تبیان، دستیار زندگی
د توحیدی، غلامرضا آزادی داوران بخش های مختلف بیستمین جشنواره بین المللی كودك و نوجوان اصفهان از ویژگیها و كمبودهای سینمای كودك گفتند . به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به اصفهان لیلا حاتمی داور مجمع سینمای كودك و نوجوان در خصوص و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم های كودكان باید زیبا و قشنگ باشند


لیلا حاتمی، فرهاد توحیدی، غلامرضا آزادی داوران بخش های مختلف بیستمین جشنواره بین المللی كودك و نوجوان اصفهان از ویژگیها و كمبودهای سینمای كودك گفتند.

به گزارش خبرنگار اعزامیفارسبه اصفهان لیلا حاتمی داور مجمع سینمای كودك و نوجوان در خصوص ویژگی های این سینما گفت: فیلم ساختن برای كودكان و نوجوانان كار بسیار دشواری است چون مخاطبانشان كودكان و نوجوانان هستند و باید توقع آنان را در فیلمها برآورده كرد. به اعتقاد من فیلم های كودكان باید زیبا و قشنگ باشند و اگر قرار است فقر و بدبختی در فیلم ها نشان داده شود بد رنگ نباشد و حتی همان فقر هم قشنگ دیده شود اما اكثر فیلم هایی كه من در این زمینه دیده ام غمناك و بد رنگ است.

غلامرضا آزادی عضو هیأت داوران نیز معتقد است با وجود این كه در كشور ما قشر كودك و نوجوان زیاد است اما این قشر متأسفانه بهره چندانی از سینما نمی برد. ما باید سینمای كودك را رونق بخشیم چرا كه این ژانر سینمایی زیبا، افتخارآمیز و جذاب است.

وی افزود: لازمه سینمای كودك و نوجوان تكنیك پیشرفته است چرا كه این سینما در قلمرو رویاها، آرزوها و فضاهای ناشناخته و غیر واقعی سیر می كند. ما برای این كه به چنین سینمایی دست پیدا كنیم باید به تكنولوژی پیشرفته مجهز شویم.

فرهاد توحیدی كه در جشنواره امسال در تركیب هیأت داوران مجمع سینمای كودك قرار دارد درباره چشم انداز كلی سینمای كودك خاطرنشان كرد: متأسفانه با وجود توجهی كه به بخش سینمای كودك می شود و تلاشی كه برای پویایی این سینما انجام می گیرد و... تولیدكنندگان به طور كامل متقاعد نشده اند كه این فیلم های زمان یافته هستند. یعنی تولیدكننده هنوز باور ندارد كه فیلم های كودك هر ساله به شكل مرتب اكران می شود و چرخه تولید و نمایش با یكدیگر هماهنگ خواهد شد. باید چرخه توزیع و نمایش در این عرصه سامان بگیرند تا تهیه كنندگان با فراغ بال وارد این حوزه شوند و به تولید فیلم های كودك بپردازند.

هیأت داوران بخش های مختلف بیستمین جشنواره بین المللی كودك و نوجوان اصفهان امشب در مراسم افتتاحیه با اعلام آرای خود برگزیدگان و برندگان پروانه زرین را اعلام خواهند كرد.