تبیان، دستیار زندگی
مدیرفنی تیم ملی كشتی فرنگی گفت: برای كشتی فرنگی هیچ برنامه ویژه‌ای نداشتیم و تنها با مدیریت به موفقیت دست یافتیم. حسن بابك در رابطه با برنامه‌های آتی خود برای تیم ملی فرنگی اظهار كرد: حكمی كه فدراسیون به من داده است تا بازی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر فنی تیم ملی کشتی فرنگی از مشکلات می گوید


مدیرفنی تیم ملی كشتی فرنگی گفت: برای كشتی فرنگی هیچ برنامه ویژه‌ای نداشتیم و تنها با مدیریت به موفقیت دست یافتیم.

حسن بابك در رابطه با برنامه‌های آتی خود برای تیم ملی فرنگی اظهار كرد: حكمی كه فدراسیون به من داده است تا بازی‌های آسیایی قطر است اما با این وضع سازمان تربیت بدنی و فدراسیون كشتی اگر قرار است همانند مسابقات جهانی مجارستان تنها دو اردوی 20 روزه داشته باشیم نیاییم بهتر است.

وی افزود: برنامه‌های ما باید به طور كامل اجرا شود چر كه اگر این گونه نباشد دودش به چشم كشتی می‌رود. قبل از اعزام همه جور به كشتی آزاد توجه شد و شاهد پاداش‌های مختلف به آزادكاران و همچنین پرداخت حقوق آنها بودیم اما در خصوص كشتی فرنگی هیچ اقدامی صورت نگرفت. در این شرایط كشتی گیر احساس تنهایی می‌كند و تضعیف می‌شود و ما نیز مگر چقدر می‌توانیم به آنها روحیه دهیم. كشتی فرنگی نیز از همین ملت است و محبت خدا باعث شد تا ثابت كنیم ما نیز دارای توانایی هستیم و نباید تبعیض قائل شد.

وی در رابطه با برنامه‌های خود پیش از مسابقات جهانی و مشكلات پیش رو گفت: یكی دو ماه پس از المپیك آتن نظرم این بود كه اردوهای مقطعی را شروع كنیم اما آن قضیه با صنعت كاران پیش آمد تا مدتی دور باشم. پس از عید نیز تقاضای اردو كردیم كه اردوی مجموعه انقلاب را ندادند و مدام عقب افتاد تا برای حضور در مسابقات آسیایی تنها 15 روز اردو داشته باشیم. كمیته ملی المپیك همه چیز را در اختیار فدراسیون گذاشته و به آنها بودجه را نقدی پرداخت می‌كند و فدراسیون باید این كارها را انجام دهد.

بابك در ادامه تصریح كرد: اگر برای بازی‌های آسیایی قطر از یك ماه دیگر اردو‌های مقطعی را آغاز نكنیم نیروها از دستمان خارج می‌شوند. ما در سال گذشته برنامه‌ی ویژه‌ای برای كشتی فرنگی نداشتیم و تنها روی سیستم مدیریتی به موفقیت رسیدیم. اما باید ازا ین پس برنامه داشته باشیم در غیر این صورت یك مدال هم نمی‌گیریم. اجرای برنامه نیز شامل هزینه می‌شود و باید بودجه كافی داشت. مربیان یك سال مجانی كار كردند اما دیگر نمی‌توانند. یك بی نظمی در سیستم اداره كردن تیم‌های ملی وجود دارد كه در آن به مربی خارجی كه فایده‌ای ندارد پول زیادی پرداخت می‌شود اما به مربیان خودمان توجهی نمی‌شود.

بابك ادامه داد: مربیان خوب در كشتی فرنگی زیاد هستند اما برنامه ریزی صورت نمی‌گیرد. اگر تیم ملی به خوبی حمایت شود و تداركات و اعزام‌ها وجود داشته باشند می‌توانیم با یك برنامه ریزی خوب موفق ظاهر شویم.

مدیرفنی تیم ملی فرنگی در خصوص انتخاب ملی پوشان اوزان 74 و 120 كیلوگرم به ایسنا گفت: در وزن 120 كیلوگرم این طور نبود كه طالقانی بخواهد موضوعی را به ما تحمیل كند. غریبی و شربیانی هر دو مثل هم بودن و اگر قرار بود عدالت را رعایت كنیم باید فرد پیروز در مسابقه انتخابی كشتی می‌گرفت بنابراین هیچ اجحافی صورت نگرفت. در وزن 74 كیلوگرم می‌دانستیم كه امكان دارد عابدین زاده در مسابقات جهانی بهتر كشتی بگیرد اما كشتی ورزشی بی ركورد است و هر اتفاقی ممكن است بیفتد. چون مهدی محمدی در انتخابی پیروز شده بود اگر عابدین زاده را در بوداپست به میدان می‌فرستادیم و شكست می‌خورد همه ما را محاكمه می‌كردند.

بابك در ادامه تصریح كرد: برخی دخالت‌های غیركارشناسی باعث شده تا از واقعیات دور شویم اما اگر برای بازی‌های قطر حضور داشته باشیم دیگر چنین اجازه‌ای نمی‌دهم. منطقی‌ترین راه این است كه كشتی گیران در مسابقات انتخابی شركت كنند و كادر فنی سپس پس از اعزام به تورنمنت‌ها ودر نظر گرفتن همه‌ی شرایط فرد ملی پوش را انتخاب كند تا بهترین‌ها اعزام شوند.

وی در ادامه در خصوص جذب كردن برخی نفرات مطرح كه از تیم ملی دور مانده‌اند گفت: در كشتی نظم و انضباط حرف اول را می‌زند و هر كس در این چارچوب باشد به تیم ملی راه می‌یابد اما اگر یك فردی كه حتی چند مدال نیز داشته باشد از چارچوب خارج شود به تیم ملی راه نمی‌یابد. تجربه ثابت كرده هر زمان كه انضباط وجود داشته است موفق بوده‌ایم.

بابك در پایان در خصوص پرداخت نشدن هیچگونه پاداش به علی اشكانی گفت: باید به علی اشكانی نیز پاداش می‌دادند و در این مورد به طالقانی اعتراض كردم كه گفت سازمان اعلام كرده تنها به نفر اول پاداش بده اما من گفتم كه اگر سوریان هزار فرانك گرفته فاصله اشكانی با وی تنها یك امتیاز است و حداقل 700 فرانك به اشكانی پاداش بده كه متاسفانه انجام نشد. این كارها روحیه كشتی‌گیر را خراب می‌كند و اولین بار است كه فدراسیون در جهت تشویق كشتی‌گیر و مربی هیچ اقدامی نمی‌كند.