تبیان، دستیار زندگی
«رنه رودریگز سیموئز» سرمربی تیم ملی فوتبال امید سرانجام، پس از مدت‌ها انتظار و بعد از مطرح شدن اسامی مختلف جهت انتخاب یك سرمربی خوب برای تیم ملی فوتبال امید كشور، دبیر كل فدراسیون فوتبال نام «سیموئز» را به عنوان سرمربی امیده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربی معروف برزیلی سرمربی تیم ملی امید ایران شد

«رنه رودریگز سیموئز» سرمربی تیم ملی فوتبال امید


سرانجام، پس از مدت‌ها انتظار و بعد از مطرح شدن اسامی مختلف جهت انتخاب یك سرمربی خوب برای تیم ملی فوتبال امید كشور، دبیر كل فدراسیون فوتبال نام «سیموئز» را به عنوان سرمربی امیدها معرفی كرد.

«رنه رودریگز سیموئز» مربی 53 ساله‌ی برزیلی، فارغ التحصیل از دانشكده‌ی تربیت‌بدنی برزیل و همچنین مدرس رسمی فیفا است، كه مدرك درجه‌ی اول مربیگری از فدراسیون برزیل را نیز داراست.

قهرمان جام كشورهای حوزه كارائیب با تیم ملی ترینیداد و توباگو ـ 2004 ، مقام سوم تورنمنت گواتمالا با تیم ملی ترینیداد و توباگو ـ 1999 ، نایب قهرمان انتخابی زیر 17 سال منطقه كونكاكاف ـ 1999 ، نایب قهرمان مسابقات انتخابی جام جهانی زیر 20 سال در منطقه كارائیب ـ 1999 ، قهرمان تورنمنت شل در منطقه كارائیب ـ 1999 ، رسیدن به مسابقات جام جهانی 1998 همراه تیم ملی جامائیكا و مربیگری این تیم در جام جهانی فرانسه ، قهرمان «كایمن كاپ» -1996 ، قهرمان لیگ قطر - 1994 ، 1993، قهرمان لیگ زیر 21 سال قطر ، قهرمان جام استقلال قطر -1991 ، 1990، قهرمان جام شیخ جاسم - 1990 ، مقام سوم جام جهانی جوانان با برزیل - 1989 ، قهرمان زیر 20 سال در امریكای جنوبی با آرژانتین 1988 ، قهرمان زیر 17 سال در اكوادور و... از جمله عناوین قهرمانی این مربی برزیلی است.

مدیرفنی تیم ملی فوتبال امید:

سیموئز به همراه دستیارش اوائل آبان به تهران می‌آید

داسایوف تا ده روز آینده فرصت دارد

مدیر فنی تیم ملی فوتبال امید، «رنه رودریگز سیموئز» را انتخاب شایسته‌ای برای این تیم دانست.

محمود یاوری اظهار كرد: به دلیل تعلل بیش از حد «رنه‌ وبر» در اعلام آمادگی‌اش برای حضور در ایران، فدراسیون فوتبال به دنبال گزینه‌های جدیدی رفت كه پس از دو جلسه مذاكره با سیموئز، با توافق كامل وی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امید انتخاب كرد.

وی افزود: هیچ مشكلی برای سیموئز در تهران وجود ندارد و برطبق توافقات انجام شده وی باید تا آخر ماه اكتبر (اوایل آبان ماه) در تمرینات تیم امید حاضر شود.

یاوری خاطرنشان كرد: سیموئز كارنامه‌ی شفاف حرفه‌یی و قابل توجهی در فوتبال دارد، متاسفانه در جریان انتخاب سرمربی تیم امید خیلی از دوستان حتی مدیران كلان ورزشی نیز خیلی تند حركت كردند و فدراسیون را متهم به كم كاری و عدم توجه به خواسته‌های تیم‌های ملی كردند. این در حالی بود كه فدراسیون تحت هیچ شرایطی این مهم را از نظر دور نداشت و به دنبال لایق‌ترین گزینه برای تیم ملی بود.

وی تاكید كرد: حضور سیموئز و حتی داسایوف در مرحله‌ی اول، آشنایی فدراسیون فوتبال با نوع عملكرد و توانمندی‌های آنان در فوتبال ایران است و پس از اثبات موثربودن حضورشان در تیم امید به دنبال فراهم كردن شرایط حضور بلندمدت آنان خواهیم بود.

مدیر فنی تیم ملی فوتبال امید كشور خاطرنشان كرد: از سیموئز خواسته‌ایم كه یك دستیار حرفه‌ای نیز با خود به تهران بیاورد. احتمالا دستیار همیشگی این مربی برزیلی كه یك مربی تكنیكال و دارای دكترای بدنسازی است با وی به ایران خواهد آمد.

یاوری با بیان این كه داسایوف روسی نیز تا پایان هفته‌ی آینده مهلت دارد شرایطش را برای حضور در تیم امید ایران اعلام كند تصریح كرد: همچنان به دنبال جلب نظر داسایوف هستیم ولی اگر او نیز همانند وبر نپذیرد گزینه‌های بعدی را دنبال خواهیم كرد.

یاوری در پایان با بیان این كه هر موفقیتی نیازمند گذر زمان است بر حضور قوی و موثر تیم ملی امید در مسابقات آسیایی تاكید كرد.

 دروازه بان اسطوره ای روسیه در ایران