تبیان، دستیار زندگی
صبح چهارشنبه و در اولین روز ماه مبارک رمضان بنا به دعوت مؤسسه تبیان حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی معاون اول ریاست قوه قضائیه به منظور آشنایی با اهداف و فعالیت این مؤسسه و بازدید در آن محل حاضر شد. معاون اول قو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاد معاون اول قوه قضاییه در مراسم بازدید ایشان از تبیان


صبح چهارشنبه و در اولین روز ماه مبارک رمضان بنا به دعوت مؤسسه تبیان حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی معاون اول ریاست قوه قضائیه به منظور آشنایی با اهداف و فعالیت این مؤسسه و بازدید در آن محل حاضر شد.

معاون اول قوه قضائیه در بدو ورود به دفتر مدیرعامل مؤسسه تبیان مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر خاموشی و آقای دکتر طالب پور قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه دکتر طالب پور مدیرعامل تبیان به تشریح چگونگی تأسیس تبیان و اهداف کلان آن پرداخت. در این میان سئوالاتی در خصوص طرح 400 مسجد تبیان و شخصیت و نوع تفکر حاکم بر کاربران تبیان از سوی حجت الاسلام رئیسی مطرح شد که دکتر طالب پور با توضیحاتی کاربران سایت را قابل اعتماد توصیف کرد و به بیان نتایج صحیح نظرسنجی تبیان درخصوص انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی با بیان کمبودها و نقطه ضعفها درخصوص جمع آوری و تولید اطلاعات دینی و مذهبی در کشور از تبیان به عنوان حرکتی یاد کردند که در جهت حضور و ظهور قدرتهای جهانی در عرصه اینترنت و اطلاعات (IT) گام نهاده است.

به همین منظور طرفین به تلاش و کار بیشتر و بسیج فرهنگی نهادها و ارگانهای مربوطه تأکید ورزیدند.

در ادامه حجت الاسلام رئیسی به بازدید از بخشهای مختلف مؤسسه از جمله سایت و معاونت اطلاع رسانی، شبکه، اینترنت و مالتی مدیا پرداختند و از نزدیک با فعالیت های مؤسسه آشنا شدند. آنگاه به منظور سخنرانی در سالن کنفرانس مؤسسه حضور یافتند. ایشان در ابتدای سخنانشان ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان، با تشکر از مدیران و دست اندرکاران این مؤسسه در جمع آنان گفتند:

امروز عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و جوامع به سوی علمی شدن پیش می روند لذا تشکیل دولت الکترونیک و گسترش در سازمانهای مختلف نیازی است که به شدت احساس می شود.

ایشان در ادامه در بحث گسترش فناوری ارتباطات تأکید کردند که تلاش در جهت گسترش جنبش نرم افزاری باید در کنار افزایش سخت افزار باشد و این امر متناسب با فرهنگ دینی و ملی ما باشد.

وی در قسمتی از سخنان خود به مسئولان موسسه تبیان پیشنهاد کرد تا آخرین یافته ها در زمینه علوم را در شبکه قرار دهند تا کاربران مختلف بتوانند از این داده ها استفاده کنند.

در حاشیه این بازدید، دوربین واحد مرکزی خبر و خبرنگار برنامه 20:30 به اتفاق چند خبرنگار خبرگزاری های دیگر، معاون اول قوه قضاییه را غافلگیر کردند و سوالاتی پیرامون مسائل قوه قضاییه و مفاسد اقتصادی مطرح نمودند.

در پایان این بازدید، از سوی مدیرعامل تبیان هدایائی به رسم یادبود به حجة الاسلام رئیسی اهدا شد.

روابط عمومی موسسه تبیان