تبیان، دستیار زندگی
وقتی که پیامبر به معراج رفت به او فرمودند: که با سه چیز تو را امتحان می کنم. اول: خود و عیال خودت را گرسنه نگهداری، و گرسنگان امتت را ترجیح بده. گفت راضی ام. دوم: بر تکذیب امت صبر نمایی و با کافران جهاد کنی و جان خود را در راه من بذل نمایی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیامبر(ص) و امتحان الهی
پیامبر اکرم

وقتی که پیامبر به معراج رفت به او فرمودند: که با سه چیز تو را امتحان می کنم. اول: خود و عیال خودت را گرسنه نگهداری، و گرسنگان امتت را ترجیح بده. گفت راضی ام. دوم: بر تکذیب امت صبر نمایی و با کافران جهاد کنی و جان خود را در راه من بذل نمایی. سوم: بعد از تو مصائبی به اهل بیت تو می رسد، به آن ها راضی باش. گفت: راضی ام. برادرت علی (ع) را اذیت می کنند، طناب به دستانش می بندند و او را از خانه بیرون می کشند و او را از حقش منع می کنند. فاطمه ات(ع) مظلومه می شود. ارث او را نمی دهند، حق او را غصب می کنند، فرزند دررحم او رامی کشند و حسن تو را زهرمی دهند و حسین تو رامی کشند. ولی بر دخترت فاطمه(ع) در روز قیامت سلطنتی می دهم که حقوق همه را احیاء

می کند. برادرت علی(ع) جزایش این است که یکصد بهشت و دوزخ را به او می دهم تا هرکه بخواهد داخل و هر که را خواهد به دوزخ افکند. چنان اختیاری به او می دهم که اگر ذره ای محبت علی در دل هر کس باشد او را از جهنم بیرون آورد و داخل بهشت کند. و حوض کوثر را به او واگذار کردم تا دوستان خود را سیراب کند. اما دخترت فاطمه در روز قیامت نزد عرش خود ببرم و او را اذن دهم که تو را بر خلق حاکم کند. هر که ستم در حق تو و فرزندانت کرد حکم کن. اما دو فرزند دخترت را، عرش، خود را به آنها زینت دهم، زیارت کنندگان ایشان را گرامی بدارم زیرا زیارت ایشان زیارت تو است و زیارت تو زیارت من است و بر من لازم است که زیارت کنندگان خود را گرامی دارم.

عنوان الکلام/ نوشته محمد باقر فشارکی اصفهانی- محقق: استاد مهدی احدی

برای خرید کتاب عنوان الکلام کلیک کنید.

تنظیم: آقایی


برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.