تبیان، دستیار زندگی
دوستای خوبم با خواندن این مطلب،از این به بعد می توانید برای خودتان نوشابه ای سالم و خوشمزه درست کنید که علاوه بر اینکه نوشابه ای طبیعی درست می کنید، در هزینه ها نیز صرفه جویی می کنید. مواد مورد نیاز: - یک لیمو ترش تازه - لیوان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درست کردن شربت آبلیموی گازدار
 شربت آبلیموی گازدار

مردم زیادی از خوردن نوشابه های گازدار لذت می برند. پس چرا ما علاوه بر اینکه یک تجربه علمی به دست می آوریم،نتوانیم یک نوشابه ی سالم درست کنیم؟

دوستای خوبم با خواندن این مطلب،از این به بعد می توانید برای خودتان نوشابه ای سالم و خوشمزه درست کنید که علاوه بر اینکه نوشابه ای طبیعی درست می کنید، در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

مواد مورد نیاز:

- یک لیمو ترش  تازه

- لیوان

- مقداری آب

- یک قاشق مربا خوری جوش شیرین

- مقداری شکر برای شیرین کردن آن

طرز تهیه:

 شربت آبلیموی گازدار

1- ابتدا لیمو ترش را تا جایی که می توانید فشار دهید و آب آن را درون لیوان بریزید.

2-لیوان را به تناسب با آبلیمو از آب پر کنید.(به میزان مساوی باشد)

3- جوش شیرین را در آن حل کنید و هم بزنید.

4- از این محلول آماده شده بچشید و به مقداری که فکر می کنید نیاز دارد، شکر به آن اضافه کنید تا مزه ی شیرین تری پیدا کند.

چه اتفاقی می افتد؟

مخلوطی که شما درست کردید حباب های زیادی درون آن ایجاد می شود و مزه ای مثل شربت آبلیمو، قرص جوشان یا حتی نوشابه ی لیمویی می دهد، وقتی مقداری شکر به آن اضافه می کنید، تبدیل به نوشابه ی بسیار خوشمزه ای می شود که شما از مغازه ها تهیه می کنید. اما با این تفاوت که نوشابه ای که شما درست کرده اید بسیار سالم تر و طبیعی تر از نوشابه های کارخانه ای است که خریداری می کنید، و فاقد مواد افزودنی نیز می باشد. همچنین از نظر مزه و طعم تفاوت چندانی با آنها ندارد.

 شربت آبلیموی گازدار

هنگامی که جوش شیرین را به شربت خود اضافه می کنید، حباب هایی ایجاد می شود که در واقع دی اکسید کربن هستند.این حباب ها همان گازی است که در نوشابه های کارخانه ای وجود دارد.

اگر درباره ی به وجود آمدن این حباب ها از خودتان سوال می کنید باید بدانید که شما آن را با یک واکنش شیمیایی درست کرده اید،در واقع وقتی که شما آبلیمو که خاصیت اسیدی دارد و جوش شیرین که خاصیت باز دارد را با هم مخلوط کرده اید، تولید حباب می کند و باعث بروز یک واکنش شیمیایی می شود.

گروه کودک و نوجوان_ترجمه:مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

تشخیص مزه بدون بوئیدن

طبقه بندی گیاهان

دنیای میوه ها  

کدام رنگ را بیشتر میل می کنید؟!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.