تبیان، دستیار زندگی
به اطلاع کاربران فعال سایت تبیان می رساند، سیستم دریافت مقاله راه اندازی شد. کاربران تایید شده تبیان می توانند با ارسال مقالات خود، هم در پر بار شدن محتوای سایت تبیان سهیم گردند و هم امتیاز کسب کنند. مقالات با نام خود کاربر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال مقالات از طرف کاربران راه اندازی شد

به اطلاع کاربران فعال سایت تبیان می رساند، سیستم دریافت مقاله راه اندازی شد. کاربران تایید شده تبیان می توانند با ارسال مقالات خود، هم در پر بار شدن محتوای سایت تبیان سهیم گردند و هم امتیاز کسب کنند. مقالات با نام خود کاربر در سایت در دسترس دیگران قرار گرفته و کاربران دیگر می توانند نظرات خود را درباره مقالات ارسال دارند و یا آدرس مقاله ای را به دیگر دوستان خود ارسال کنند. همچنین تعداد بازدید هر مقاله محاسبه می گردد.

برای ورود مقالات ، به بخش مورد نظر خود بروید؛ سپسدر قسمت فوقانی مقاله هم موضوع تبیان ؛بر روی این تصویر

که در بالای کلیه مطالب سایت وجود دارد کلیک کنید و مقاله تان را وارد نمائید. به نکات زیر توجه داشته باشید.

1- حتماً منبع دقیق مطلب را ذکر نمایید. چنانچه مطلبی را از یک سایت اینترنتی استخراج نموده اید آدرس آن را به طور کامل بیان کنید مثلاً هنگام ذکر منبع مطلب "قدر، شب مقدرات" ، به جای www.irib.ir نشانی کامل صفحه را بنویسید:

http://www.irib.ir/occasions/Ramadhan/Qadr/shabe%20Qadr%20fa.htm
2- مطلب یا مقاله شما نباید از مطالبی باشد که هم اکنون در سایت تبیان موجود است.

3- هنگام استفاده از مطالب کتب و نشریات، این موارد را ذکر نمایید: نام کتاب، نویسنده، مترجم، نام موسسه انتشاراتی ، سال انتشار، نوبت چاپ، و صفحه(صفحات).

4- تعداد کلمات مطلب ارسالی حداقل 400 واژه باشد (تقریباً به اندازه یک صفحه A4). در مورد مطالب کوتاه خبری ، فقط اخبار دست اول در بخش هایی نظیر کامپیوتر، ورزشی، و ادبی هنری مورد قبول است.

5- مطلب خود را حتماً به «بخش/ منو/ زیرمنو» ی مناسب و مرتبط ارسال نمایید.

6- هنگامی که مطلبی را به زیرمجموعه یکی ازمنوهای تبیان می فرستید، حتما ًمطلب با سایر مطالب آن منو مرتبط باشد. مثلاً مطلبی که در مورد «خواص شیر» است باید در زیر مجموعه «تغذیه/خواص خوراکی ها/شیر و لبنیات» قرارگیرد، نه در منوی «تغذیه/ خواص خوراکی ها/سایر مواد غذایی».

7- مقاله شما باید دارای محتوای علمی باشد؛ یعنی بر اساس حدس و گمان، یا سخن یک فرد عادی نباشد. بنابراین بهتر است مدرک تحصیلی و رشته نگارنده مطلب نیز قید گردد.

8- مطالب خود را ویرایش کنید تا احیاناً غلط املایی، یا دستوری یا علمی نداشته باشد. همچنین اگر مطلب را از سایتی بر می دارید، اعداد موجود درمطلب را خودتان مجدداً تایپ کنید تا اعداد به شکل علامت سوال برای ما ارسال نگردد.

9- مطلب خود را به گونه ای شکیل و زیبا ارائه کنید! شما می توانید مطلب خود را در برنامه front page همراه با عکس و لینک مناسب ببندید، سپس مطلب را همراه با کدهای html درقسمت «ارسال مقاله» وارد نمایید.

10- مقاله شما پس از بررسی در سایت نمایش داده شده و همزمان به آن از یک تا پنج امتیاز تعلق می گیرد.

11- مقالات شما در سایت قابل دسترسی خواهد بود.

12- در کارنامه مقالاتتان را خواهید دید. اگر تبیان برای شما پیامی بفرستد در همانجا دیده می شود.( مثلاً علت پذیرفته نشدن)