تبیان، دستیار زندگی
سیدمحمد علی خطیبی، نماینده ایران در اوپک با تکذیب کاهش صادرات نفت ایران، تعمیرات پالایشگاهها را عامل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعمیرات علت اصلی کاهش صادرات

نفت

بخش اقتصاد- سید محمد علی خطیبی، نماینده ایران در اوپک با تکذیب کاهش صادرات نفت ایران، تعمیرات پالایشگاهها را عامل اصلی ذخیره سازی نفت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با پایان یافتن دوره تعمیرات، ذخیره سازی نفت در خلیج فارس کاهش یافته است.

وی در گفتگو با مهر درباره ادعای برخی از رسانه های غربی مبنی بر تحریم نفت صادراتی ایران در سال جاری میلادی، گفت: تاکنون تحریم ها علیه صنعت نفت ایران برای ایجاد محدودیت در سرمایه گذاری و توسعه طرحهای مختلف نفت و گاز کشور بوده است.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک با اشاره به اینکه در ماه های اخیر تحریم هایی برای فروش بنزین به ایران اعمال شده است، تصریح کرد: اما حتی اعمال این تحریم ها هم مشکلی در تامین بنزین مورد نیاز کشور ایجاد نکرده است.

خطیبی با تاکید بر اینکه دنیا به نفت خام ایران نیاز دارد، اظهار داشت: در شرایط فعلی وضعیت خاص و غیر طبیعی در روند صادرات نفت کشورمان مشاهده نمی شود.

نفت

این مقام مسئول عامل ذخیره سازی نفت در ماه های گذشته را تعمیرات اساسی و دوره ای پالایشگاه ها در داخل کشور و برخی از کشورهای خریدار نفت خام ایران عنوان کرد و افزود: این تعمیرات به صورت سالانه و دوره ای انجام می گیرد که در شرایط فعلی با پایان یافتن دوره تعمیرات به تدریج میزان ذخیره سازی نفت خام در خلیج فارس کاهش می یابد.

نماینده ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) افزود: هم اکنون صادرات نفت خام ایران به کشورهای متقاضی روند عادی و طبیعی خود را پشت سر می گذارد.

به گزارش مهر، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان اوپک ظرفیت تولید نفت خام ایران در ماه جولای سال جاری میلادی (تیر تا اواسط مرداد ماه) حدود سه میلیون و 691 هزار بشکه در روز بوده است.

اما در بین اعضای 11 گانه اوپک آنگولا با کاهش 41.8 هزار بشکه در روز بیشترین کاهش را نسبت به ماه قبل داشته، این در حالی است که نیجریه و عربستان با 67.6 و 53.8 هزار بشکه در روز بیشترین میزان افزایش تولید در بین اعضای اوپک را به خود اختصاص داده اند.

منبع خبرگزاری مهر

تنظیم برای تبیان

ریحانه حمیدی فر