تبیان، دستیار زندگی
اگر ساکن تهران هستید یا مهمان این کلان شهر شده اید، توصیه می کنیم که سری به اطراف این پایتخت پر از دود و غبار و ترافیك بزنید تا باور کنید در همین شهر هم نقاطی وجود دارند كه بتوان در آنها به راحتی تنفس كرد و از طبیعت لذت برد. پس تا تابستان تمام نشده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخر هفته در لالان

لالان

اگر ساکن تهران هستید یا مهمان این کلان شهر شده اید، توصیه می کنیم که سری به اطراف این پایتخت پر از دود و غبار و ترافیك بزنید تا باور کنید در همین شهر هم نقاطی وجود دارند كه بتوان در آنها به راحتی تنفس كرد و از طبیعت لذت برد. پس تا تابستان تمام نشده عجله کنید، ما به شما پیشنهاد سفر یک روزه به روستای لالان را می دهیم.

لالان

لالان روستایی بسیار زیبا و دیدنی است با هوای فوق العاده در منطقه کوهستانی. این روستا در ۴۵ کیلو متری شمال تهران، بخش رودبارقصران، دهستان رودبارقصران واقع شده است. آب و هوای این روستا بسیار دلچسب است. در زمستان ها می توانید لالان را پوشیده از برف با زیبایی وصف نشدنی اش ببینید و در تابستان با هوای خنک و ییلاقی اش.

لالان در واقع كوهستانی از لاله‌هاست، لاله‌هایی زرد و سرخ و زنبق‌هایی بنفش. بنابراین بهترین گزینه برای کسانی است که برای رهایی از هیاهوی شهر و آلودگی، به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند در دل طبیعت پیاده روی کنند یا لذت کوهنوردی و دیدن مناظرچشم نوازی مثل چشمه های زیبا، کوچه باغ های باصفا و آبشار را ببرند.

راه دستیابی

مسیر رسیدن به لالان از تهران جاده فشم است. به دو راهی فشم که رسیدید سمت راست به سمت زاگون و گرمابدر ادامه مسیر می دهید. در زاگون سمت چپ جاده باریکی قرار دارد که شما را تا لالان هدایت می کند.

از مکان های دیدنی لالان می توان به تنگه لالان، چشمه های فراوان به خصوص چشمه آب معدنی تلخ آب، رودخانه لالان، آبشار زیبای خُل نو اشاره کرد.

لالان

برای رسیدن به طبیعت بکر، چند دقیقه ای پیاده روی کافی است. خوشبختانه شیب زیاد کوه اجازه نداده است که ساخت و ساز کل کوهستان را نابود کند.

پس از طی مسیری که تقزیبا15 تا 20 دقیقه زمان می برد، به تنگه لالان می رسیم. اما برای رسیدن به چشمه « تلخ آب » لازم است که حدودا 40 تا 50 دقیقه دیگر پیاده روی کنیم. در این مسیر نمای زیبایی از کوه ها و قله ها به چشم می خورد که چهچه پرندگان آوازخوان و صدای جویبار و بالا پایین پریدن پرندگانی که به آنها بادخورک گفته می شود زیبایی آن را چند برابرکرده است.

چشمه تلخ

آب چشمه تلخ آب کاملاً تلخ است. این مزه ویژه، ناشی از املاحی است که می تواند از نظر درمانی برای افراد مفید باشد. این چشمه از زیر سنگی سرخ رنگ می جوشد که این آب سنگ های اطراف آن راهم به رنگ مسی مایل به سرخ در آورده است.

لالان

برای رسیدن به آبشارخل نو نیاز است که 4 ساعت دیگر پیاده روی کنید. البته بسیاری از افراد که به این مکان می آیند تا چشمه تلخاب بیشتر نمی روند ولی پیشنهاد ما این است که از این آبشار بسیار زیبا نیز دیدن کنید.


گروه گردشگری تبیان- مریم تجریشی