تبیان، دستیار زندگی
تثبیت و تحول در لیگ هفته‌ی پنجم لیگ برتر طی روزهای پنج شنبه و جمعه با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود. پس از گذشت چهار هفته كه تیم ها آشنایی نسبی از یكدیگر پیدا كرده اند، دیدارهای هفته پنجم در حالی برگزار می‌شود كه می تواند آغ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

تثبیت و تحول در لیگ

هفته‌ی پنجم لیگ برتر طی روزهای پنج شنبه و جمعه با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود. پس از گذشت چهار هفته كه تیم ها آشنایی نسبی از یكدیگر پیدا كرده اند، دیدارهای هفته پنجم در حالی برگزار می‌شود كه می تواند آغاز روند تثبیت یا تحول در تیم های مختلف لیگ باشد.

به گزارش ایسنا، در حالی دیدار استقلالی‌های تهران و اهواز امروز برگزار می‌شود كه همچنان بر سر محل برگزاری این دیدار بحث‌هایی وجود دارد، اما به احتمال زیاد دو تیم در آبادان به مصاف یكدیگر می‌روند، استقلال اهواز و استقلال تهران تیم‌های هفت امتیازی جدول رده‌بندی شرایطی مشابه را طی می‌كنند، البته فراز و نشیب‌های تیم اهوازی كمتر از حریف تهرانی است در هر صورت گفته‌های نه چندان خوشایند امیر قلعه نویی و ناصر حجازی در هفته‌های گذشته، فضای جدیدی را برای این دیدار فراهم كرده است.

راه‌آهن ـ صباباتری (اكباتان تهران)

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن معتقد است بازیكنان تیمش همچنان در حال و هوای لیگ یك هستند، آنها این هفته آزمایش جدیدی پیش رو دارند، كسی نمی‌داند صبای جلالی در یك هفته‌ای كه با سرمربی جدید بوده است چه تغییراتی داشته حتی ضیایی نیز اعلام كرده بازیكنانش را در میدان محك می‌زند. در هر صورت راه‌آهن در خانه حریف آسانی برای صبا نخواهد بود، راه‌آهن سه امتیاز و صبای چهار امتیازی داربی بحران را برگزار می‌كنند.

پرسپولیس تهران ـ شهید قندی یزد (آزادی تهران)

این دو تیم یك بار در بازی‌های پیش فصل جام صلح و دوستی به مصاف یكدیگر رفتند و پرسپولیسی‌ها توانستند حریف را از پیش رو بردارند، اما شرایط این بار كاملا متفاوت است. پرسپولیس با دو امتیاز در رده‌ی پانزدهم ایستاده حال آن كه شهید قندی یزد با هفت امتیاز در نیمه‌ی بالای جدول قرار دارد، یزدی‌ها از دو بازی خارج از خانه شش امتیاز گرفته‌اند، اما گرفتن سه امتیاز در تهران از پرسپولیس زخمی بسیار دشوار است، بی‌تردید حتی كسب یك امتیاز از این دیدار نیز شاگردان یورگن گده را راضی به شهرشان بازمی‌گرداند. اما ناصر ابراهیمی كه در آغاز فصل وعده‌ی قهرمانی به هواداران داده بود در این دیدار آخرین فرصت را برای ماندن بر روی نیكمت پرسپولیس جستجو می‌كند.

فجر شهید سپاسی شیراز ـ ذوب‌آهن اصفهان (حافظیه شیراز)

صدرنشین جدول رده‌بندی میهمان قعرنشین است. تیم قعرنشین همان تیم بازیكن ساز لیگ برتر است كه به نظر می‌رسد شرایط بد مالی اول فصل و كوچ كردن بازیكنان كارسازش سبب شده تا لیگ پنجم را چندان خوب آغاز نكند در حالی كه حریف آنها از چهار بازی، چهار پیروزی و 12 امتیاز كسب كرده است، این بار علاوه بر مردم شیراز تیم‌های تعقیب كننده ذوب‌آهن نیز منتظر شگفتی‌سازی فجری‌ها هستند تا تیم جاه طلب اصفهانی بیش از این اختلاف را در صدر جدول افزایش ندهد.

سایپا تهران ـ فولاد خوزستان (انقلاب كرج)

به گزارش ایسنا، این بار شاگردان دكتر ذوالفقار نسب به مصاف فولادی می‌روند كه هفته‌ی گذشته نخستین پیروزی در لیگ برتر را تجربه كردند، شكست سایپا می‌تواند قهرمان فصل گذشته را بار دیگر به اوج بازگرداند در حالی كه پیروزی سایپایی‌ها به معنی پایان رویای یك هفته‌ای فولاد خوزستان و ملادن فرانچیچ است.

شموشك نوشهر ـ پاس تهران (شهدای نوشهر)

شموشك بازی به بازی بهتر می‌شود، بهمن فروتن وعده داده بود كه معادلات را در هم خواهد ریخت. كسانی كه شموشك و مربی‌اش را نخستین كاندیداهای سقوط می‌دانستند، اكنون با تعمق به روند حركتی این تیم نگاه می‌كنند، اما در مقابل پاس تهران كه پس از حذف در لیگ قهرمانان بر روی لیگ برتر تمركز كرده، انگیزه بالایی برای پیروزی در این دیدار دارد.

ابومسلم خراسان ـ ملوان انزلی (تختی مشهد)

این بازی برای اكبر میثاقیان و نصرت ایراندوست بازی بیم و امید است، میثاقیان و تیمش هفته‌ی گذشته استقلال را در تهران متوقف كرد و سومین تساوی متوالی را كسب كرد اما تماشاگران مشهدی دیگر طاقت تساوی و شكست را ندارند، حتی بازیكنان ابومسلم نیز صبرشان تمام شده و در بازی جمعه به دنبال نخستین پیروزی در لیگ برتر هستند اما بازیكنان ملوان نیز می‌دانند كه در انزلی هواداران این تیم چشم به نتیجه‌ی دیدار مشهد دوخته‌اند، حال باید دید ملوان با بضاعتش توانایی متوقف كردن ابومسلم را دارد یا نه.

سپاهان اصفهان ـ برق شیراز (نقش جهان اصفهان)

سپاهانی‌ها پس از سه پیروزی متوالی در هفته‌ی چهارم به سدی به نام ذوب‌آهن برخورد كردند. شكست خورده‌ی داربی اصفهان می‌داند كه برای تداوم موفقیت باید سه امتیاز دیدار خانگی را كسب كند اما به نظر می‌رسد زلاتكو نیز مانند برادرش برانكو قوانین فوتبال نتیجه‌گرا و هوشمندانه را خوب می‌داند، برقی‌ها می‌خواهند دومین شوك را به سپاهان وارد كنند.