تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل ارمنستان به پیروزی دست یافت .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی ایران مقابل ارمنستان

ایران - ارمنستان

تیم ملی فوتبال ایران چهارشنبه شب در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی ارمنستان به یک پیروزی پرگل و امیدبخش دست یافت.

دراین دیدار که شب گذشته در ورزشگاه هرازان شهر ایروان پایتخت ارمنستان برگزارشد تیم ملی فوتبال ایران با درخشش سید مهدی رحمتی موفق شد میزبان خود را با نتیجه 3 بر1 شکست دهد و امیدهایش را برای حضور موفق در جام ملتهای آسیا پررنگ تر کند.

در این دیدار تیم ملی ایران با ترکیب : سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری (از دقیقه 80 سید محمد حسینی) هادی عقیلی ، سید جلال حسینی ، حسن اشجاری (از دقیقه 46 محمد نصرتی)، جواد نکونام ، فرزاد آشوبی (از دقیقه 46 ایمان مبعلی) ، قاسم حدادی فر (از دقیقه 46 میلاد زنیدپور) ، غلامرضا رضایی (از دقیقه 89 حمید علی عسگر) پژمان نوری و کریم انصاریفرد(از دقیقه 75 هادی نوروزی) به میدان رفت.

در این دیدار ابتدا مرچخیان با استفاده از اشتباه سیدمهدی رحمتی در دقیقه 38 میزبان را پیش انداخت و تیم ملی کشورمان نتوانست در نیمه اول بازی را به تساوی بکشد. در این نیمه یک بار ضربه کریم انصاری فرد به تیرک دروازه ارمنستان برخورد کرد.

نیمه دوم را نیز ارمنستان با برتری آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی در چند نوبت دروازه تیم ملی را به خطر انداخت که این فرصت ها با هوشیاری رحمتی بی اثر ماند. در این دقایق، خط دفاعی ایران بدلیل ناهماهنگی بسیار متزلزل و آسیب پذیر نشان داد و مهاجمان ارمنستان بارها از خط دفاع ایران به راحتی عبور کردند و صاحب موقعیت های گلزنی شدند که با واکنش های بموقع رحمتی بی اثر ماند.

اوج درخشش رحمتی در این دیدار دردقیقه 55 رقم خورد که او موفق شد ضربه پنالتی بازیکن تیم ارمنستان را با واکنشی تماشایی مهار کند.

محمد نصرتی در دقیقه 69 بازی را به تساوی كشاند. دو دقیقه بعد خود او برای دومین بار دروازه ارمنستان را گشود تا افشین قطبی با خیالی آسوده‌تر بازی را دنبال كند. در آخرین دقیقه بازی هم هادی عقیلی از روی نقطه پنالتی برای سومین بار دروازه تیم ملی ارمنستان را گشود.

ایران - ارمنستان

جواد نكونام، كاپیتان تیم ملی كشورمان در دقیقه 80 با دریافت كارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد.

تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا که دی ماه جاری به میزبانی قطر برگزار خواهد شد آماده می کند . تیم کشورمان در این مسابقات با تیم های کره شمالی ، عراق و امارات همگروه است.

عقیلی بهترین مدافع گلزن تاریخ فوتبال ایران

هادی عقیلی مدافع تیم ملی ایران در بازی با ارمنستان 2 گل به ثمر رساند تا بر اساس آمار و ارقام بهترین مدافع گلزن تاریخ تیم ملی شود.

به گزارش ایسنا؛ عقیلی در این بازی در دقایق 67 و 90 گلزنی کرد تا ایران 3-1 در ایروان پیروز شود. عقیلی که مقابل ارمنستان چهل و چهارمین بازی ملی خود را انجام داد، اکنون با 6 گل زده بهترین مدافع گلزن تیم ملی محسوب می شود. جالب اینجاست که عقیلی 5 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. عقیلی در بازی مقابل زامبیا، اردن، قطر، سنگاپور و ارمنستان برای تیم ملی گلزنی کرده است که دیگر مدافعان تاریخ فوتبال ایران تاکنون به چنین آماری نرسیده اند.

در تاریخ تیم ملی ایران تا قبل از بازی با ارمنستان، یحیی گل محمدی با 5 گل زده بهترین مدافع گلزن بود و مهدی هاشمی نسب و سهراب بختیاری زاده نیز هر کدام 4 گل به ثمر رسانده بودند. البته محمد نصرتی نیز با گل بازی ارمنستان خود 5 گله شد و رقیب هادی عقیلی برای شکستن رکورد وی است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری