تبیان، دستیار زندگی
كنفرانس خبری رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام جهانی در هتل آزادی؛ بكن‌بایر رسما از ایران برای حضور در جام‌جهانی دعوت به عمل آورد كنفرانس خبری فرانتس بكن بایر، ظهر دیروز در محل سالن كنفرانس هتل آزادی تهران برگزار شد.  فرانتس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بکن بائر درایران چه گفت:

كنفرانس خبری رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام جهانی در هتل آزادی؛ بكن‌بایر رسما از ایران برای حضور در جام‌جهانی دعوت به عمل آورد

كنفرانس خبری فرانتس بكن بایر، ظهر دیروز در محل سالن كنفرانس هتل آزادی تهران برگزار شد.

فرانتس بكن بایر رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 كه صبح دیروز با پرواز اختصاصی وارد تهران شد، در محل هتل آزادی و با حضور مسوولان و خبرنگاران، رسما از ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی دعوت به عمل آورد.

در این مراسم كه رییس فدراسیون، نائب رییس، مسوولان اجرایی فدراسیون فوتبال، سفیر آلمان در ایران، برانكو ایوانكوویچ، علی دایی و نمایندگان رسانه‌های گروهی حضور داشتند، بكن بایر با تبریك موفقیت صعود تیم ملی ایران به مسابقات 2006 آلمان، رسما از فوتبال ایران برای شركت در این مسابقات دعوت كرد.

«جهان در ضیافت دوستان»

بكن بائر:

با حضور در ایران، می‌خواهیم بگوییم آمادگی‌مان برای جام‌جهانی چقدر است

ایران نمی‌تواند سفیری بهتر از دایی داشته باشد

در حالی كه كمتر از 250 روز تا شروع رقابت‌های جام جهانی در آلمان زمان باقی است، اعضای كمیته‌ی برگزار كننده‌ی رقابت‌های جام جهانی با حضور در ایران، تیم ملی فوتبال كشورمان را به صورتی رسمی برای حضور در رقابت‌های جام جهانی دعوت كردند.

بعد از ظهر دیروز فرانتس بكن بائر، رییس كمیته‌ی برگزار كننده‌ی رقابت‌های جام جهانی در راس هیاتی بلندپایه، با اعضای فدراسیون فوتبال، كادر فنی و نمایندگان رسانه‌های گروهی دیدار كرد.

در ابتدای این مراسم نایب رییس كمیته‌ی برگزار كننده‌ی جام جهانی ضمن خوش آمد گویی به تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های جام جهانی، اظهار امیدواری كرد كه فوتبال ایران در این مسابقات با موفقیت ظاهر شود.

پس از این بخش، دكتر محمد دادكان در سخنانی ضمن خوش‌آمدگویی به بكن بائر و اعضای هیات آلمانی حضور میزبانان جام جهانی را در كشورهای صعود كننده به جام جهانی نشان دهنده‌ی توجه این كشور به تیم‌های راه یافته به این مسابقات قلمداد كرد و گفت: سه سال تلاش مستمر و به یاد ماندنی فدراسیون فوتبال برای حضور تیم ملی در جام جهانی توانست، آینده‌ی خوب را برای فوتبال ایران رقم بزند و همان طور كه می‌دانید بهترین حالت برای هر فدراسیون حضور تیم ملی آن كشور در رقابت‌های جام جهانی است.

وی افزود: خوشحالم كه بگویم حضور بكن بائر شور و شعف فراوانی را در اعضای فدراسیون فوتبال ایجاد كرد و این امیدواری ایجاد شده كه تیم ملی ایران در جام جهانی نیز موفق باشد.

در ادامه فرانتس بكن بائر طی سخنانی گفت: اجازه می‌خواهم كه از طرف كمیته‌ی برگزاركننده جام جهانی و سپ بلاتر به شما برای حضور در جام جهانی خوش آمد بگویم.

وی افزود: خوشحالم كه به صورتی رسمی با دادكان و برانكو ایووانكوویچ مردی كه مسیر صعود ایران را به جام جهانی هموار كرد، خوش آمد بگویم. همچنین به دایی بازیكنی كه در زمان ریاست من در باشگاه بایرن مونیخ در سال 1999 موفق شد با این تیم قهرمان آلمان شود، خوش آمد می‌گویم.

بكن بائر ادامه داد: بی شك ایران نمی‌تواند هیچ سفیری بهتر از علی دایی داشته باشد. طی صد سال اخیر، دایی یكی از برجسته‌ترین بازیكنان باشگاه بایرن مونیخ بوده است. همچنین به سفیر كشور آلمان نیز برای حضور در این جلسه خوش آمد می‌گویم.

وی افزود: حضور در 31 كشور راه یافته به جام جهانی براساس فكر نیرباخ نایب‌رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام‌جهانی شكل گرفت و من سفرم را به دور دنیا با حضور در تهران آغاز می‌كنم. بار دیگر به فدراسیون فوتبال و شخص دكتر دادكان برای این صعود را تبریك می‌گویم، چرا كه حضور در جام جهانی بالاترین افتخاری است كه هر تیم ملی می‌تواند به خود اختصاص دهد.

رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 آلمان در مورد اهداف حضورش در ایران گفت: ما با حضور خود در ایران می‌خواهیم نشان دهیم كه آمادگی‌مان برای برگزاری جام جهانی تا چه میزان است؛ همچنین می‌خواهیم وضعیت ورزشگاه‌ها و آمادگی مردم آلمان را برای میزبانی جام جهانی به مردم ایران نشان دهیم.

گفتنی است، سفر بكن بائر و هیات همراه به نام «جهان در ضیافت دوستان» نام‌گذاری شده است.

یادآور می‌شود، در فواصل سخنرانی‌های دادكان و بكن بائر، تیزرهایی از چگونگی روند آماده‌سازی كشور آلمان برای برگزاری جام جهانی به نمایش گذاشته شد. همچنین نمایش‌گری روزشمار، شروع جام جهانی را نشان می‌داد.

بكن بائر:

كمك كردن به جام‌جهانی سخت‌تر از مربی‌گری و بازیگری است

از فوتبال ایران برابر آلمان و هواداران آن متعجب شدیم

رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 آلمان گفت: تدارك میزبانی برای برگزاری مسابقات جام‌جهانی سخت‌تر از مربیگری یا حضور در یك تیم فوتبال است.

فرانتس بكن بائر در ادامه‌ی دیدار خود با مسوولان فدراسیون فوتبال و خبرنگاران رسانه‌های گروهی در محل هتل آزادی اظهار كرد: ایران اولین كشوری است كه به آن سفر كرده‌ایم و پس از ایران، سفر دوره‌ای خود را به 31 كشور دیگر حاضر در جام‌جهانی آغاز خواهیم كرد تا رسما به آنان برای حضور در مسابقات 2006 آلمان تبریك بگوییم.

وی افزود: ضعف بزرگ هیات آلمانی در ایران این است كه به زبان فارسی صحبت نمی‌كنند، ما باید یك دوره آموزش زبان فارسی را می‌گذراندیم تا در جمع امروز با شما راحت‌تر صحبت كنیم. متاسفانه وقت این امر وجود نداشت. معذرت می‌خواهیم.

نایب رییس برگزاری مسابقات 2006 آلمان خطاب به بائر گفت: شما در سال 1974 به عنوان كاپیتان تیم آلمان و در سال 1990 به عنوان مربی در مسابقات جام جهانی حضور داشته‌اید؛ اكنون نیز در سال 2006 به عنوان مسوول برگزاری مسابقات جام جهانی حضور دارید، كدام یك برای شما سخت‌تر است؟ كه بكن بائر پاسخ داد:« بی‌تریدید كمك كردن به مسابقات جام جهانی، سخت‌تر از مربی‌گری و بازی‌گری است، چرا كه شما احتمالا خواهید توانست به عنوان مربی و بازیكن چندین بار در رقابت‌های جام جهانی حضور داشته باشید، اما میزبانی جام جهانی فقط یك بار امكان‌پذیر خواهد بود.»

همچنین نایب رییس برگزاری مسابقات جام جهانی نیز خطاب به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: شرایطی را فراهم كرده‌ایم كه خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی از كلیه‌ی خدمات شهری به صورت رایگان استفاده كنند. بزرگترین مشكل ما بلیت‌فروشی است؛ ما می‌توانیم 3 میلیون 200 هزار بلیت به فروش برسانیم كه در اولین فراخوان بیش از 10 میلیون نفر خواستار دریافت بلیت شده‌اند؛ شاید این به دلیل مركزیت آلمان در اروپا باشد.

بكن بائر افزود: آلمان 80 میلیون نفر جمعیت دارد كه 40 میلیون نفر آنان می‌خواهند بازی‌ها را تماشا كنند؛ اگر خارجی‌ها و طرفداران سایر تیم‌ها را نیز به این جمع اضافه كنیم، عدد قابل توجهی خواهد شد. اگر ما 10 میلیون نفر هم داشتیم باز هم دچار مشكل می‌شدیم.

وی با خنده گفت: به نظر می‌رسد مشكل زمانی برطرف می‌شود كه جام جهانی تمام شده باشد.

بائر تصریح كرد: دوستان تیم‌های صعود كننده به جام جهانی دارای جایگاهی ویژه در برنامه‌ریزی‌های مسوولان برگزاری مسابقات دارند؛ برای هر بازی تیم‌های حاضر در مسابقات جام جهانی، 8 درصد از بلیت‌های استادیوم دیدارهای مذكور به هواداران آن تیم اختصاص خواهد یافت كه در نشستی با رییس فدراسیون ایران معلوم شد، 5 تا 6 هزار تماشاگر از ایران به آلمان خواهند آمد. امیدوارم با این ارقام بتوانیم پاسخگوی ایرانیان باشیم.

نیرباخ نایب رییس برگزاری مسابقات جام‌جهانی نیز ادامه داد: اعداد و ارقام مالی مسابقات جام جهانی بسیار شفاف است، ما برای برگزاری این مسابقات 430 میلیون یورو هزینه خواهیم كرد كه 200 میلیون از محل فروش بلیت، 60 میلیون حامیان مالی، 170 میلیون نیز از كمك‌های فیفا خواهد بود كه با همكاری 250 نفر این میزبانی انجام خواهد شد.

بكن بائر با اشاره به این كه استادیوم‌های آلمان قلب مسابقات جام جهانی 2006 هستند گفت: مسابقات جام جهانی در 12 شهر بزرگ آلمان یعنی مونیخ، هانوفر، هامبورگ، لایپزیك، دورتموند، كایزس‌لاترن، كلن، فرانكفورت، اشتوتگارت، نورنبرگ، برلین و وردربرمن برگزار خواهد شد.

نیرباخ در ادامه این نشست خطاب به علی دایی گفت: آقای دایی خیلی وقت است كه به آلمان نیامده‌اید؛ از زمانی كه آنجا بازی می‌كردید استادیوم‌ها خیلی فرق كرده و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

بكن بائر نیز خطاب به كاپیتان تیم ملی ایران گفت: چهره‌ی تمام استادیوم‌های آلمان عوض شده و باید با ما هم عقیده باشید كه قشنگ‌ترین ورزشگاه‌ آلمان، مونیخ است.

رییس برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 آلمان با بیان این كه ایران تا كنون دوبار به مسابقات جام جهانی راه یافته است و دو بار نیز در برابر آلمان بازی كرده است گفت: تیم ملی فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا به فوتبال آلمان نزدیك شده است؛ ما باید تلاش كنیم كه به شما نزدیك شویم. از فوتبال ایران در برابر آلمان و هواداران آن متعجب شده‌ایم.

در این مراسم، كلیپی از علی كریمی در مونیخ پخش شد و در آن كریمی ابراز امیدواری كرد كه ایران و آلمان با هم در رقابت‌های جام جهانی هم گروه باشند.

بكن بائر در این خصوص گفت: امكان هم گروه شدن ایران و آلمان وجود دارد. این غیرممكن نیست.

وی افزود: دیدارهای افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی یكی از پربیننده‌ترین دیدارها است؛ این امكان وجود دارد كه ایران و آلمان در یك گروه باشند و حتی هر دو تیم با هم به دور بعدی این رقابت‌ها صعود كنند و جزء هشت تیم قرار گیرند.

بكن بائر در جمع خبرنگاران:

مصاف ایران و آلمان تجربه‌ی مفیدی برای هردوتیم است

بایرن تمایل به تمدید كریمی دارد، ای كاش هاشمیان‌ودایی نیز در بایرن بودند

رییس كمیته برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 آلمان كه برای خوش‌آمدگویی و دعوت از تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی به ایران آمده، عصر دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در رابطه با احتمال هم‌گروهی ایران و آلمان اظهار كرد: به دلیل پیشرفتی كه تیم فوتبال ایران در سال‌های گذشته داشته است، فكر می‌كنم اگر ایران و آلمان هم‌گروه شوند، بی‌تردید تجربه‌ی بسیار مفیدی برای هر دو تیم خواهد بود. تیم ما و ایران، پیش از این دو بار به مصاف یكدیگر رفته‌اند و اگر در جام جهانی نیز به مصاف هم برویم تجربه‌ی خوبی برای هر دو تیم خواهد بود.

بكن بائر در پاسخ به سوالی در مورد استفاده‌ی توپ‌های هوشمند در مسابقات جام جهانی 2006 اظهار كرد: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در حال آزمایش این توپ‌هاست، ولی فكر نمی‌كنم این توپ‌ها در جام جهانی به كار گرفته شود و باید با توپ‌های معمولی مسابقات را برگزار كنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران از علی كریمی و حضور او در تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان گفت: ما از حضور كریمی در مونیخ خوشحالیم؛ او در واقع یك بازیكن حرفه‌یی است. بایرن در گذشته، بازیكنان ایرانی دیگری همچون هاشمیان و دایی را در اختیار داشته؛ ای كاش این بازیكنان اكنون نیز در بایرن بودند. اما كریمی در بایرن بسیار مثبت است.

رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 آلمان در مورد تمدید قرارداد بایرن با كریمی خاطرنشان كرد: بایرن حتما با كریمی قرارداد خود را تمدید می‌كند.

وی در پایان گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: خیلی خوشحالم كه در ایران هستم؛ ایران یكی از تیم‌های قدرتمند در جام جهانی خواهد بود.

محمد دادكان:

ایران در جام‌جهانی شگفتی ساز خواهد بود

رییس فدراسیون فوتبال پس از دیدار با رییس كمیته‌ی برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 آلمان گفت: در دیدار با بكن بائر مسایلی را در مورد نحوه حضور در آلمان، مكان برگزاری كمپ ورزشی و شرایط حضور تماشاگران و رسانه‌های گروهی، مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

محمد دادكان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: طبق مذاكره با بكن بائر هشت درصد گنجایش ورزشگاه‌هایی كه تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی مسابقه دارد، در اختیار فدراسیون ایران است. همچنین بكن بائر قول داده تا تسهیلات ویژه‌ای برای اعزام نمایندگان رسانه‌های گروهی از طرف ایران قائل شود و خود ما هم مصمم هستیم تا به بخش رسانه‌ها در جام جهانی توجه ویژه‌یی شود.

وی ادامه داد: رده‌بندی نزدیك ایران و آلمان برای بكن بائر بسیار جالب بود، او در صحبت‌های خود می‌گفت كه فوتبال ایران پیشرفت چشم‌گیری داشته و آلمان برای كسب مكان هفدهم یا هجدهم با شما رقابت می‌كند. اما ما باید بدانیم كه فوتبال ایران و آلمان كاملا متفاوت است و باید بپذیریم كه خیلی راه داریم تا به سطح فوتبال آلمان برسیم.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این كه بی‌تردید تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 شگفتی‌ساز خواهد بود خاطرنشان كرد: همان طور كه بازیكنان ما بدون دغدغه به جام جهانی صعود كرده‌اند، مطمئن هستم كه تیم ایران می‌تواند بهترین مسابقات را در جام جهانی به نمایش بگذارد.

دكتر دادكان در مورد مشكل صنعت نفت نیز افزود: من به مجموعه‌ی تیم صنعت نفت بازیكنان، كادر فنی و تماشاگران این تیم احترام می‌گذارم، اما آنها باید بدانند كه مقررات فوتبال چیز دیگری است. من بارها به مسوولان صنعت نفت گفته‌ام كه به صورت واقعی با مسایل برخورد كنیم و حقایق را صادقانه با مردم مطرح كنیم .مشكلات خودمان را باید خودمان حل كنیم و به جامعه انتقال ندهیم. ما می‌پذیریم كه در فدراسیون اشتباه وجود دارد؛ ولی، هیچ كدام از این اشتباهات تعمدی نیست و تیم صنعت نفت با توجه به شكست‌هایی كه در فصل قبل داشته، حقش نبود كه در لیگ برتر حاضر شود. آنها می‌خواستند از طریق غیرقانونی به مراجعی وابسته شوند كه در فوتبال تاثیرگذار نبوده‌اند؛ اما، ما براساس قوانین فیفا حركت می‌كنیم.

olor="#0000ff">olor="#0000ff">olor="#0000ff">