تبیان، دستیار زندگی
: برنامه های فدراسیون کشتی قانونمند می شود نباید به مشکلات لیگ کشتی بیش از حد دامن زد. سرپرست فدراسیون کشتی گفت: تمام برنامه های فدراسیون کشتی از سال آینده قانونمند خواهد شد. محمدرضا طالقانی درگفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد طالقانی، سرپرست فدراسیون کشتی :

برنامه های فدراسیون کشتی قانونمند می شود نباید به مشکلات لیگ کشتی بیش از حد دامن زد.

سرپرست فدراسیون کشتی گفت: تمام برنامه های فدراسیون کشتی از سال آینده قانونمند خواهد شد.

محمدرضا طالقانی درگفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، همچنین در ارزیابی از برگزاری رقابت های لیگ کشتی گفت: لیگ پدیده مناسبی برای مرتفع کردن عیب ها ومشکلات کشتی گیران و دستیابی به موفقیت های آینده است، هرچند دارای نواقص واشکالات زیادی است، اما همین که پا برچا و در حال برگزاری می باشد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از مربیان به جهت برگزاری هفته به هفته رقابت های لیگ و ناهماهنگ بودن کار داوران در نحوه قضاوت تصریح کرد: اگر مربیان و سرپرستان تیمها معتقدند، زمان برگزاری مسابقات مناسب نیست و باعث بالا رفتن میزان آسیب دیدگی کشتی گیران می شود، قوانینی است که خود آنها امضا کرده اند، پس در شرایط فعلی نباید آن را به عنوان نقص قلمداد کرد، از طرفی چرا در مسابقه 90 دقیقه ای فوتبال که هر هفته برگزار می شود، چنین مسائلی وجود ندارد، اما در کشتی که کشتی گیران تنها در مدت زمان 5 دقیقه روی تشک به رقابت می پردازند، ایجاد خستگی و آسیب دیدگی آنها بیشتر می شود.

طالقانی اضافه کرد: من نیز قبول دارم اشکالات ومشکلات زیادی در آیین نامه واساسنامه لیگ کشتی وجود دارد، اما بهتر است در جهت برگزاری هر چه پویاتر و قوی تر لیگ تلاش کنیم ، نه این که به مشکلات آن بیش از حد دامن بزنیم.

وی گفت: برای اینکه در لیگ سال آینده، کمتر شاهد معایب واشکالات موجود دراساسنامه و آیین نامه برگزاری مسابقات کشتی باشیم وتعداد تیمهای بیشتری را وارد لیگ کنیم؛ به محض اتمام مسابقات، معایب واشکالات موجود به صورت دقیق وکارشناسانه مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

سرپرست  فدراسیون کشتی  با بیان این که هدف ما در لیگ سال  آینده ، جوانگرایی است، به خبرنگار ایسنا، گفت:  با توجه به افزایش تعداد تیمهای شرکت کننده در لیگ سال آینده، حق جذب نفرات برای تمام تیمها به صورت قانونمند خواهد بود و هیچ باشگاهی به جهت سرمایه گذاری بیشتر، نمی تواند مهره های زیادی را در درون تیم خود متمرکز کند.

طالقانی دررابطه با مهم ترین برنامه ها و اهداف پیش بینی شده برای فدراسیون کشتی اظهار داشت: در حال حاضر تا تشکیل مجمع انتخابات به دنبال تقویت لیگ هستم، ضمن این که در تلاشم لیگ جوانان را به عنوان پشتوانه ای برای المپیک آتن شروع کرده  و لیگ نوجوانان را به صورت  منطقه ای برگزار نماییم. همچنین در تقویم سال آینده با پیش بینی 33 سفر خارجی برای تیمها و تعیین یک مسوول خاص برای تیمهای کشتی آزاد و فرنگی سعی کرده ایم، نگاهمان صرفاً به سمت المپیک باشد، حتی اگر در مسابقات جهانی به رتبه حائز اهمیتی دست پیدا نکنیم.

وی درادامه اضافه کرد: اگرتا به امروز مسابقات انتخابی به درستی انجام نشده است ، با قانونمند کردن کشتی، به دنبال آن هستیم تا مسابقات انتخابی حتماً ازچارت اصولی ودرستی برخوردارباشد، به طوری که هیچ کشتی گیری بدون عبوراز فیلتر انتخابات در هیچ رده ای به مسابقات اعزام نخواهد شد.

طالقانی با اشاره به اینکه بودجه هیاتها ازسال آینده دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده از فروردین ماه سال آینده کلیه هیاتها با حضور نماینده ای از فدراسیون، مجری برگزاری مسابقات بین المللی و قهرمانی خواهند بود، حتی کمیته فنی نیز توسط هیات ها انتخاب خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: درکشتی آزاد ودروهله اول نگاه ما بیشترمعطوف به استانهایی چون مازندران، خراسان، کرمانشاه، همدان و تهران و در کشتی فرنگی نیزبه استانهای فارس، خوزستان، تهران و کردستان خواهد بود، سپس به استانهایی که عملکرد موفق تری نسبت به سایر استانها دارند، توجه خواهیم کرد.

سرپرست موقت فدراسیون کشتی تصریح کرد: از سال آینده هرهیاتی که از فعالیت بیشتری برخوردار باشد، بودجه بیشتری به آن اختصاص داده خواهد شد و برعکس هر هیاتی که به دلایل مختلفی کم کاری کند، سریعاً مورد مواخذه قرار خواهد گرفت، مسلماً اگر این روند در راس کار فدراسیون قرار نگیرد، هیچ موفقیتی به دنبال نخواهیم داشت . تمام کارهای فدراسیون در تمام رده های سنی زیر سئوال خواهد رفت.

طالقانی با تاکید مجدد بر این مطلب که همانند کمیته داوران، کمیته مربیان نیز در فدراسیون کشتی تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: در جهت بازبینی کار مربیان و کاهش اشتباهات، همانند کمیته داوران، از سال آینده کمیته مربیان نیز به طور رسمی در فدراسیون تشکیل خواهد شد ، کلیه مربیان از سوی این کمیته انتخاب و به کار مربیگری خواهند پرداخت.

وی در پایان ، بودجه پیش بینی شده برای فدراسیون کشتی در سال آینده را یک میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم قهرمان المپیک شویم و در تمام رده های سنی لیگ منظم و پویایی داشته باشیم، سازمان تربیت بدنی باید به تمام درخواست ها و برنامه های ارائه شده پاسخ مثبت بدهد و در این مسیر حمایت همه جانبه ای از فدراسیون کشتی داشته باشد.