تبیان، دستیار زندگی
اوطلبان چهل هزار درخواست برای حضور در آلمان چهل هزار داوطلب از سراسر جهان آمادگی خود را برای كمك به برگزاری هر چه بهتر رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان اعلام كردند. به گزارش ایسنا، مرحله‌ی دوم دریافت درخواست نامه‌های داوطلبان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شگفتی كمیته‌ی برگزار كننده جام جهانی از تعداد داوطلبان

چهل هزار درخواست برای حضور در آلمان


چهل هزار داوطلب از سراسر جهان آمادگی خود را برای كمك به برگزاری هر چه بهتر رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان اعلام كردند.

به گزارش ایسنا، مرحله‌ی دوم دریافت درخواست نامه‌های داوطلبان حضور در جام جهانی نشان می‌دهد كه چهل هزار نفر آماده‌ی كمك به برگزاری این مسابقات هستند.

تئو شوانزینگر معاون كمیته‌ی برگزاری جام جهانی كه مسوولیت فراخوان و گزینش داوطلبان در جام جهانی را بر عهده دارد می‌گوید:«درخواست‌های فراوان و انبوه دوستداران فوتبال ما را شگفت زده كرده است. بسیار جالب توجه است كه مردم بسیاری در طیف وسیع اجتماعی در همه‌ی سنین خواهان كمك به برگزاری این مسابقات هستند.»

آمارها نشان می‌دهد از هر ده داوطلب یك نفر در خارج از آلمان زندگی می‌كند و تا كنون از یكصد و پنجاه و شش كشور از پنج قاره درخواست رسیده است و در میان این داوطلبان، یك روزنامه‌نگار از ریودوژانیرو، یك دكتر از مادرید، یك مستخدم از ایسلند، یك تعمیر كار ماشین از پالرمو و شهردار ناحیه‌ی نورنبرگ مشاهده می‌شود. برزیل با هزار داوطلب بیشترین درخواست را داشته است.

یك سوم داوطلبین را دختران تشكیل می‌دهند و 64 درصد كل داوطلبان، زیر سی سال سن دارند. 16 هزار دانش‌آموز نیز در این میان بخش بزرگی از داوطلبان را تشكیل می‌دهند. پیرترین داوطلب، هفتاد و هشت سال سن دارد و پانصد داوطلب، تجربه‌ی حضور در جام جهانی 2002 كره و ژاپن را نیز دارا هستند.

نامزدهای داوطلب در چند ماه پیش از شروع جام جهانی به شهرهای میزبان جام جهانی دعوت خواهند شد و پس از قبولی در مصاحبه، به عنوان داوطلب انتخاب خواهند شد و پس از آن در دوره‌ای تمرینی شركت خواهند كرد.

مرحله‌ی سوم دریافت این درخواست نامه از ژانویه 2006 شروع خواهد شد.