تبیان، دستیار زندگی
افتتاحیه بیستمین جشنواره فیلم کودک اصفهان در فضای باغ نور شهر اصفهان در فضایی از شادی کودکان و رقص عروسکها برگزار شد. به گزارش خبرنگار اعزامی گروه فرهنگ و هنر " مهر " به یسمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، در ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری افتتاحیه بیستمین جشنواره کودک در میدان باغ نور اصفهان


مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره فیلم کودک اصفهان در فضای باغ نور شهر اصفهان در فضایی از شادی کودکان و رقص عروسکها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه فرهنگ و هنر "مهر" به یسمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، در این مراسم هنرمندانی نظیر مرضیه برومند، غلامرضا موسوی، کیومرث پوراحمد ، لیلا حاتمی، علی مصفا ، فریال بهزاد ، مصطفی رحمان دوست، هوشنگ مرادی کرمانی ، سید ضیاء هاشمی، مریم سعادت، بهرام شاه محمدلو، و جمعی از مسوولین نظیر: علیرضا رضاداد، جعفری جلوه (معاونت امور سینمایی) و جمعی از مقامات استان اصفهان حضور داشتند.

مراسم به مجری گری "رامبد جوان" آغاز شد و در ابتدا رضا داد دبیر جشنواره طی سخنانی گفت: ایام هفته دفاع مقدس و شعبانیه را تبریک می گویم و امیدوارم با بیستمین سالگرد شروع جشنواره ، کیفیت برگزاری جشنواره هم بیست باشد و شهر اصفهان هم طبق سایر دوره های گذشته میزبان هنرمندان زیادی از سراسر جهان است. میهمانان آمده اند، تا به کودکان یادآوری کنند که دلشان برای آنها می تپد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیست سال است که هنگام برگزاری جشنواره بچه های دنیا نظاره گر این فستیوال کودک هستند.

"رضا داد" افزود: مثل نمره 20 جشنواره، نمره میهمان نوازی مردم اصفهان هم 20 است .

در ادامه مراسم "رامبد جوان" افزود: سال به سال تعداد داوران جشنواره افزایش می یابد و در آینده تمام شهر اصفهان داوران جشنواره خواهند بود!

وی افزود: قصد داریم جشنواره را با هیجان و با انگیزه اجراء کنیم و به دوران خوش گذشته بازگردیم، در کنار مردم میهمان نواز اصفهان که هم لهجه و هم گزهایشان شیرین است.

"رامبد جوان" سپس اسامی داوران و هیات انتخاب فیلم های هر بخش را اعلام کرد و با دادن عروسکهای جشنواره، از حضور آنها قدردانی و تشکر می کرد.

درهنگام قدردانی از "مرضیه برومند"، به علت در دسترس نبودن میکروفن، کارگردان زی زی گولو گفت : عروسک هایمان را بدهید تا برویم! و بعد از آمدن میکروفن، بیست سالگی جشنواره را به همه تبریک گفت. محمد مهدی عسگرپور هم گفت: مواظب این جوان بیست ساله باشید!!!

در ادامه مراسم که به کارگردانی "وحید نیکخواه آزاد" انجام می شد گروه سرود بچه های مکتب خانه زریاب به اجرای سرود پرداختند.

در حاشیه مراسم، حضور کودکان با پرچم ها و کلاه های جشنواره، از نکات دیدنی این افتتاحیه بود، هر چند برخی از مواقع با شتاب زدگی "رامبد جوان" در اجراء، ناهماهنگی هایی دیده می شد.