تبیان، دستیار زندگی
صفهان مجید مجیدی در دومین روز از جشنواره فیلم كودك و نوجوان اصفهان تقدیر می‌شود و فیلم‌های «اسپاگتی در 8 دقیقه»، «دیشب بابا تو دیدم‌آیدا» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش درخواهند آمد. به گزارش خبرنگار اعزامی فارس ، برنام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«اسپاگتی در هشت دقیقه» و « مجید‌ مجیدی» در جشنواره اصفهان


مجید مجیدی در دومین روز از جشنواره فیلم كودك و نوجوان اصفهان تقدیر می‌شود و فیلم‌های «اسپاگتی در 8 دقیقه»، «دیشب بابا تو دیدم‌آیدا» در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش درخواهند آمد.

به گزارش خبرنگار اعزامیفارس، برنامه نمایش فیلم‌های جشنواره در دومین روز، از ساعت 16 بعدازظهر در سینماهای سپاهان، ایران، ساحل، قدس، خانواده و كتابخانه مركزی اصفهان آغاز خواهد شد.

سئانس دوم سینما قدس امروز اختصاص به مراسم نكوداشت مجید مجیدی دارد.

در این مراسم قرار است از مجید مجیدی به خاطر فعالیت در عرصه سینمای كودك تجلیل شود و در ادامه نیز فیلم «پدر» یكی از ساخته‌های این فیلمساز به نمایش در بیاید.

در بخش مسابقه سینمای ایران هم امروز سه فیلم «اسپاكتی در هشت دقیق»، ساخته رامبد جوان «دیشب بابا تو دیدم آیدا»، ساخته رسول صدر عاملی و «ماجراهای اینترنتی» رسول صدر عاملی كه آخرین فیلمش با عنوان «دیشب بابا تو دیدم آیدا» در جدول نمایش‌های روز دوم جشنواره قرار گرفته است.

صدر عاملی خواستار توجه بیشتر به مخاطبان داخلی در جشنواره فیلم كودك و نوجوان شد و عنوان كرد: جشنواره كودك باید در مرحله اول بتواند نیازهای مخاطبان داخلی كشور را تامین كند و در مرحله دوم به مخاطبان جهانی بیندیشد و مطمئنا آثار تولید شده برای مخاطبان ایرانی از قابلیت‌ تاثیر بر مخاطبان جهانی برخوردار خواهد بود؛ چرا كه جنبه‌های عاطفی داستانی فیلم‌های كودك ایرانی مخاطبان جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عامل موفقییت فیلم‌های ایرانی شكوفایی فیلمسازان ایرانی است.

حسین قنات سازنده فیلم «ماجراهای اینترنتی» هم معتقد است: اگر ما بتوانیم از طریق فیلم با مخاطب كودك ارتباط برقرار كنیم، به راحتی می‌توانیم حرف‌هایمان را به او منتقل كنیم و اگر این ارتباط برقرار نشود، نمی‌توانیم زیاد ارتباط با مخاطب خوشبین باشیم.

رامبد جوان كارگردان فیلم «اسپاگتی در هشت دقیقه» گفت: چیزی كه ما فكر می‌كردیم، این بود كه فیلمی برای خانواده‌ها بسازیم، در این صورت كودك هم درنظر گرفته می‌شود. از یك طرف در این فیلم دو شخصیت كودكی داریم كه برای بیننده كودك جذاب است و از سوی دیگر داستان و فضای كار فانتزی كمدی است و این فضا برای كودك لذتبخش است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دیگر جذابیت‌های فیلمش برای مخاطبین كودك و نوجوان اشاره كرد و گفت: علاوه بر تمامی مواردی كه نام بردم رابطه پدر با بچه‌هایش در این فیلم برای مخاطب كودكی دارای جذابیت‌های خاصی است. هر چند كه این فیلم به طور كامل به دنیای كودكان تعلق ندارد، اما كودك در آن بدون سهم هم نیست.