تبیان، دستیار زندگی
مؤسسه «ام‌الكتاب» به‌عنوان مركز تحقیقات تخصصی قرآن كریم در رمضان المبارك سال 1420، شروع به فعالیت كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با وب سایت «ام‌الكتاب» در هفتمین نمایشگاه قرآن اصفهان

مؤسسه «ام‌الكتاب» به‌عنوان مركز تحقیقات تخصصی قرآن كریم در رمضان المبارك سال 1420، شروع به فعالیت كرد.

سیدمحمدرضا ابطحی؛ مدیر عامل مركز تحقیقات تخصصی قرآن كریم ام‌الكتاب

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمدرضا ابطحی»، مدیر عامل مركز تحقیقات تخصصی قرآن كریم «ام‌الكتاب»، به معرفی وب سایت ارائه شده این مركز با عنوان ام الكتاب در هفتمین نمایشگاه قرآن كریم اصفهان پرداخت.

وی گفت: مؤسسه «ام‌الكتاب» مركز تحقیقات تخصصی قرآن كریم در رمضان المبارك 1420 شروع به فعالیت كرده و در حال حاضر تحقیقات تخصصی خود را بر روی وب سایت این مؤسسه به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه به عموم ارائه می‌دهد.

ابطحی با اشاره به اهداف پیاده سازی این وب سایت اظهار كرد: گردآوری و آماده سازی اطلاعات قرآنی اعم از متون كتب، مقالات، پایان‌نامه‌ها، تسهیل در امر پژوهش‌های كلان قرآنی در كوتاهترین زمان ممكن، ارائه اطلاعات جانبی همچون اخبار، داستان‌ها، مقالات و در دسترس قرار دادن فهرست موضوعات و متون ویراستاری شده كتب و منابع مرجع در پژوهش‌ها از جمله این اهداف است.

وی در ادامه افزود: وب سایت مؤسسه ام‌الكتاب همچنین شامل بخش‌های مختلفی شامل جستجوی قرآنی در گستره‌ای وسیع، اخبار و تازه‌های قرآنی، مقالات قرآنی، چهره‌های قرآنی، دانلود فایل‌های قرآنی و روز شمار تاریخ اسلام است.

مدیر عامل مركز تحقیقات تخصصی قرآن كریم ام‌الكتاب از جمله امكانات این وب سایت را استفاده بهینه از امكانات پایگاه اینترنتی ام الكتاب دانست كه با ثبت‌نام در این وب سایت میسر می‌شود و ثبت‌نام كنندگان بعد از عضویت در گروه كاربران عادی و یا ویژه قرار گرفته و از امكانات وب سایت بهره‌مند می‌شوند.

ابطحی یادآور شد: نمایش آخرین وضعیت آماری بازدیدكنندگان و نمایش اوقات شرعی از جمله امكانات جدید این وب سایت است.

علاقه‌مندان جهت آشنایی بیشتر با این مؤسسه می‌توانند به غرفه ام‌الكتاب واقع در سالن شیخ بهایی، غرفه 109 مراجعه كرده و یا از نشانی www.ommolketab.net استفاده كنند.

لازم به ذكر است، این وب سایت در اینترانت تبیان به‌عنوان یكی از پایگاه‌های اینترنتی فعال و قابل دسترس، بدون خرید كارت اینترنت است كه تحت نظر آیت‌الله «سیدحسن فقیه‌امامی» بوده و توسط حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمدرضا ابطحی» مدیریت می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی