تبیان، دستیار زندگی
مطالعه شرکت Symantec تخمین می زند که بیش از یک میلیون کامپیوتر در سرتاسر جهان به روبات های مخرب آلوده هستند. روباتها برنامه های مستقلی هستند که یک کاربر را در شبکه ای از کاربران مختلف مثلا در یک اتاق چت و یا در یک بازی شبکه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش Zombie به کامپیوترهای انگلیسی حمله می کنند


مطالعه شرکت Symantec تخمین می زند که بیش از یک میلیون کامپیوتر در سرتاسر جهان به روبات های مخرب آلوده هستند.

روباتها برنامه های مستقلی هستند که یک کاربر را در شبکه ای از کاربران مختلف مثلا در یک اتاق چت و یا در یک بازی شبکه ای شبیه سازی می کنند.

سرعت رو به افزایش خدمات اعطای پهنای باند اینترنتی و فراهم سازی خطوط ارتباطی پر سرعت منجر به نتایج غیر قابل انتظاری در انگلستان شده است. یکی از این پیشامدها مورد هجوم واقع شدن کاربران این خطوط توسط شبکه های روباتهای مخرب اینترنتی می باشد. به گفته بخش امنیتی شرکت Symantec در نیمه اول سال 2005 میلادی، سومین دسته از کامپیوترهای آلوده به این روباتهای مخرب که zombies نامیده شده اند در انگلستان قرار گرفته بودند.

شرکت Symantec تخمین می زند که بین 1 تا 2 میلیون کامپیوتر در جهان با این نرم افزار روبات آلوده شده اند. این روباتها شرایطی را فراهم می آورند تا سیستم آلوده به آنها به طور مخفیانه از طرف نفوذگران مورد کنترل قرار گیرد.

شبکه های روبات از دو جهت دارای اهمیت هستند : یکی به دلیل فراهم کردن زمینه توزیع سریع داده ها در اینترنت و دیگر اینکه امکان فراهم سازی سطح نسبتا بالایی از ویژگی غیر قابل شناسایی بودن کاربران را دارا می باشند که این شرایط فرصت خوبی را برای هکرها بوجود می آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شبکه های روبات و خطرات آنها قسمت زیر را مطالعه کنید :

http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,122258,00.asp

به طور متوسط بیش از 10.000 کامپیوتر آلوده به این روباتهای مخرب در 6 ماه اول سال فعال بودند و افزایش بیش از 140 درصدی آنها را در 6 ماه قبل شاهد بوده ایم.

این شبکه های کامپیوترهای zombie سلاحی برای انتخاب ارسال کنندگان Spam و حمله کنندگان فیشینگ به مانند هکرها را فراهم می سازد تا بتوانند هر گاه اراده کنند سروری را از سرورهای اینترنت قربانی درخواست های ناخواسته و پی در پی داده کرده و با این روش که حملات denial of service و به اختصار DoS نام دارد آن سرور را از کار بیندازند.

آخرین آمار پراکندگی آلودگی

در گزارش شرکت Symantec شهرهای لندن و وینسفورد دارای بیشترین آلودگی توسط این روباتها بودند که به ترتیب دارای سهم 8 و 5 درصدی از آلودگی کلی این روباتها در سطح جهان هستند. سئول بعد از این دو شهر در مقام سوم با سهم 4 درصدی قرار می گیرد.

آمریکا و چین که از لحاظ بزرگی، دومین و سومین فراهم کننده سیستمهای آلوده به این روباتها هستند که به ترتیب سهم 19 و 7 درصدی دارند.

شرکتهای امنیتی دیگری نیز در مورد مشکلات zombie در ماه های اخیر اظهار نگرانی کرده اند. شرکت McAfee رشد زیادی از این روباتها را در گزارشات اخیر خود در سال جاری تخمین زده است. America Online نیز در تحقیقی دیگر شبکه های آلوده به این روبات را یافته بود.

لندن به عنوان یکی از بزرگترین شاهراه های اینترنتی در این شبکه جهانی اینترنت با پهنای باند 1.1 ترابیت در ثانیه مورد توجه واقع شده است.

در سال جاری خطوط DSL با پهنای باند زیاد به سرعت در این شهر گسترش پیدا کرده است. شرکت مخابرات این کشور اعلام کرده است که اتصالات دارای پهنای باند بالا نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. این شرکت توانسته است 5 میلیون خط را 12 ماه قبل از زمان مورد انتظار فراهم کند.