تبیان، دستیار زندگی
ه حرف آمد اگر اخبار مربوط به بید مجنون را دنبال کرده باشید، می دانید كه مجیدی، بید مجنون را از سوژه ای واقعی ساخته است و شخصیت پرویز پرستویی در فیلم، معادلی در دنیای واقعی داشته است. پرتماشاگر شدن بید مجنون باعث شد تا سوژة ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوژة اصلی هم به حرف آمد


اگر اخبار مربوط به بید مجنون را دنبال کرده باشید، می دانید كه مجیدی، بید مجنون را از سوژه ای واقعی ساخته است و شخصیت پرویز پرستویی در فیلم، معادلی در دنیای واقعی داشته است.

پرتماشاگر شدن بید مجنون باعث شد تا سوژة اصلی هم به حرف بیاید و حرف هایی را بگوید كه گرچه برای او دردناك است، ولی در سینمای ما، بارها و بارها تكرار شده است. توجه در هنگام تحقیق و نوشتن، و فراموشی در هنگام اكران و جایزه.

یعقوب عبدی پور كه از 6 سالگی بینایی اش را از دست داده بود، بعد از مدتی راهی اسپانیا شد و بعد از این كه بینایی چشم چپش را به دست آورد، به ایران بازگشت و حالا هم معلم نابینایان است. دو سال پیش، مجیدی با او حدود4 ماه حرف زد و بعد هم پرستویی را به او سپرد.عبدی پور همان قدر كه از بی وفایی مجیدی در اكران و ذكر نشدنِ نام او و این جور چیزها، گله می كند، به شدت تحت تأثیر رفتار مؤدبانه و مرام پرستویی است و از این كه پرستویی هنوز هم او را به یاد دارد خوشحال است. او استعداد پرستویی را در یادگیری بریل و عصا زدن، مثال زدنی می داند.به هر حال، مجیدی تغییراتی را در داستان بید مجنون ایجاد كرده كه به مذاق عبدی پور خوش نیامده است و آن را ماجرای زندگی خود نمی داند و كلی از این موضوع شاكی است. امیدواریم اوضاع با یك احوال پرسی درست و حسابی مجیدی از عبدی پور حل بشود.

مطالب مرتبط

مجیدی کار گردانی از نسل آینده

مجید مجیدی: برای پوراحمد و داوودنژاد متاسفم

بید مجنون و خیلی دور خیلی نزدیک در رقابت تنگاتنگ