تبیان، دستیار زندگی
معنوی در هنر مدرن افتتاح همایش عمر خیام در هند نابودی 70 درصد میراث فرهنگی افغانستان همایش نشانه شناسی معنوی در هنر مدرن تهران – نخستین همایش نشانه شناسی معنوی در هنر مدرن از 30 دی تا دوم بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری برگز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش نشانه شناسی معنوی در هنر مدرن

افتتاح همایش عمر خیام در هند

نابودی 70 درصد میراث فرهنگی افغانستان

همایش نشانه شناسی معنوی در هنر مدرن

تهران – نخستین همایش نشانه شناسی معنوی در هنر مدرن از 30 دی تا دوم بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

دبیر همایش نشانه شناسی معنوی در هنر مدرن گفت : آسیب شناسی و بررسی چگونگی شکل گیری هنر مدرن و جایگاه مفاهیم معنوی در این هنر از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است .

وی افزود: در این همایش سه روزه  ، 20 مقاله در بخش حرفه ای و 8 مقاله برای ارائه در بخش دانشجویی برگزیده شده است.

وی نمایش فیلم ، اجرای موسیقی سنتی و بحث آزاد را از برنامه های جانبی این همایش بیان کرد .

دیباج گفت : ماهیت هنر مدرن، تمایلات معنوی در این هنر ، فعالیت های جهانی ، احیای هنر معنوی در حوزه هنری مدرن ، آسیب شناسی هنر مدرن و جایگاه آن در کشور از جمله مباحثی است که در این همایش سه روزه بررسی می شود.

افتتاح همایش عمر خیام در هند

دهلی نو – همایش عمر خیام شاعر و ریاضیدان نامدار ایران  ،صبح روز سه شنبه در دانشگاه شهر مومبایی مرکز ایالت ماهراشترا در غرب هند افتتاح شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این همایش گفت: زبان فارسی در شبه قاره هند ، سابقه دیرینه دارد و زبان فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام مطرح است و ادبیات غنی ایران،  همواره مورد اعتنا و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین های دور و نزدیک بوده است .

این همایش را خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مومبایی و بخش فارسی دانشگاه دهلی نو که تا بیست و ششم دی ادامه دارد، برگزار کرده است.

نابودی 70 درصد میراث فرهنگی افغانستان

کابل – معاون فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان از تخریب و نابودی 70  درصد از میراث فرهنگی و آثار تاریخی این کشور خبر داد.

به گزارش خبر برون مرزی غلام رسول یوسفزی روز دوشنبه گفت : بیشتر این  آثار را که متعلق به دوران قبل از میلاد مسیح و قبل و بعد از اسلام است ، حاکمان طالبان به عنوان مظهر کفر و بت پرستی از  موزه های ملی افغانستان خارج و نابود کردند، و برخی دیگر نیز به سرقت رفته اند .

وی گفت: افغانستان از سازمان علمی ، فرهنگی و آموزشی ملل متحد "یونسکو" خواسته است تا آثار به سرقت رفته را که برخی از آنها در فهرست شاهکارهای هنری جهان است ، از کشورهای ژاپن ، انگلیس ،  فرانسه به  افغانستان بازگردانده شود.

وی افزود: درحال حاضر بیش از یک هزار اثر تاریخی و میراث گرانبهای فرهنگی این سرزمین مرمت   شده و در مکانهای امن نگهداری می شوند.