تبیان، دستیار زندگی
در بخش دانلود تبیان نرم افزارهای متنوع با موضوعات مختلف وجود دارد که هر یک با نظرات، انتقادات و پیشنهادات کاربران و ... مزین شده است. با توجه به ایام مبارک رمضان مجموعه ای از این نرم افزارها انتخاب شده تا همانند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه نرم افزارهای قرآنی

قرآن

در بخش دانلود تبیان نرم افزارهای متنوع با موضوعات مختلف وجود دارد که هر یک با نظرات، انتقادات و پیشنهادات کاربران و ... مزین شده است. با توجه به ایام مبارک رمضان مجموعه ای از این نرم افزارها انتخاب شده تا همانند نمایشگاهی به بازدید از آن پرداخته و با سلیقه خود، انتخاب نمایید.

در ضمن شما می توانید نرم افزارهای مناسب خود را برای قرار گرفتن در لیست زیر برای ما ارسال نمایید. برای این کار کافیست لینک برنامه مورد نظر را همراه با توضیحات نرم افزار و تصویری از برنامه در نظرات بخش دانلود ثبت نمایید.

قرآن عثمان طه نسخه یک

این نرم افزار تولید موسسه تبیان بوده و این امکان را به شما می دهد که قرآن را با رسم الخط چشم نواز و استاندارد عثمان طه، با سایزی مناسب در اختیار داشته باشید.

مفاتیح الجنان نسخه 3

این برنامه متن کامل کتاب شریف کلیات مفاتیح الجنان تالیف مرحوم شیخ عباس قمی برای استفاده در گوشی های موبایل است. فرمت طراحی شده این برنامه به صورت جاوا بوده و فایل دریافتی شما پسوند JAR دارد و برای همین در بیشتر گوشی ها قابل استفاده می باشد. این برنامه شامل ادعیه، اعمال، زیارات و ملحقات کتاب مفاتیح الجنان می باشد. این نرم افزار نسخه ویراش سوم این نرم افزار بوده و امکانات بهتری نسبت به دو نسخه گذشته آن دارد.

قرآن حکیم

نهج البلاغه

در این نرم افزار امکان دسترسی به متن کامل عربی نهج البلاغه شامل خطبه ها، کلمات غریب، نامه ها و حکمت ها وجود دارد. خطبه ها و نامه ها دارای عنوان فارسی هستند. همچنین ترجمه فارسی نهج البلاغه در این نرم افزار قرار داده شده است که کار استاد محمد دشتی است. همچنین شرح و تفسیر ابن میثم بحرانی نیز اضافه شده است. امکان جستجو در متن، ترجمه و شرح و تفسیر کتاب نیز وجود دارد.

تفسیر کامل المیزان علامه طباطبایی نسخه2

شیوه و سیره تفسیری علامه طباطبایی در سرتاسر این کتاب ارزشمند است که از آن به تفسیر قرآن به قرآن یاد می‌شود و در نوع خود، کم‌ نظیر یا حتی به تعبیر برخی بی‌نظیر است. شیوه‌ای که علامه در تفسیر شریف المیزان از آن بهره گرفته، شیوه تفسیر قرآن به قرآن است یا همان تفسیر آیات به آیات. بدین معنا که قرآن را با خود قرآن تفسیر می‌کند. این شیوه هر چند میان مفسران چنان که گفته شد، کم‌نظیر یا بی‌نظیر است. آیت‌الله جوادی آملی درباره آن می‌فرماید: المیزان در میان تفاسیر چون کتاب قیم جواهر الکلام است در بین کتاب‌های فقه که هم کمبود گذشتگان را جبران نمود و هم زمینه تحقیق آیندگان را فراهم کرد.

تفسیر نمونه

مجموعه کامل تفسیر نمونه برای موبایل جهت دانلود آماده گردید.

گزیده تفسیر نمونه

این نرم افزار کتاب تفسیر نمونه در 8 جلد است. شما با دانلود این کتاب می توانید تفسیر نمونه را در موبایل خود داشته باشید. متن آیه و معنی آیه و تفسیر آیه به صورت مجزار قرار داده شده است

تفسیر سوره حمد امام خمینی (ره)

این نرم افزار شامل برنامه تفسیر سوره حمد امام خمینی (ره) است.


بحارالانوار علامه مجلسی

این كتاب توسط علامه مجلسى، تألیف شده است (1037- 1110هجرى).دائرة المعارف بزرگ حدیث، شامل كلیه مباحث اسلامى از تفسیر قرآن و تاریخ گرفته تا فقه و كلام و...این كتاب از عمده‏ترین و گسترده‏ ترین جوامع حدیثى شیعه است كه روایات كتب حدیث را با نظم نسبتا كاملى جمع نموده است. علامه مجلسى در تفسیر و شرح روایات از منابع مختلف لغت، فقه، تفسیر، كلام، تاریخ، اخلاق و...استفاده كرده است. علامه براى جمع آورى مطالب این كتاب به جهت امكانات فراوانى كه در اختیار داشته، بهترین و معتبرترین نسخه‏هاى موجود از هر كتاب را به دست آورده است.

اصول کافی

کتاب الکافی یکی از مهم‏ترین و معتبرترین کتب حدیثی شیعه اثر ثقةالاسلام کلینی است. وی در مدت 20 سال این کتاب را گردآوری کرده‌است.کتاب مذکور یکی از کتب چهارگانه معتبر مذهب شیعه جعفری اثنی عشری می‌باشد.

الغدیر علامه امینی

الغدیر نام کتابی است به قلم علامه امینی در 22 جلد و موضوع عمده ی کتاب واقعه غدیر خم به روایت اهل تسنن است.نویسنده در این کتاب به 110 تن از صحابه و 84 نفر از تابعین پیامبر که حدیث غدیر را رویات کرده‌اند اشاره می‌کند. آنگاه 360 تن از راویان حدیث غدیر از قرن دوم تا چهاردهم را بر می‌شمارد. در پایان هم اشعار شاعران مختلف را درباره این موضوع ذکر می‌کند. نویسنده برای تدوین این کتاب به کتابخانه‌های کشورهای مختلف از جمله عراق، هندوستان، پاکستان، مغرب، مصر و کشورهای دیگر دنیا مسافرت کرد. نویسنده درباره کتاب چنین گفته:«من برای نوشتن الغدیر، 10 هزار کتاب را از بای بسم الله تا تای تمت خوانده‌ام و به 100 هزار کتاب مراجعه مکرر داشتم.»

صحیفه سجادیه

صحیفه سجادیه کامله، مجموعه‌ای از 75 دعا و نیایش بوده‌است که امام سجاد املا کرده و امام باقر و برادرش زید بن علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند.

نرم افزار قرآنی المبین2

این نرم افزار حاوی قرآن به همراه نهج البلاغه است. در این برنامه کل متن قرآن به همراه ترجمه آن را خواهید داشت. همچنین می توانید به فهرست موضوعی قرآن دسترسی داشته باشید. کل نهج البلاغه به همراه ترجمه فارسی آن در نرم افزار گنجانده شده است. می توانید در متن عربی و فارسی قرآن و نهج البلاغه جستجو کنید.

قرآن

قابلیت جستجوی متن عربی و فارسی نیز وجود دارد. می توانید آیات و صفحات قرآن را علامتگذاری کنید تا بار دیگر بتوانید با سرعت بیشتری به آنها دسترسی پیدا کنید. می توانید به آخرین صفحه مطالعه شده دسترسی پیدا کنید. می توانید از طریق جزء یا سوره یا آیه به متن قران دسترسی داشته باشید.

قرآن کریم

قرآن صوتی شامل 25 سوره

این برنامه یک قرآن تحت جاوا می باشد که قابلیت خواندن سوره های بلد تا ناس یعنی سوره شماره 90 تا 114 قرآن را که در جزء 30 قرآن هستند را به صورت ترتیل دارد. البته سوره حمد را نیز به صورت صوتی پخش می کند. متن این سوره ها نیز به صورت انگلیسی نمایش داده می شود و قابلیت مرور و جلو و عقب رفتن توسط دکمه های جهت نما نیز وجود دارد. بلندی صدای صوت نیز در برنامه پیش بینی شده است.

نهج الفصاحه

جملات و احادیث ارزشمند رسول خدا (صلی الله علی علیه و آله) به صورت موضوع بندی شامل: آخر الزمان، آخرت، آدم، آفت ها، نیگان، اجاره، پاداش، اجل، احتکار، نیکی کردن، برادر، اخلاص، ادب، اذان، گوش، ارث، زمین، طلب خیر، پناه بردن، استقامت، اسراف، اسلام، میانه روی، خدا، امامت، امانت داری، آرزو، انتظار، انفاق، اهل و عیال، ایمان، بدعت، برکت، آزمایش، توفیق، توکل ، جماع، دروغ، حجامت، و صدها موضوع دیگر ...

دعای کمیل

دعای کمیل از دعاهای رایج شیعیان است. مشهور است که دعای کمیل آن دعایی است که جبرائیل به حضرت خضر آموخت پس حضرت امیرالمومنین علی عیله السلام آن دعا را به کمیل بن زیاد نخعی که از خواصّ وی بود تعلیم داد. این دعا در شبهای نیمه ی شعبان و در هر شب جمعه خوانده می‌شود.

دعای ندبه

تلاوت قرآن کریم

قابلیت پخش صوت و مرور دعای ندبه به صورت خودكار خطی و صفحه ای است.

متن کامل زیارت عاشورا

این برنامه متن کامل زیارت عاشورا برای گوشی های موبایل می باشد

آفتاب هشتم

زندگینامه کامل امام رضا (ع)، گوشه ای از صفات و سیره امام رضا (ع)، چهل دعا از امام رضا (ع)، داستان هایی جالب از زندگانی امام رضا (ع)، مناظرات حضرت، سخنان حضرت و چهل حدیث از ایشان.

تشریح کامل مشخصات حرم امام رضا(ع)

این كتاب تشریح كامل مشخصات حرم مطهر امام رضا علیه السلام برای موبایل است که شامل توضیحی در مورد مشهد الرضا، تاریخچه حرم مطهر، سنگ مرقد مطهّر، صندوق مزار مطهّر، ضریح مرقد مطهّر، بقعه مبارکه، گنبد مطهّر، مناره ها، مسجد بالاسر، درهای طلا، محراب ها، مسیرهای تشرف به حرم مطهر، کفشداری ها، رواق ها، راهنمای رواق های متبرکه، صحن ها، مشخصات صحن ها، بست ها، اماکن مذهبی و تاریخی، هنرهای به كار رفته در حرم مطهر، مدارس و مشاهیر مدفون در حرم است.

نهج البلاغه از دیدگاه مقام معظم رهبری

این کتاب نوشته محمد مهدی عقیلی در چهارده فصل با موضوعات آشنایی با نهج البلاغه، تاریخچه ی نهج البلاغه و پیام ها، تصویر شخصیت علی (ع)، فیض الاسلام اولین مترجم نهج البلاغه، قرآن و نهج البلاغه، نقش نهج البلاغه در جامعه اسلامی، نقش نهج البلاغه در جهان اسلام، نقش وزارت آموزش و پرورش در احیاء نهج البلاغه، درمان دردها در نهج البلاغه، حکومت در نهج البلاغه، وحدت در نهج البلاغه، تقوا در نهج البلاغه، تاریخ در نهج البلاغه، کارهایی که باید درباره نهج البلاغه انجام شود به تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری پرداخته

قرآن

دوخطبه از حضرت علی (ع)

خطبه ی معروف بدون نقطه ی حضرت علی (ع) و خطبه ی بدون الف حضرت علی (ع)

حکمت علوی

ترجمه حکمت های نهج البلاغه مولا علی علیه السلام توسط استاد دشتی، طراحی برنامه به شکلی که تقریباً هر حکمت در یک صفحه گنجانده شده، تطابق شماره صفحه در نرم افزار با شماره هر حکمت، محیط گرافیکی جذاب و فهرست.

شگفتی های نهج البلاغه

کتاب شگفتی های نهج البلاغه

امام علی (ع) صدای عدالت انسانی جرج جرداق

كتاب «امام علی ‌ع‌ ، صدای عدالت انسانی» را نیم‌قرن پیش، پژوهشگر مسیحی لبنانی به نام جورج سجعان جرداق، تالیف و در بیروت منتشر كرد. نشر این كتاب با استقبال عجیبی در سراسر جهان اسلام روبه‌رو شد و شخصیت‌های برجسته‌ای از علمای اسلام (از جمله آیت‌الله سیدمحمدحسین‌ بروجردی، علامه محمدتقی ‌جعفری و ...) با ارسال پیام و نامه، جرداق را مورد حمایت، تشویق و تایید قرار دادند.

علی از زبان علی دكتر سید جعفر شهیدى

ماه ها و مى‏توان گفت:سال هاست مى‏خواهم قلم بردارم و صفحه‏هایى پیرامون زندگانى امیر مؤمنان على(ع)ب نگارم.هر بار كه خود را آماده مى‏كنم،ندایى از درونم مى‏شنوم:«آهسته باش !چه گستاخى!مى‏خواهى در این میدان پهناور درآیى و بضاعت اندك خود را بنمایى؟نمى‏دانى مهتاب به گز پیمودن است و دریا را با مشت تهى نمودن.در میا!كه عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است.»از خود پوزش مى‏خواهم و قلم را به یك سو مى‏نهم.دیرى نمى‏گذرد كه دیگر بار شوق، عنان مى‏گسلاند و بى‏خواست من مرا مى‏راند،كه آخر از مورچه و ران ملخ و پیشگاه سلیمان یادگیر .مگر نمى‏دانى در آستانه بزرگان از هر كس به اندازه توان او چشم مى‏دارند؟«خدایا!چه باید كرد؟»سرانجام به خود گفتم

مولود کعبه

ای کتاب زندگینامه، سیره و فضایل، حکایات و داستان هایی جالب و آموزنده از زندگانی امام علی (ع)، زیارتنامه و گزیده سخنان حضرت علی (ع) (شامل سخنان منظوم، گزیده احادیث و متن و ترجمه خطبه بدون الف و خطبه بدون نقطه می باشد) بوده و هم چنین متن کامل کتاب ارزشمند نهج البلاغه حضرت علی (ع) که شامل خطبه ها و نامه ها و حکمت های ایشان است به همراه ترجمه فارسی را داراست.

ساختارهندسی سوره‏های قرآن

پیشگویی های حضرت علی (ع)

کتاب پیشگویی های حضرت علی (ع)

داستان هایی از امام علی علیه السلام

داستان هایی از امام علی علیه السلام نوشته حمید خرمی است با موضوعات یگانگی نور پیامبر،توصیف علی (ع) از زبان پیامبر(ص)، رسول خدا و تصویر مظلومیت علی(ع)، تزویج علی(ع) با حضرت زهرا (س)، علی(ع) و تشکر از همسر، تهیه انار برای حضرت فاطمه(س)، عبادت و مناجات امیرالمومنین(ع)، بیست سوال قیصر روم، جواب سه سوال از علی (ع)، قضاوت علی(ع)، نمونه ای از قضاوت های علی (ع) در عصر خلفا، حکم حضرت در باره پدر جوان، ازدواج مادر با پسر و ... .که در اینجا به برخی از این عناوین اشاره شد.

کتاب شریف لهوف

کتاب شریف لهوف و مقتلی معتبر است که درباره رخدادهایى است که به حادثه کربلا منتهى شده ، همچنین اصل جنگ و رخدادهاى بعدى آن را روایت می کند.

زندگانی امام حسین (ع)

جلوه عشق کتابی است در خصوص زندگانی حضرت امام حسین (ع)

عاقبت قاتلین امام حسین (ع)

این کتاب که منبع آن سایت تبیان است به طور کامل به انتقام گیری از خون امام حسین (ع) توسط مختار است. مختار بعد از آنکه از کشتن امام حسین و یاران با وفایش با خبر می شود می گوید: «دین ما به ما اجازه نمى‌دهد كه بگذاریم كسانى كه حسین ( ع) را كشته‌اند در این دنیا، با امنیت و آسایش زندگى كـنـنـد، براى دستیابى بر آن جانیان، از خدا كمك مى‌طلبم و خداى را سپاسگـزارم كـه مـرا شـمـشیرى بر سر آنان قرار داده و نیزه‌اى كه بر آنان وارد خواهد شد و انتقام گیرنده آنان كه حق اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) را بگیرم و ...

آثار و برکات سید الشهدا(ع)

فضیلت و آثار و برکاتى که براى تربت حسینى است ، براى هیچ تربتى و قطعه‏اى از قطعات زمین نیست . خاک کربلا قطعه‏اى از بهشت است که خداوند قادر متعال به واسطه قدردانى از یک فداکار در راه دین که تمام هستى خود را فدا کرده ، در آن خاک، برکت و فضیلت و شفا قرار داده است.

چهره درخشان قمر بنی هاشم

کتاب چهره درخشان قمر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام نوشته علی ربانی خلخالی کتابی سه جلدی پیرامون شخصیت والا مقام و بی بدیل حضرت عباس علیه السلام است. جلد اول شامل : آشنایی با پدر و مادر و خاندان قمر بنی هاشم علیه السلام، زندگی نامه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام، کرامات قمر بنی هاشم علیه السلام، جلد دوم شامل: آشنایی با جد، جده ، پدر و مادر قمر بنی هاشم، فرزندان حضرت و امامزادگان از نسل آن حضرت در ایران، اماکن متبرکه و موسسات مذهبی و خدماتی مربوط، ناگفته ها درباره قمر بنی هاشم علیه السلام، کرامات قمر بنی هاشم علیه السلام، جلد سوم شامل : فضایل حضرت علی علیه السلام پدر قمر بنی هاشم علیه السلام، نمونه ای از معجزات امیرالمومنین علی علیه السلام، گلچینی از فراموش شده های تاریخ، وظایف و مسئولیت ها، سیادت حضرت ابالفضل العباس علیه السلام، آب، سقایت و سقا خانه ها، قدم گاه ها و بقعه ها، کرامات قمر بنی هاشم.

قرآن کریم

عصر ظهور

علامه علی کورانی، از علمای مبارز و نویسندگان چیره دست لبنان منطقه جبل عامل است. تلاش ها و مجاهدت های زیادی در لبنان، عراق، کشورهای عرب خلیج فارس کرده است. او چند سالی در ایران به سر برده و تحقیقات فراوانی راجع به انقلاب اسلامی انجام داده است. کتاب حاضر حوادث و اتفاقات امروز دنیا را براساس روایات بررسی و تفسیر کرده است. و بر همین اساس به بیان اوضاع و شرایط نقاط مختلف و حساس دنیا در زمان قیام حضرت بقیه الله پرداخته است. این کتاب تصویر کلی از حوادث نزدیک به ظهور ارائه می دهد.

زندگی نامه وشرح حال جناب شیخ رجبعلی خیاط (ره)

این برنامه کتاب زندگی نامه وشرح حال جناب شیخ رجبعلی خیاط (ره) از اولیای مقرب خداست که به فرمت جاوا برای تمام گوشی هایی که از این فرمت پشتیبانی می کنند، طراحی و مطالب آن از کتاب کیمیای محبت برگرفته شده است تقسیم بندی مطالب و قابلیت جستجو از ویژگی های این کتاب است

زندگی نامه وشرح حال شیخ جعفر مجتهدی (ره)

ین برنامه کتاب زندگی نامه وشرح حال شیخ جعفر مجتهدی (ره)عاشق اهل بیت(ع) و از اولیای مقرب خداست که به فرمت جاوا برای تمام گوشی هایی که از این فرمت پشتیبانی می کنند ، طراحی و مطالب آن از دو کتاب "لاله ای از ملکوت " و "در محضر لاهوتیان" برگرفته شده است تقسیم بندی مطالب و قابلیت جستجو از ویژگی های این کتاب است .

زندگی نامه آیت الله مطهری

زندگی نامه شهید مطهری در قالب نرم افزار تلفن همراه بسته بسیار ارزشمندی برای شناساندن این عالم بزرگ اسلام است که شامل بخش های: ولات و تحصیلات، دوران طلبگی استاد از زبان خود، اساتید شهید مطهری، نظر شهید مطهری درباره پدر، حضور فعال استاد در مبارزات سیاسی، مطهری معلم وارسته، ویژگی های آثار استاد، سیری گذرا بر نوشته های منتظر شده استاد مطهری و بخش های متنوع دیگر

قران

آیت الله بهجت

فهرست موضوعات این کتاب شامل: زندگی نامه، آیت الله بهجت در بیان دیگران، بیانات آیت الله بهجت، نکته های عارفانه،دستورالعمل هایخودسازی، حکایات، ویژگی های شخصیتی، تقوا و خودسازی، زهد و ساده زیستی، عبادت، زیارت و توسل، تواضع و فروتنی، سیر و سلوک و مقام معنوی، اطلاع از غیب و ظهور کرامات، اهتمام ویژه به رعایت شرعیات، الگوی رفتاری مجسم، تلاش برای سیر معنوی و تکامل دیگران، نظم و برنامه ریزی در کارها، دائم الذکر بودن، اندیشیدن پس از سخن گفتن، تربیت غیرمستقیم، شاگردان و تالیفات.

کتاب پر محتوای 665 پرسش و پاسخ در محضر علامه طباطبایی(ره)

سید محمد حسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی (زاده ی 1281  - درگذشته ی 1360) وی یکی از مطرح‌ترین مفسران، فیلسوفان و متألهان اسلامی در سه قرن اخیر بوده‌است و بزرگترین مفسر شیعه دوران غیبت بوده‌است. اهمیت وی به جهت احیای حکمت و فلسفه و تفسیر در حوزه‌های تشیع بعد از دوره صفویه بوده‌است. به ویژه اینکه وی به بازگویی و شرح حکمت صدرایی اکتفا نکرده، به تاسیس معرفت‌شناسی در این مکتب می‌پردازد. همچنین با انتشار کتب فراوان و تربیت شاگردان برجسته نظیر مرتضی مطهری در دوران مواجهه با اندیشه‌های غربی نظیر مارکسیسم به اندیشه دینی حیاتی مجدد بخشیده، حتی در نشر آن در مغرب زمین نیز می‌کوشد. کتاب 665 پرسش و پاسخ در محضر علامه طباطبایی(ره) در زمینه های مختلف ، توحید ، معاد ، جبر و اختیار ، نبوت ، امامت و ... می باشد با جوابهای استاد علامه طباطبایی(ره).

داستان راستان

مجموعه کتب علامه شهید مطهری همواره منتشر کننده حقایق واقعی دین اسلام و روشنگر افکار و اذهان جویندگان این راه بوده. متن کامل كتاب داستان راستان جلد 1و2 این شهید بزرگوار شامل: رسول اكرم (ص ) و دو حلقه جمعیت ، مردى كه كمك خواست، خواهش دعا، بستن زانوى شتر ، همسفر حج، غذاى دسته جمعى، قافله اى كه به حج مى رفت ، مسلمان و كتابى، در ركاب خلیفه ، امام باقر(ع) و مرد مسیحى، اعرابى و رسول اكرم (ص)، مرد شامى و امام حسین (ع) ، على(ع) و عاصم ، مستمند و ثروتمند ، بازارى غزالى و راهزنان ، و عابر و غیره ...

قرآن پژوهی

مسئله حجاب

لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یكی از مسائل مهم اسلامی است. در خود قرآن كریم درباره این مطلب تصریح شده است. در این کتاب به نکات کلیدی در زمینه حجاب اشاره شده است.

عدل اللهی

عدل الهی عنوان کتاب ارزشمندی از متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است که پیرامون عدل خداوند نکاتی ناب و بی بدیل را در موضوعات تبعیض ها ، شرور، فوائد شرور، مرگ و میر ها، مجازات های اخروی، شفاعت، عمل خیر از غیر مسلمان بیان کرده که پاسخ بسیاری از شبهات در مورد برخی تبعیض های ظاهری و تفاوت انسان در زندگی است.

امداد های غیبی

کتاب امدادهای غیبی در زندگی بشر نوشته استاد شهید مرتضی مطهری است

داستان پیامبران از آدم (ع) تا عیسی (ع)

داستان پیامبران از آدم(ع) تا عیسی(ع) نوشته علی موسوی گرمارودی داستان زندگی حضرات ، آدم، ادریس، نوح، هود، صالح، ایوب، ابراهیم و اسماعیل، اسحاق، لوط، یعقوب، یوسف، شعیب، موسی و هارون، ذوالکفل(حزقیل)، الیاس والیسع، داود، سلیمان، عزیز، زکریا و یحیی و عیسی مسیح علیهما سلام است.


بخش امور کاربران سایت تبیان