تبیان، دستیار زندگی
آقای رئیسی در حاشیه بازدید از مؤسسه اطلاع رسانی تبیان در جمع خبرنگاران با بیان این‌كه بین حقوقدانان در زمینه‌ی استفاده و مواجهه با فناوری اطلاعات اختلاف نظر وجود دارد، خاطرنشان كرد: عده‌ای معتقدند هنوز چیزی عوض نشده و می‌توا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیسی در تبیان خواستار تشکیل دولت الکترونیک در سازمان های مختلف شد


آقای رئیسی در حاشیه بازدید از مؤسسه اطلاع رسانی تبیان در جمع خبرنگاران با بیان این‌كه بین حقوقدانان در زمینه‌ی استفاده و مواجهه با فناوری اطلاعات اختلاف نظر وجود دارد، خاطرنشان كرد: عده‌ای معتقدند هنوز چیزی عوض نشده و می‌توان با همان احكام و نگرش و قوانین سنتی با این مسأله برخورد كرد اما عده‌ی زیادی از حقوقدانان تصریح می‌كنند كه در شرایط پیش آمده، به تعاریف جدید حقوقی نیازمندیم. همه‌ی مباحث موجود در تجارت الكترونیك را می‌توان با تعاریف جدید تطبیق داد و فقه ما نیز در این زمینه می‌تواند پاسخگو باشد.

معاون اول قوه قضاییه، از عصر كنونی ارتباطات به عنوان دوران پیچیده فناوری كه هر روز در حال پیشرفت است، یاد كرد و گفت: اگر در این زمینه یك سویه عمل كنیم به سود ما نخواهد بود،بنابراین باید مدیریت مشار كتی را بپذیریم تا بتوانیم در این حیطه برخی تهدیدات را به فرصت تبدیل كنیم.

وی سپس در پاسخ به این سوال كه چرا دستگاه قضایی همواره از معرفی مفسدان اقتصادی اجتناب می ورزد، اظهار داشت: بخشی از وظایف ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، سیاست اعلامی است كه اخیراً به اطلاع عموم رسید.

وی با بیان اینكه تا قبل از نهایی شدن پرونده، اعلام حكم خلاف قانون است، خاطرنشان كرد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد آن چه كه در بحث مفاسد اقتصادی مربوط به دستگاه قضایی است، باید پاسخگوی افكار عمومی باشد.

رئیسی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر این كه آیا تشكیل پلیس قضایی نوعی موازی كاری با دستگاه قضایی نیست، ضمن رد این موضوع گفت:پلیس قضایی بازوی اجرای احكام قضات و بهترین كمك به نیروی انتظامی است.

روابط عمومی مؤسسه تبیان