تبیان، دستیار زندگی
ندارم" صفایی فراهانی، رییس سابق فدراسیون فوتبال: آمادگی کمک به دکتر دادکان را ندارم . مربیان خارجی در ایران به سازماندهی و حمایت کامل نیازمندند. زمانی می توان به کسی مشاوره داد که مطالعات را به روز کرده و خود را در آن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"صفایی فراهانی: آمادگی کمک به دادکان را ندارم"

صفایی فراهانی، رییس سابق فدراسیون فوتبال:

آمادگی کمک به دکتر دادکان را ندارم .

مربیان خارجی در ایران به سازماندهی و حمایت کامل نیازمندند.

زمانی می توان به کسی مشاوره داد که مطالعات را به روز کرده و خود را در آن فضا نگاه داری، تا بتوان نظر درست و مناسب ارائه داد، اما من وقت و آمادگی این کار را ندارم.

محسن صفایی فراهانی، رییس سابق فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب افزود: آنچه در این سه  ماه در فدراسیون فوتبال اتفاق افتاده، بخش عمده اش برنامه های قبلی بود که اجرا می شود، یک سال بعد می توان راجع به آینده فوتبال و مسؤولین دیگری که در این صحنه می آیند، قضاوت کرد که شرایط را چگونه پیش خواهند برد، چه رشدی را به وجود می آورند. آن زمان می توان قضاوت کرد، اما در حال حاضر زود است که بخواهیم نسبت به عملکرد کسانی که در فدراسیون فوتبال هستند، قضاوت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره این که آیا با شما رایزنی جهت پذیرش مقام مشاوره دکتر دادکان شده است، گفت : خیر، تا به حال در این زمینه کسی با من تماس نداشته و من وقت ندارم که بتوانم چنین کمکی را انجام دهم، هیچ بحثی با من نشده است و من آمادگی چنین کاری را ندارم. زمانی می توان به کسی مشاوره داد که مطالعات را به روز کرده و خود را در آن فضا نگاه داشته، تا بتوان نظر درست و مناسب ارائه داد. من الان وقت ندارم که بتوانم راجع به فوتبال خود را به روز نگه دارم و به مسؤولین که می خواهند کار اجرایی مستند انجام دهند، مشاوره دهم.

صفایی فراهانی درباره قطع همکاری «برانکو ایوانکوویچ» با فدراسیون فوتبال یادآور شد: زمانی که مربی خارجی در کشورهایی مانند ایران کار می کند، چند مسأله حتی از مسائل مادی هم برای آن ها مهم تر است، آن هم نوع سازماندهی و حمایتی است که از آن ها می شود و داشتن برنامه ای که بشود با آن به توانایی هایی رسید.

در مقطعی که ایوانکوویچ به ایران آمد و یک سال با بلاژوویچ همکاری می کرد، ما برنامه ای یک ساله را با ایشان تدوین کردیم و من از آن برنامه حمایت می کردم و خوشبختانه عملی شد. اگر بخواهیم باز هم یک مربی خوب خارجی داشته باشیم، لازمه اش این است که این شرایط را فراهم کنیم.

نمی دانم این شرایط برای حضور ایوانکوویچ و.... فراهم است یا خیر؟ اگر فراهم شود، می توانند از مربی های خوب در این سطح یا بالاتر استفاده کنند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کسی که عنوان ریاست فدراسیون فوتبال را می پذیرد، باید در حد فعالیت های فدراسیون فوتبال کارمدیریتی کرده و مدیریت اجرایی مناسبی داشته باشد، چرا که فدراسیون فوتبال در سرتاسر ایران فعالیت گسترده ای دارد. این فرد باید به این مجموعه کار اشراف داشته باشد. بر خانواده فوتبال شناخت داشته باشد و بداند رابطه های کارچگونه خواهد بود،  از صداقت و سلامت کافی برخوردار باشد و بتواند کار منظمی را در این زمینه انجام دهد.

این شخص باید بتواند با باشگاه ها، ارتباط منطقی برقرار و زمینه رشد آنها رافراهم کند. مهم تر از این  ارتباطات بین المللی است که امروز برای فوتبال حرف اول را می زند، کسی که این خصوصیات را داشته باشد، مطمئناً می تواند شرایط مساعدی را برای فوتبال فراهم کند.

صفایی فراهانی در پایان اظهار داشت: فوتبال ارثی نیست که بخواهم نفر بعدی را به جای خود منصوب کنم . انتخاب رییس فدراسیون فوتبال مثل انتخاب نماینده مجلس یا شوراها نیست که تمام شهر بخواهند رأی بدهند.

کسانی که رییس فدراسیون را انتخاب می کنند، 43 نفر هستند که حدود 37 نفر آن ها ثابت هستند. همه این ها اهالی فوتبال هستند ، افراد را خوب می شناسند و می توانند از بین کسانی که کاندیدا می شوند، بهترین شخص را انتخاب کنند.