تبیان، دستیار زندگی
برای آنکه انسان موفقی باشید و در زندگی به اهداف خود برسید، باید کنترل فکر و ذهن خود را در دست بگیرید. این داستان کوتاه، ولی آموزنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من می توانم !

کلید

برای آنکه انسان موفقی باشید و در زندگی به اهداف خود برسید، باید کنترل فکر و ذهن خود را در دست بگیرید. این داستان کوتاه، ولی آموزنده را قطعا همه شنیده اید:

"وقتی کودک بودم دلم می خواست همه دنیا را تغییر دهم؛ وقتی کمی بزرگتر شدم در این فکر بودم که این دنیا خیلی بزرگ است؛ می خواهم کشورم را تغییر دهم. سپس در نوجوانی با تجدید نظر در آرزوی قبلی ام با خود گفتم که کشورم خیلی بزرگتر از آن است که من بتوانم در آن تغییر خاصی ایجاد کنم؛ بهتر است از دگرگونی در شهرم آغاز کنم؛ در دوران جوانی در میان آرزوهای بیکرانی که داشتم با خود می اندیشیدم که این شهر خیلی بزرگ است. باید تغییر را از محله ای که در آن بزرگ شده ام شروع کنم؛ وقتی به میانسالی رسیدم به این مسئله واقف شدم که لازم است تا تغییر و تحول را از خانواده ی خود شروع نمایم؛ کسانی که بیشترین وقت و زمان خود را با آنها می گذرانم. حال در این لحظه آخر عمر می بینم که باید از خودم شروع می کردم. اگر تنها آگاهی خود را افزایش داده بودم و تغییر را از خودم آغاز کرده بودم، می توانستم خانواده ام، محله ام، شهرم، کشورم و جهان را به قدر توانم تغییر بدهم."

ما با قدرت هایی که خداوند در وجـودمان به ودیعه نهاده، می توانیـــم علاوه بر به خدمت گرفتن جهان، بر موانع و شرایط نامساعد پیرامون غلبه کنیم.

همه ما خواسته هایی داریم که درصدد رسیدن به آنها خود را به آب و آتش می زنیم. در حالی که با دانستن چند تکنیک ساده و  به کاربستن آنها می توانیم به خواسته های خود دست یابیم. در واقع ما با قدرت هایی که خداوند در وجودمان به ودیعه نهاده، می توانیم علاوه بر به خدمت گرفتن جهان، بر موانع و شرایط نامساعد پیرامون غلبه کنیم.

موانعی که گاه بهداشت روانی ما را با مشكلات فراوانی رو به رو می‌كند و ما را  از خواسته هایمان فرسنگ ها دور می کند و به حاشیه خاکی جاده اصلی می کشاند. این در حالی است که جهان پیرامون ما مثل غول چراغی است که از ذهن و آرزوهای ما دستور می گیرد. در حقیقت ذهن ما یکی از آن نعمت هایی است که از آن غافل می شویم، در حالی که به سهولت با در دست گرفتن اختیار ذهن می توانیم اختیار و تحول جهان را به دست گیریم.

من می توانم

تکنیک های مدیریت ذهن که با شناخت توانایی های ذهن و باور شعار خواستن توانستن است، آغاز می شود، با ارائه چند راهکار عملی در دفع افکار مخرب و جذب افکار سازنده موفقیت ما را تضمین می نماید.

هرچند اتفاقات زندگی مانند شهاب سنگ‌های ریز و درشت ما را هدف قرار می‌دهند، اما باید توجه داشته باشیم از زمانی كه موجودیت ما شكل می‌گیرد تا زمانی كه زنده‌ایم، در معرض تهدیدها قرار می‌گیریم و با شناخت توانمندی های ذهن می توانیم آگاهانه با مشکلات روبرو شده، آنها را به فرصت تبدیل کنیم و با همت و تلاش در مسیر صحیح رسیدن به اهداف قرار گیریم:

ان الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم ( آیه 13 سوره مبارکه رعد)

انجمن مدیریت از انجمن های تخصصی تبیان که مدیریت های گوناگون را به بحث گذاشته، این بار به مقوله مهم مدیریت ذهن می پردازد تا با برداشتن قدم های صحیح راه موفقیت و پیشرفت هموارتر از گذشته در تیررس ما قرار گیرد.

در انجمن مدیریت همراه دیگر اعضای انجمن در این بحث شرکت کنید.


واحد امور کاربران سایت تبیان