تبیان، دستیار زندگی
شرکت نوکیا از اولین گوشی موسیقایی لمسی با ترکیب صفحه کلید ساده با نام X3 Touch and Type پرده ‌برداری کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لمس موسیقی با نوكیا

شرکت نوکیا از اولین گوشی موسیقایی لمسی با ترکیب صفحه کلید ساده با نام X3 Touch and Type پرده ‌برداری کرد.

گوشی بسیار باریك X3 ترکیبی از یک صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید معمولی 12 شماره‌ ای است.

X3  برای نخستین بار به کاربران این امکان را می‌ دهد تا ضمن لذت بردن از ارتباط سریع با یک حرکت روی صفحه‌ ای شفاف و لمسی، بتوانند از مزایای صفحه کلید آشنا و قدیمی خود برای نوشتن پیام و برقراری تماس استفاده کنند. نوکیا X3 قرار است در سه ماهه سوم امسال با قیمت تقریبی 125 یورو بدون در نظر گرفتن مالیات و سایر عوارض وارد بازار شود.

لمس موسیقی با نوكیا

مری مک دوئل، نایب‌ رییس ارشد اجرایی بخش گوشی ‌های موبایل نوکیا در این باره گفت: نوآوری تنها محدود به تولید بازی‌ هایی با فناوری‌های پیشرفته نیست. نوکیا X3 مثال بارزی از تامین رضایت مشتری در سطحی جدید و مقرون به صرفه است.

وی افزود: ما با گوشی X3 این امکان را فراهم کرده‌ ایم تا کاربران بتوانند از مزایای دو فناوری صفحه لمسی و صفحه کلید در یک گوشی مقرون به صرفه بهره‌ مند شوند. این گوشی ضمن داشتن صفحه نمایشی بزرگ به همراه آیکون ‌ها و منوهای مشخص، به کلید‌های ویژه ارسال و پایان (send and end )، موسیقی و همچنین نوشتن پیام مجهز است.

مک دوئل ادامه داد: ‌هدف ما از طراحی X3 به صورت Touch and Type تولید یک گوشی مناسب برای ارسال پیامک بوده است.

به این ترتیب نیاز به تکرار و سرعت در وارد کردن اطلاعات از طریق صفحه کلید حذف شده و با استفاده از صفحه لمسی می ‌توان به راحتی بخش هشدار گوشی را تنظیم کرد و در گوشی نیز به جست‌وجو پرداخت. ضمن آنکه کنترل برنامه‌هایی مثل موسیقی و بازی نیز از این طریق امکان‌ پذیر خواهد بود.

لمس موسیقی با نوكیا
لمس موسیقی با نوكیا

وی گفت: تحقیقات ما نشان داده کاربرانی که سال ‌ها به نوشتن سریع با انگشت شست دست عادت کرده‌ اند دوست دارند همچنان سرعت خود را در چت، نوشتن SMS و پیام کوتاه حفظ کنند و از مزایای صفحه نمایش لمسی نیز لذت ببرند.

X3  از طراحی صاف و شیکی  برخوردار بوده و ضخامت آن تنها 9/9 میلی‌ متر است. بنابراین به راحتی در کیف و جیب جا می‌ گیرد.

در ضمن پوشش آلومینیومی پشت آن در پنج رنگ مختلف و جذاب، مناسب با انواع سلیقه ‌ها ارایه شده است.

در کنار داشتن سایزی مناسب،X3  مجموعه وسیعی از امکانات همچون پشتیبانی از اتصالات شبکه 3G،WLAN ، امکان پخش موسیقی و رادیو FM را در خود جای داده است.

لمس موسیقی با نوكیا

دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی هم با قابلیت زوم دیجیتال چهار برابر، امکان عکاسی از سوژه ‌های ثابت و متحرک را فراهم کرده و با کارت microSD ، 16 گیگابایتی فضای مناسبی برای ثبت و ذخیره تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌ دهد.

گوشی X3 با قابلیت Touch and Type دارای طراحی زیبایی بوده و استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

X3  شباهت زیادی به گوشی موسیقایی X3 – 00 دارد که سپتامبر 2009 وارد بازار شد.

گوشی X3 به همراه بلند گوی MD-11 در اختیار کاربران قرار می ‌گیرد که به این ترتیب لذت داشتن این گوشی دوچندان می ‌شود. این بلندگو سبک با سایز جیبی دارای کیفیت صوتی بسیار بالایی است. با وصل کردن گوشی به دو بلندگو می ‌توان ضمن ایجاد صدای استریو به همراه دیگران از گوش دادن به موسیقی لذت برد. بلندگوی MD-11 قرار است با قیمت 25 یورو وارد بازار شود.

برگرفته از فناوران

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی