تبیان، دستیار زندگی
سیقی رسمی كشور قرار داشته‌ام مراسم ویژه ششمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی، شنبه شب با حضور هنرمندان موسیقی كشور در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایسنا ، در این مراسم گروههای مختلف موسیقی به اجراء برنامه پرداختند و یاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علیرضا مشایخی: چهل سال در حاشیه موسیقی رسمی كشور قرار داشته‌ام


مراسم ویژه ششمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی، شنبه شب با حضور هنرمندان موسیقی كشور در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایسنا، در این مراسم گروههای مختلف موسیقی به اجراء برنامه پرداختند و یاد هنرمندان فقید موسیقی همچون مرحوم فریدون ناصری، استاد حسین عمومی ، مجتبی میرزاده، كامران داروغه، اسماعیل نواب صفا را گرامی داشته شد.

در ادامه داریوش پیرنیاكان عضو هیات مدیره خانه موسیقی، بیانیه این خانه را برای حضار قرائت کرد و در بخشی از این بیانیه با اشاره به اینكه در بسیاری از كشورهای متمدن و توسعه یافته روز ملی موسیقی تعیین و اعلام شده آمده است: سال گذشته روز نهم مهر روز ملی موسیقی پیشنهاد شد و براساس نامه ارسالی از سوی شورای فرهنگ عمومی، مورد تایید اولیه قرار گرفت.

خانه موسیقی دربیانیه اش اظهار امیدواری كرد:در آینده‌ای نزدیك روز ملی موسیقی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگ برسد.

در ادامه مراسم، از علیرضا مشایخی، آهنگساز و رهبر اركستر موسیقی نو تجلیل شد. كامبیز روشن‌روان، دكتر شاهین فرهت و دكتر محمد سریر كه از شاگردان مشایخی بود در هنگام تجلیل از او به روی سن آمدند.

مشایخی در سخنانی تاكید كرد: من بیش از چهل است كه درحاشیه موسیقی رسمی كشور قرار دارم و تعجب می‌كند چطور خانه موسیقی تصمیم به تجلیل از من گرفته است.

وی افزود:چهل است كه سعی می‌كنم به جریان موسیقی رسمی كشور بفهمانم كه یك هنر معاصر در زمینه موسیقی وجود دارد كه درمورد آن غفلت شده است.

وی با نقل قولی از حسین دهلوی خطاب به مسوولان گفت: مقام موسیقی را در این جامعه روشن كنید تا ما از بلاتكلیفی در بیائیم.

گاه در یك موسسه چند تعریف از موسیقی می‌شود. خود من در یك دانشگاه اجازه تدریس داشتم و در دانشگاهی دیگر چنین اجازه‌ای نداشتم.

وی از تلویزیون انتقاد کرد و گفت: تلویزیون كوچكترین رابطه‌ای با موسیقی غیرتفننی ندارد.

محمدرضا شجریان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت باغ هنر بم گفت: ما همچنان به كمك هنرمندان احتیاج داریم.

وی ادامه داد: مردم بم بیش از آنكه خانه‌هایشان ویران شده باشد روحیه‌شان نابود شده است و نیازمند توجه هنرمندان هستند و هنرمندان می‌توانند نقش غیرقابل انكاری را در بازسازی روحیه مردم بم، بازی كنند.

وی خطاب به هنرمندان گفت: از شما خواهش می‌كنم مردم بم را فراموش نكنید.