تبیان، دستیار زندگی
کمتر از سی دقیقه به پایان بازی ایران و گینه نو مانده و دختران یران با یک گل از حریف پیش هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود دردسرساز تیم ملی بانوان

تیم ملی فوتبال بانوان

تیم فوتبال دختران نوجوان کشورمان با برتری مقابل تیم گینه نو شانس صعود به مرحله دوم مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک نوجوانان را پیدا کرد.

تیم فوتبال دختران نوجوان کشورمان از ساعت 18 دیروز به وقت محلی در ورزشگاه جلان بسار سنگاپور به دیدار تیم گینه نو رفت و موفق شد این تیم را با یک گل از پیش رو بردارد.

تک گل پیروزی بخش تیم کشورمان را در این بازی فاطمه اردستانی در دقیقه 43 به ثمر رساند.

تیم دختران نوجوان کشورمان با این پیروزی سه امتیازی شد و در رتبه دوم گروه A مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک سنگاپور ایستاد. در این گروه ترکیه با سه امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر (2+) بالاتر از تیم کشورمان ایستاده که سه امتیاز دارد و تفاضل گلش 1- است. در گروه A مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک نوجوانان تیم گینه نو بدون امتیاز قعرنشین است.

تیم کشورمان با این پیروزی شانس صعود به مرحله دوم مسابقات فوتبال المپیک سنگاپور را پیدا کرد و تنها در صورتی از صعود باز می ماند که تیم گینه موفق به شکست ترکیه شود.

تیم ملی فوتبال بانوان

صعودی که البته به جای جشن پیروزی سبب دلهره همه مسئولان کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک سنگاپور و فدراسیون فوتبال شده است. درحالی که فیفا همچنان تاکید دارد بازی با گینه نو آخرین باری است که دختران ایرانی می توانند با کلاه های شان به میدان بروند و پس از آن باید لباس تائید شده از سوی فیفا را بپوشند ، سازمان تربیت بدنی ایران هم تاکید دارد ، اجازه بازی با آن کلاه ها به دختران ایرانی داده نمی شود و مسئولان کمیته ملی المپیک هم که ترس دارند ، در صورت استفاده از پوشش مورد نظر فیفا با سوالات معاونت بانوان سازمان ورزش روبرو شوند ، تاکید کرده اند در صورتی که مشکل پوشش دختران مان از تهران حل نشود ، اجازه شرکت در بازی ها را به تیم دختران نمی دهند.

قبل از بازی با گینه نو با این استدلال که دختران ایران توان صعود از گروه را ندارند ، نمایندگان فیفا قانع شدند تا تیم ملی ایران مسابقه دومش را هم برگزار کند اما حالا شرایط به کلی تغییر کرده است. برخلاف انتظار تیم ایران در نزدیکی صعود از گروهش قرار دارد . صعودی که سبب می شود تا دردسرهای فدراسیون فوتبال بر سر کلاه دختران چند برابر شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری