تبیان، دستیار زندگی
فولاد - پرسپولیس؛ جنگ بحران‌ها سه روز پس از پایان هفته‌ی پنجم لیگ برتر فوتبال كشور، با انجام شش دیدار هفته‌ی ششم این مسابقات آغاز می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هفته‌ی ششم لیگ برتر در حالی فردا (دوشنبه) آغ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه هفته‌ی ششم لیگ برتر

فولاد - پرسپولیس؛ جنگ بحران‌ها


سه روز پس از پایان هفته‌ی پنجم لیگ برتر فوتبال كشور، با انجام شش دیدار هفته‌ی ششم این مسابقات آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هفته‌ی ششم لیگ برتر در حالی فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود كه می‌توان پیش بینی كرد اتفاقات غیرمنتظره‌ای در این مسابقات رقم خواهد خورد.

پس از اعلام لیست تیم ملی، بازیكنان دعوت شده به طور حتم از انگیزه‌ای دو چندان برای نشان دادن خود برخوردار هستند و شاید بازیكنان دعوت نشده نیز چندان رمقی برای دویدن نداشته باشند.

** فولاد - پرسپولیس

مدافع عنوان قهرمانی این روزها شرایط مساعدی ندارد، این تیم كه نماینده‌ی ایران در لیگ قهرمانان آسیا است تنها یك پیروزی و یك تساوی كسب كرده و سه شكست این تیم در پنج بازی جز ركوردهایی است كه تنها چند تیم افتخار كسب آن را به دست آورده‌اند(!) این تیم با كسب چهار امتیاز هم اكنون در رده‌ی سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفته است و شكست برابر پرسپولیس می‌تواند اوضاع این تیم را وادار مرحله‌ی جدیدی كند.

پرسپولیس نیز كه سرانجام هفته‌ی گذشته موفق شد برابر شهید قندی نخستین پیروزی خود را كسب كند بی شك دیداری سخت را برابر فولاد خوزستان دارد. دو شكست در دیدارهای رفت و برگشت سال گذشته برابر فولاد موجب شده كه بازیكنان و كادر فنی پرسپولیس به فكر انتقام باشند و این تیم با یك بازی كمتر نسبت به سایر تیم‌ها‏، با پنج امتیاز در رده‌ی یازدهم جدول قرار گرفته است و پیروزی در این مسابقه می‌تواند به وضعیت این تیم كمك كند اما شكست احتمالی مشكلات این تیم بدون مدیرعامل را چندین برابر خواهد كرد.

** صباباتری - سپاهان

مدیران صبا باتری كه قصد داشتند با وارد كردن یك نفر به عنوان مدیر فنی، بار فنی تیم خود را بالاتر ببرند تا نتایج بهتری كسب كنند در دو هفته‌ی گذشته تنها طعم تلخ شكست را چشیده‌اند. پس از باخت سنگین چهار بر صفر برابر استقلال اهواز در صباشهر آنها در دیدار هفته‌ی پیش برابر راه آهن نیز شكست خوردند تا وضعیت این تیم وخیم‌تر از گذشته شود، تنها دلخوشی محمدحسن ضیایی بازگشت علی دایی است. صبا هم اكنون با یك پیروزی یك تساوی و سه شكست با كسب چهار امتیاز در جایگاه چهاردهم ایستاده است.

اما از سویی دیگر سپاهان كه در كورس اصفهانی‌ها در صدر جدول به یك قدمی ذوب آهن رسیده در شرایطی به مصاف صباباتری می‌رود كه تنها پیروزی می‌تواند این تیم را در میان مدعیان صدر جدول باقی نگاه دارد. سپاهان در پنج دیدار پیشین خود با چهار پیروزی و دوازده امتیاز در رده‌ی دوم جدول قرار گرفته است.

** برق- فجر سپاسی

برخلاف چند فصل گذشته برق اوضاع بهتری به نسبت به فجرسپاسی دارد. هیچ گاه داربی شیراز، مسابقه‌ای زیبا از كار در نیامده اما شاید این بار با توجه به وضعیت نامناسب این دو تیم در جدول رده بندی، بتوان انتظار دیداری تماشاگرپسند را از این دو داشت.

به گزارش ایسنا، برق شیراز هم اكنون با یك پیروزی، دو تساوی و دو شكست با پنج امتیاز در همسایگی پرسپولیس در رده‌ی دوازدهم ایستاده است و فجر سپاسی بدون برد سه تساوی و دو شكست كسب سه امتیاز در انتهای جدول شانزده تیمی لیگ جای خوش كرده است.

** ذوب آهن- سایپا

تیم ذوب آهن كه این بار با چهره‌ی تیم مدعی قهرمانی پای به لیگ برتر گذاشته تنها تیم بدون باخت مسابقات تا پایان هفته‌ی پنجم است. نوار پیروزی‌های ذوب آهن هفته‌ی پیش با توقف برابر فجر سپاسی قطع شد و رسول كربكندی نسبت به این تساوی به بازیكنانش هشدار داد. او كه با حفظ استخوان بندی اصلی تیمش تیم بسیار خوبی را روانه‌ی مسابقات كرده است باید در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف سایپایی برود كه با كسب شش امتیاز در میانه‌ی جدول قرار گرفته است. ذوب آهن هم اكنون با سیزده امتیاز در صدر جدول ایستاده و پیروزی این تیم برابر سایپا می‌تواند تضمین كننده‌ی تداوم صدرنشینی‌اش باشد اما كسب تساوی شاید راه را بر دیگر تیم اصفهانی برای حضور در صدر جدول باز كند.

** پاس - ابومسلم

رقابت پاس، ابومسلم را می‌توان نبردی كاملا نظامی قلمداد كرد پاس كه پس از شكست برابر العین موفق شد با نتیجه سنگین چهار بر صفر ملوان را شكست دهد در دیدار هفته‌ی گذشته برابر شموشك دیگر تیم شمالی كشور شكست خورد تا مشخص شود این تیم همچنان دچار بحران روحی است. پاس هم اكنون با سه پیروزی و یك شكست از چهار بازی خود با كسب نه امتیاز در رده‌ی چهارم جدول رده بندی قرار گرفته است.

ابومسلم كه فصل گذشته تیم شگفتی ساز لقب گرفته بود این روزها حال و روز خوشی ندارد، این تیم جز معدود تیم‌هایی است كه در فصل جدید موفق به پیروزی نشده و دو شكست و سه تساوی این تیم، ابومسلم را به همراه فجرسپاسی با كسب سه امتیاز در انتهای جدول قرار داده است. دنیزلی و میثاقیان هر دو وضعیت چندان مناسبی ندارند و شكست هر یك از دو تیم می‌تواند برای هر دو مربی موفق فصل پیش خطرساز باشد.

** استقلال- راه آهن

آخرین دیدار روز دوشنبه را تیم‌های تهرانی استقلال و راه آهن برگزار می‌كنند. استقلال پس از اینكه در دیداری كسل كننده برابر ابومسلم به تساوی دست یافت هفته‌ی پیش موفق شد برابر استقلال اهواز به پیروزی جالب دو بر صفر برسد و این پیروزی موجب شد كه استقلال با سه پیروزی یك تساوی و یك شكست در جایگاه سوم قرار گیرد و پیروزی این تیم در دیدار برابر راه آهن نیز ممكن است باعث صعود این تیم به رده‌های بالاتر شود اما از طرف دیگر شكست یا تساوی نیز شاید با سقوط استقلال به رده‌های پایینی همراه شود.

اما راه آهن نیز پس از دو پیروزی به این باور رسید كه می‌تواند در لیگ برتر نتیجه گیر باشد، این تیم هفته‌ی گذشته موفق شد تیم بحران زده‌ی صباباتری را شكست دهد. راه آهن نخستین پیروزی خود را در لیگ برتر برابر فولاد كسب كرد تا تنها تیمی باشد كه نمایندگان ایران را در لیگ قهرمانان آسیا شكست داده باشد و زنگ خطر را برای این دو تیم به صدا در آورده باشد. راه آهن نیز به لطف بازیكنان جوان خود و همچنین گلزنی هادی اصغری مهاجم خود می‌خواهد شگفت ساز هفته‌ی ششم لیگ برتر لقب گیرد.

** ملوان - استقلال اهواز

به گزارش ایسنا، نصرت ایراندوست نیز همچون فصل پیش تیم یكدستی را روانه‌ی لیگ برتر كرده است اما نتوانسته تا پایان هفته‌ی پنجم در نتیجه گیری موفق باشد و تنها به لطف دو پیروزی خود و كسب شش امتیاز در رده‌ی دهم ایستاده است و دیدار خانگی برابر استقلال اهواز می‌تواند بهترین فرصت برای حضور در نیمه‌ی نخست جدول باشد.

استقلال اهواز كه هنوز در شوك شكست دیدار حیثیتی مقابل استقلال تهران است دیداری مشكل برابر ملوان در انزلی خواهد داشت چرا كه تیم‌های شمالی همواره در شهر خود به راحتی به تیم‌ها امتیاز نمی‌دهند و شكست استقلال اهواز می‌تواند باعث سقوط چند پله‌ای این تیم شود.

** شهیدقندی یزد ـ شموشك

تیم شهید قندی كه هفته‌ی گذشته به رغم نمایشی خوب در ورزشگاه آزادی مغلوب پرسپولیس شد چشم به حمایت تماشاگران خود در ورزشگاه شهید نصیری دارد. این تیم كه در پنج هفته‌ی نخست تیم شگفتی سازی لیگ برتر لقب گرفته بود می‌تواند با پیروزی برابر شموشك به پله‌های بالایی جدول صعود كند.

اما شموشك كه پس از پیروزی برابر پرسپولیس برابر پاس نیز به پیروزی رسید سرمست از كسب شش امتیاز مقابل دو تیم بزرگ تهرانی می‌خواهد با كسب سومین پیروزی پیاپی به سیر صعودی خود در جدول ادامه دهد اما این تیم در ورزشگاه خانگی شهید قندی كار بسیار مشكلی پیش رو دارد. شموشك هم اكنون با یك تساوی دو پیروزی و دو شكست و با كسب هفت امتیاز در رده‌ی هفتم ایستاده است.