تبیان، دستیار زندگی
تعدادی از بازیكنان تیم استقلال موضع‌گیری متفاوتی نسبت به مضمون سریال «در مسیر زاینده‌رود» ساخته حسن فتحی دارند.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله فوتبالی ها از«در مسیر زاینده رود»

در مسیر زاینده رود

در شرایطی كه برای اولین بار سریالی درباره‌ی شخصیت یك فوتبالیست از سوی سیمای ایران پخش می‌شود، تعدادی از اهالی فوتبال در واكنش به این مجموعه‌ی تلویزیونی واكنش‌های متفاوتی را در گفت‌وگویی ارائه دادند.

سپهر حیدری ، آرش برهانی ، علی کفاشیان ، فرزاد آشوبی و عمران زاده انتقاد هایی را از سریال «در مسیر زاینده روز» انجام دادند.

آرش برهانی یكی از بازیكنان تیم استقلال كه در این فیلم نقش كوچكی ایفا كرده درباره این سریال به ایسنا می‌گوید: می‌توانم بگویم كه سریال خوبی است، اما شخصیت فوتبالیست آن در میان بازیكنان ایرانی چندان عمومیت ندارد. شاید تعداد انگشت‌شماری از فوتبالیست‌های ایرانی هستند كه شخصیتی مشابه مهران سارنگ دارند. نباید از چهره فوتبالیست ایرانی چنین برداشتی را داشته باشیم.

مدافع اصفهانی تیم پرسپولیس گفت: در سریال "در مسیر زاینده رود " لهجه اصفهانی‌ها را به بازی گرفتند كه این كار را محكوم می‌كنیم.

سپهر حیدری مدافع تیم فوتبال پرسپولیس

وی در مورد سریال "در مسیر زاینده‌رود " گفت: در مورد این سریال خیلی حرف دارم. اول اینكه بازیكنی با چنین مشخصاتی نداریم و این فیلم تمام فوتبالیست‌ها و به خصوص اصفهانی‌ها را ناراحت كرده است.

حیدری با اعلام اینكه باید برای برنامه‌هایی كه می‌سازند تفكر بیشتری صورت گیرد؛ ادامه داد: نمی‌خواهم این فیلم را زیر سوال ببرم، اما مردم خودشان همه چیز را می‌دانند.

وی تأكید كرد: من اصفهانی‌ام و غیر از بازیگر نقش فرهاد، هیچ بازیگر دیگری را در اصفهان ندیدم.

حتی لهجه آنها اصفهانی نیست و همه مردم اصفهان از این فیلم ناراحت شدند. لهجه اصفهانی‌ها را به بازی گرفتند كه این كار را محكوم می‌كنیم.

حیدری تأكید كرد: كار خوبی نبود چرا كه اصفهانی‌ها شخصیت دارند و من انتقاد شدیدی از این سریال‌ دارم.

حنیف عمران‌زاده دیگر بازیكن آبی‌پوشان نیز در زمینه‌ی مضمون این سریال اظهار می‌كند: متاسفانه این سریال را جوری ساختند كه تصویر نامناسبی را از بازیكنان ایرانی در ذهن مردم متبادر می‌سازد. این بازیكن انسانی را به عمد كشته و سپس با پارتی بازی می‌خواهد از مجازات فرار كند. این باعث می‌شود تا ذهنیت مردم نسبت به ما فوتبالیست‌ها بد شود. به نظر در این سریال یك خشونتی با فوتبالیست‌ها دیده می‌شود و می‌خواهند چهره بدی را از ما در جامعه نشان دهند.

علی کفاشیان نیز در مراسم تجلیل از برترین های اخلاق در میان حرف های خود با انتقاد از صدا و سیما گفت: صدا و سیما تلاش فراوانی می کند تا چهره اهالی فوتبال را خراب کند که ان کار پسندیده ای نیست.

فرزاد آشوبی

فرزاد آشوبی دیگر بازیكن استقلال نظر متفاوتی دارد و می‌گوید: این سریال را ندیدم، ولی از داستان آن باخبر بوده و نسبت به ماهیتش مطلع هستم. در عین حال معتقدم باید به ایده كارگردان‌ها احترام گذاشت. نمی‌دانم چرا در ایران وقتی از هر موضوعی فیلمی ساخته می‌شود به آن اعتراض می‌كنند كه در میان قشر ما چنین اشخاص (منفی) و چنین مشكلاتی وجود ندارد و تصور می‌كنند كسی می‌خواهد آنها را خراب كند. در حالی كه اینطور نیست. یك فیلمساز ایده‌ای دارد كه آن را بیان می‌كند و باید به ایده آن‌ها احترام گذاشت. ممكن است هر شخصی به جای نقش اصلی این سریال كه یك فوتبالیست خطاكار است، باشد و این اتفاق می‌تواند برای هر فردی در جامعه ما رخ دهد. ما بازیكنان نباید نسبت به فوتبالیست‌ بودن این شخصیت خطاكار معترض باشیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری