تبیان، دستیار زندگی
کار پرورشی و آموزش به هم آمیخته هستند و در همین راستا در سال تحصیلی جدید فعالیت های پرورشی دانش آموزان در مدرسه تقویت خواهد شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقویت فعالیت های پرورشی دانش آموزان

خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش گفت: کار پرورشی و آموزش به هم آمیخته هستند و در همین راستا در سال تحصیلی جدید فعالیت های پرورشی دانش آموزان در مدرسه تقویت خواهد شد.

فعالیت پرورشی

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، این دو مقوله را از یکدیگر تفکیک ناپذیر دانست و اذعان داشت: آنچه در رشد یک دانش آموز تاثیر گذار است با عنوان تربیت و پرورش نام برده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 90-89 برنامه های متنوع پرورشی برای دانش آموزان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: باید میان آموزش دانش آموزان و پرورش آن ها نوعی تلفیق ایجاد شود تا برداشتی مبنی بر اینکه کار پرورشی در آموزش و پرورش بر عهده عده خاصی از افراد است و عده ای دیگر فقط کار آموزش را بر عهده دارند، ایجاد نشود هرچند که مسئولیت ها تعریف شده باشد.

حاجی بابایی دانش آموزان را موضوع و عنصر اصلی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش فیزیک، هندسه، علوم، زیست شناسی، ورزش، اهل نماز بودن کتاب خواندن و سایر دروس فعالیت های دانش آموز، همه از مقوله های تربیت دانش آموز هستند و باید در یک راستا انجام شوند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هرکدام از این گزینه ها حذف شوند در تربیت نقص ایجاد خواهد شد و به همین دلیل در سند ملی آموزش و پرورش تربیت اعم از تعلیم و تربیت تعریف شده است.


خبرگزاری پانا

گروه مدرسه اینترنتی تبیان - تنظیم: نوربخش