تبیان، دستیار زندگی
علی اشكانی صاحب مدال نقره شد در روز پایانی مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان در مجارستان، علی اشكانی در فینال وزن 60 كیلوگرم به مصاف آرمن نازاریان از بلغارستان رفت كه در تایم اول اسیر كنده فرنگی نازاریان شد و 67 بر صفر شكست خو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان

علی اشكانی صاحب مدال نقره شد


در روز پایانی مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان در مجارستان، علی اشكانی در فینال وزن 60 كیلوگرم به مصاف آرمن نازاریان از بلغارستان رفت كه در تایم اول اسیر كنده فرنگی نازاریان شد و 67 بر صفر شكست خورد.

در شروع تایم دوم ملی‌پوش وزن 60 كیلوگرم ایران با اجرای كنده 3 بر صفر پیش افتاد اما با اجرای كنده فرنگی 5 امتیازی توسط نازاریان، اشكانی تایم دوم را نیز شكست خورد تا صاحب مدال نقره جهان شود.

نازاریان بلغارستانی نیز به یازدهمین مدال جهانی و المپیك خود دست یافت.

تیم ملی كشتی فرنگی ایران با كسب یك مدال طلا توسط حمید سوریان و مدال نقره علی اشكانی به كار خود در رقابت‌های جهانی پایان داد.

مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

شكست زیدوند از كشتی‌گیر روسیه

در دور دوم وزن 96 كیلوگرم، رضا زیدوند به مصاف «واسیلی تپلوخوف» از روسیه رفت كه در تایم اول، 4 بر صفر شكست خورد. در شروع تایم دوم، زیدوند با اجرای بارانداز یك امتیاز از حریف خود گرفت؛ اما، در ادامه دو امتیاز از دست داد تا «تپلوخوف»، تنها فرد بدون شكست روس‌ها، در روز پایانی باشد. پیش از این، كشتی‌گیران اوزان 60 و 120 كیلوگرم روسیه شكست خورده بودند.

در وزن 120 كیلوگرم نیز ملی‌پوش قزاقستان، توانست «درمیل بایرس» قهرمان سابق جهان را شكست دهد تا شربیانی همچنان امیدوار به حضور در رقابت‌های شانس مجدد باشد.

مجارستان قهرمان كشتی فرنگی جهان شد.

با پایان مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان، كشور میزبان به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یافت و تیم روسیه تنها با سه مدال در مكان دوم قرار گرفت.

همچنین تركیه به لطف قهرمانی حمزه یرلی كایا مدال برنز كیكتا ییلماز گل در مكان سوم ایستاد.

در روز پایانی این رقابت‌ها آرمن نازاریان از بلغارستان با پیروزی برابر علی اشكانی از ایران صاحب مدال طلای وزن 60 كیلوگرم شد.

در وزن 96 كیلوگرم، حمزه یرلی كایا از تركیه با پیروزی برابر لاجوس ویراگ از مجارستان قهرمان شد.

همچنین در فینال وزن 120 كیلوگرم، میخائیل لوپز از كوبا مقابل میهالی دیك باردوش از مجارستان پیروز شد.