تبیان، دستیار زندگی
چسب uv را پیش از این معرفی نمودیم. چسب uv برای چسباندن شیشه به شیشه، فلز و سایر مواد به کار می رود. چون چسب uv برای خشک شدن باید در معرض اشعه uv یا فرابنفش قرار گیرد، لذا حتماً باید یکی از اجسام چسبیده شده شیشه باشد تا اشعه uv بتواند از آن عبور کرده و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چسباندن شیشه بوسیله چسب UV

دانش پژوهان عزیز، یکی از مهارت های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد، مهارت چسباندن شیشه بوسیله چسب UV است که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.

چسباندن شیشه بوسیله چسب uv

چسب uv را پیش از این معرفی نمودیم. چسب uv برای چسباندن شیشه به شیشه، فلز و سایر مواد به کار می رود. چون چسب uv برای خشک شدن باید در معرض اشعه uv یا فرابنفش قرار گیرد، لذا حتماً باید یکی از اجسام چسبیده شده شیشه باشد تا اشعه uv بتواند از آن عبور کرده و به چسب بتابد.

چسباندن شیشه بوسیله چسب uv

برای چسباندن شیشه توسط چسب uv باید مراحل زیر را طی نمایید:

1. ابتدا باید سطوحی که قرار است به هم بچسبند را کاملاً پاک نموده و خشک نمایید. از استفاده از پاک کننده های حاوی سیلیکون خودداری کنید، زیرا  روی شیشه لایه ای ایجاد می کنند و فرایند چسبیدن را مختل می کنند.

چسباندن شیشه بوسیله چسب uv

2. محل چسبیدن را دقیق مشخص نموده و علامت بزنید. در این مرحله دقت فراوان بکنید؛ زیرا چسب uv پس از خشک شدن به راحتی قابل جدا شدن نبوده و باید آن را تا حدود 140 درجه سانتی گراد گرم کنید تا کمی نرم شود.

چسباندن شیشه بوسیله چسب uv

3. مقدار نسبتاً کمی چسب uv به یکی از طرفینی که قرار است به هم بچسبند بزنید، سپس سطح دوم را روی آن قرار داده و به آرامی فشار دهید تا چسب ریخته شده کاملاً پخش شود و از کناره های سطح دوم کمی به بیرون بزند.

4. محل قرار گیری و وجود کامل چسب میان دو قطعه را مجدد چک نمایید و سپس قطعه چسبیده شده را در زیر لامپ uv قرار دهید و اجازه دهید برای 3 تا 5 دقیقه در همان حالت بماند.

چسباندن شیشه بوسیله چسب uv

5. در انتهای کار، شیشه و چسب های اضافه را توسط یک تیغ موکت بری (کاتر) و مایع شیشه شور تمیز نمایید. چسب uv باید هنگام قرار دادن دو قطعه روی هم کمی از اطراف آن ها به بیرون بزند و این عمل برای استحکام بالای چسب مفید می باشد. در انتهای کار می توانید چسب های اضافی را توسط کاتر جدا نمایید. در این مرحله قطعات چسبیده شده پیوند بسیار محکمی ایجاد خواهند نمود. تنها راه جدا نمودن این چسب حرارت دادن یا خیس نمودن آن می باشد.

برای مشاهده ی مهارت های دیگر در پروژه های دانش آموزی اینجا کلیک کنید.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه : پوریا میرعشقی

تنظیم : نسرین صادقی