تبیان، دستیار زندگی
رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی می‌گوید این سازمان در پی ایجاد گروه‌های ویرایش ویکی‌پیدیا برای ارائه نظرات فلسطینی‌ها در اینترنت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ اسرائیل و فلسطین، در ویکی‌پیدیا

جنگ اسرائیل و فلسطین، در ویکی‌پیدیا

فلسطینی ها برای مبارزه رسانه ای با صهیونیست ها وارد فضای وب می شوند .

پس از آن که یک گروه ویرایش راست‌گرای صهیونیست اقدام به نشر افکار و عقاید صهیونیست‌ها و دفاع از دولت تندروی اسرائیل در پایگاه دانشنامه آزاد ویکی‌پیدیا کرد، روزنامه‌نگاران فلسطینی بر آن شدند تا در مقابل حربه‌های رسانه‌‌ای صهیونیست‌ها بایستند.

رئیس اتحادیه روزنامه‌ نگاران فلسطینی  در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی معان گفت،فلسطینی‌ها برای مقابله با این اقدام صهیونیست‌ها گروه‌های ویرایش جهت درج نقطه ‌نظرات مسلمانان در پایگاه ویکی‌پیدیا را تشکیل داده‌اند.

عبدالناصر النجار همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست در این مبارزه شرکت کنند و به فلسطینی‌های فعال و داوطلب در این زمینه یاری رسانند.

با اشاره به مبارزه جدید فلسطینی‌ها گفت، جنگ بعدی در منطقه جنگ رسانه‌ای خواهد بود.

عبدالناصر معتقد است، اطلاعاتی که در اینترنت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد به شکل‌گیری افکار عمومی جهان کمک می‌کند.

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی می‌گوید این سازمان در پی ایجاد گروه‌های ویرایش ویکی‌پیدیا برای ارائه نظرات فلسطینی‌ها در اینترنت است

گفتنی است، دانشنامه ‌آزاد ویکی‌پیدیا با شعار همه می‌توانند ویکی‌پیدیا را ویرایش کنند، فعالیت می‌کند و با میلیون‌ها مقاله به بیش از 200 زبان، از نظر میزان بازدید در میان 10 پایگاه اینترنتی برتر قرار دارد.

هفته گذشته سازمان صهیونیستی اسرائیل من، با تشکیل چندین دوره به بررسی راه حل مبارزه با احساسات ضدصهیونیستی و حمایت گسترده جهانی از فلسطینیان پرداخت.

در این دوره‌ها به ده‌ها صهیونیست آموزش داده شد به گونه‌ای مطالب ویکی‌پیدیا را ویرایش کنند که نقطه‌نظرات اسرائیل تامین شود.

منبع : press tv

تنظیم : بخش فرهنگ پایداری تبیان