تبیان، دستیار زندگی
علی دایی که می گوید کریمی اگر آماده باشد ، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است، خود جزو کسانی است که برخی اعتقاد دارند از بهترین های تاریخ است و آمار بسیار خوبی دارد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین بازیکن تاریخ ایران کیست؟

دایی ، کریمی یا پروین؟

علی کریمی و علی دایی

على دایى كه مى گوید كریمى اگر آماده باشد، بهترین بازیكن تاریخ فوتبال ایران است، خود جزو كسانى است كه برخى اعتقاد دارند از بهترین هاى تاریخ است و آمار بسیار خوبى دارد.

على دایى از نظر كسب افتخارات در ایران بى همتاست اما منتقدانش مى گویند از نظر فنى به سطح على پروین و على كریمى نمى رسد. هر چند كه شاید كریمى پشتكار و اراده على دایى را نداشته باشد.

تا سال ها قبل خیلى ها على پروین را بهترین بازیكن تاریخ ایران مى دانستند و عقیده داشتند او اسطوره تمام تاریخ فوتبال ماست هر چند كه خود پروین در یكى از مصاحبه هایش گفته بود قلیچ خانى از من بهتر بود و ...

در سالهاى اخیر، اما همیشه بحث این بوده كه بهترین بازیكن تاریخ چه كسى است؟عده اى مى گویند پروین، برخى مى گویند على دایى و عده اى دیگر هم على كریمى را بهترین بازیكن مى دانند هر چند كه از بین این سه نفر مردم با نظرات پروین و دایى آشنا شده اند اما هنوز هیچ كس نمى داند نظر على كریمى درباره بهترین بازیكن تاریخ چیست.

کریمی و پروین

اگر ملاك انتخاب بهترین بازیكن تاریخ، آمار و ارقام و كسب عناوین قهرمانى باشد كه طبعاً دایى اول مى شود و پروین دوم اما اگر مردم ملاك هاى دیگرى در ذهن داشته باشند، بحث فرق مى كند چون به فرض خیلى ها مى گویند پروین و دایى قدرت دریبلینگ على كریمى را نداشتند و حتى پروین در مصاحبه اش گفت عاشق دریبل هاى على كریمى هستم و به عشق او بازى هاى استیل آذین را مى بینم!

به نقل از خبرورزشی، حالا اینكه نظر مردم در مورد بهترین بازیكن تاریخ چیست را باید به نظرسنجى گذاشت ، اما این نكته را هم نباید فراموش كرد كه معمولاً نسل قدیم به امثال پروین رأى مى دهند و نسل جدید روى گزینه هایى چون دایى و كریمى نظر دارند. حتى اگر در مورد بهترین دروازه بان تاریخ هم نظرسنجى گذاشته شود، قدیمى ها به حجازى رأى مى دهند و نسل جدیدتر به عابدزاده چون اكثر آنهایى كه درخشش احمدرضا در ملبورن و در پرسپولیس و استقلال را به یاد دارند، بازى هاى حجازى را ندیده اند و از كیفیت كار او بى اطلاع هستند.

پروین و دایی

مسلماً با تماشاى چند فیلم قدیمى هم نمى توان درباره كیفیت كلى كار یك بازیكن نظر داد. مردم ما اكثر بازى هاى على كریمى را در ذهن دارند، اما نسل جدید على پروین را ندیده و مثلاً نمى داند كه او در 41 سالگى با آن قد و قامت كوتاهش از پشت محوطه جریمه با سر گل مى زد!

این قبیل مقایسه ها مثل همان مقایسه پله و مارادوناست كه خیلى ها مى گویند پله بهتر است وبرخى مى گویند مارادونا بهتر است چون در زمان او فوتبال سخت تر بوده و ...

به هر حال على دایى با این حرفى كه چه كسى «بهترین بازیكن تاریخ فوتبال ایران است» را دوباره داغ کرده است. راستى نظر شما در این مورد چیست؟

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری