفر آنها جان خود را از دست می دهند.

نوجوانی اهل دریا

قایق

«لورا داکر» یک نوجوان خوشحال و هیجان زده است؛ چون اجازه پیدا کرده به تنهایی با قایق به دور دنیا سفر کند. او می خواست سال گذشته سفرش را شروع کند اما دادگاه کشور هلند به او این اجازه را نداد.

لورا از شش سالگی تجربه سفر با قایق بادی را دارد و وقتی که 10 ساله بود، به تنهایی می توانست از نقطه ای به نقطه دیگر برود.

جالب است بدانید که این علاقه و توانایی او بی دلیل نیست، چرا که لورا در یکی از همین قایق های بادی وقتی که پدر و مادرش در سفر بودند، به دنیا آمده است.

دوچرخه

تهیه و تنظیم: مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

قورباغه های تحت تعقیب

موزه ای در زیر آب

کوچولوی باسواد

همسایه ی فداکار

بزرگ‌ترین خرگوش جهان

اشتباه ماستی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.