تبیان، دستیار زندگی
با توجه به نزدیكی دو رقابت آسیایی و جهانی وزنه‌برداری، احتمال این نمی‌رفت كه تیم وزنه‌برداری قطر چهره نامدار و وزنه‌بردار بلغاری‌الاصل خود یعنی جابر سالم را به دبی بیاورد. اما در نهایت نام جابر سالم در تركیب سه نفره‌ی تیم قط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در آستانه رقابت با جابرقطری،رضازاده قول قهرمانی داد


با توجه به نزدیكی دو رقابت آسیایی و جهانی وزنه‌برداری، احتمال این نمی‌رفت كه تیم وزنه‌برداری قطر چهره نامدار و وزنه‌بردار بلغاری‌الاصل خود یعنی جابر سالم را به دبی بیاورد. اما در نهایت نام جابر سالم در تركیب سه نفره‌ی تیم قطر قرار گرفت تا در وزن فوق سنگین شاهد رقابتی بسیار سنگین باشیم. رقابتی كه در حد مسابقات جهانی است.

حسین رضازاده وزنه‌بردار دسته فوق سنگین كشورمان بیش از 5 سال است كه قهرمان بلامنازع جهان و المپیك است و هیچ وزنه‌برداری توان مقابله با او را ندارد. در این میان جابر سالم وزنه‌بردار بلغاری الاصل كشور قطر تنها وزنه‌برداری بود كه در رقابت‌های رو در رو مشكلات زیادی را برای قوی‌ترین مرد جهان بوجود آورده بود.

اوج این مساله كسب مدال طلای حركت یك ضرب توسط السالم در سال 2003 بود. در این رقاب، رضازاده تنها به كسب مدال برنز اكتفا كرد و از آن پس شائبه‌های تزلزل در امپراطوری قوی‌ترین مرد جهان بوجود آمد. رقابت دبی اولین رویارویی رضازاده و جابر سالم پس از دو سال است.

اما حسین رضازاده قهرمان دو دوره بازی‌های المپیك كه اكنون در هتل البستان شهر دبی به سر می‌برد، خوشحال‌تر از همیشه است. او با خنده می‌گوید: آره. جابر هم به دبی آمده. باید روزنامه‌ها تیتر بزنند، یك جهانی دیگر. واقعا جابر كه آمده فكر می‌كنم مسابقه در سطح رقابت‌های جهانی باشد.

وی با اشاره به دیدار خود با جابر سالم ادامه داد: در یك هتل هستیم. دیروز هم یكدیگر را دیدیم. جابر آماده است و فكر نمی‌كنم بدون آمادگی به دبی آمده باشد. الان یك ماه و نیم تا مسابقات جهانی داریم و حضور در این مسابقه آمادگی او را افزایش می‌دهد.

رضازاده در پایان گفت: در همه رقابت‌ها به خصوص بازی‌های المپیك آتن و مسابقات سال 2003 كانادا او را شكست داده‌ام و فكر می‌كنم در دبی نیز با دعای خیر مردم بتوانم بار دیگر حریف خود را از پیش روی بردارم. از روزی كه به دبی آمده‌ام تمرین می‌كنم و از آمادگی بسیار بالایی برخوردارم. بی‌تردید قهرمان می‌شوم.