تبیان، دستیار زندگی
فعالیت های مؤسسه تبیان در نمایشگاه قرآن در سه حوزه خانواده قرآنی، مؤسسات قرآنی و اندیشمندان قرآنی تعریف شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان:

ارائه خدمات جدید توسط موسسه تبیان در نمایشگاه قرآن امسال

فعالیت های مؤسسه تبیان در نمایشگاه قرآن در سه حوزه خانواده قرآنی، مؤسسات قرآنی و اندیشمندان قرآنی تعریف شده است.

حمید روستایی؛ مدیر روابط عمومی موسسه تبیان،

حمید روستایی، مدیر روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، درباره فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه در نمایشگاه قرآن، گفت: مؤسسه تبیان در راستای سیاست‌های فرهنگی و قرآنی خود، امسال نیز همچون سال‌های گذشته فعالیت‌های خود را در سه بخش تقسیم كرده است: خانواده قرآنی، مؤسسات قرآنی و اندیشمندان قرآنی.

وی افزود: در بخش خانواده‌های قرآنی زیرمجموعه‌هایی همچون «كودكان قرآنی» داریم كه یك شبكه مجازی كودك است كه محیطی امن و تأیید شده برای كودكان است و خانواده‌ها می‌توانند به راحتی و با اعتماد كامل این فضا را در اختیار فرزندان خود قرار بدهند تا از سایت‌هایی كه برای كودكان مفید است، استفاده كنند. این فضا یك اینترانت و یك شبكه اختصاصی ملی است.

در قسمت خانواده های قرآنی، بخش دیگر ما، باشگاه جوانان قرآنی است كه فعالیت‌های متنوعی را برای اعضای خود ارائه كرده و امكانات ویژه‌ای در اختیار اعضای فعال خود قرار می‌دهد. همچنین، بخش «همراه قرآنی» را داریم كه بیانگر فعالیت‌هایی است كه تبیان در زمینه تلفن همراه انجام می‌دهد و باید گفت كه تبیان یكی از بزرگترین تولیدكنندگان محتوای معنوی برای تلفن‌های همراه است.

روستایی با بیان این كه در مؤسسه تبیان، آموزش الكترونیكی قرآنی وجود دارد كه این امكان را برای كاربران فراهم می‌كند كه در زمینه‌ آموزش‌های مختلف قرآنی بتوانند از فضای مجازی استفاده كنند، گفت: در بخش اندیشمندان قرآنی، تبیان امكان راه‌اندازی سایت برای فعالان و اندیشمندان قرآنی را فراهم كرده است و بستر فنی و امكانات راه‌اندازی سایت را به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان عنوان كرد: افرادی كه متقاضی استفاده از این خدمت تبیان هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، فرم مخصوص را پر كنند، تبیان افراد و رزومه آن‌ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده و نهایتاً این خدمت را به اندیشمندان قرآنی ارائه خواهد كرد.

وی تأكید كرد: گنجینه صوت و تصویر قرآنی، از دیگر بخش‌های سایت تبیان است كه بیش از شش هزار فایل صوتی و تصویری مذهبی در این قسمت قرار دارد و كاربران می‌توانند با مراجعه به این بخش از آن استفاده كنند، همچنین حوزه علمیه اینترنتی، نیز در سایت تبیان وجود دارد و علاقه‌مندان به علوم اسلامی می‌توانند از خدمات اینترنتی این بخش بهره‌بردای كنند و به تحصیل علوم حوزوی از طریق شبكه جهانی اینترنت اقدام كنند.

روستایی با اشاره به این كه در بخش مؤسسات و سازمان‌های قرآنی، تبیان، كنسرسیوم صاحبان محتوای قرآنی را دارد، گفت: این كنسرسیوم عبارت از یك مجموعه‌ای است كه مؤسسات، سازمان‌ها و تشكل‌های بسیاری كه دارای محتواها و اطلاعات غنی قرآنی هستند، در این كنسرسیوم شركت دارند و امكان دسترسی و فراهم كردن مطالب را برای پژوهشگران و محققان فراهم كرده‌اند كه به نحوی یك گوگل فرهنگی را برای فعالان عرصه پژوهش و تحقیق ایجاد كرده است.

وی تصریح كرد: میزبانی و پذیرش خدمات داده‌های سایت‌های قرآنی نیز از دیگر فعالیت‌های تبیان در نمایشگاه قرآن است و سرور و هاستینگ این سایت‌های قرآنی را میزبانی می‌كنیم و با شرایط و تخفیف ویژه پذیرا هستیم و این امكان را به این عزیزان می‌دهیم كه اگر سرورهای آن‌ها در خارج از كشور است و تحت پوشش شركت‌هایی است كه باعث نارضایتی آن‌هاست و یا هزینه زیادی برای آن‌ها دارد، بتوانند از دیتا سنتر تبیان استفاده كنند.

روستایی اضافه كرد: البته تبیان در زمینه مالتی مدیا و نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای قرآنی و علوم اسلامی نیز فعالیت دارد و نرم‌افزارهایی مانند مشكوة بانوان و دائرة المعارف عترت(ع) را تولید كرده است؛ نرم‌افزار مشكوة بانوان، دانش‌نامه و دائرة‌المعارف قرآنی است كه مخاطب آن بانوان هستند و مطالب و موضوعاتی كه مرتبط با آن‌هاست، در این نرم‌افزار قرار دارد، همچنین دائرة المعارف عترت(ع) را ارائه كرده‌ایم كه مشتمل بر زندگی‌نامه و سیره معصومین(ع) است كه نسخه جدید و تكمیل شده آن در هجدهمین نمایشگاه قرآن ارائه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.